نمایشگاه «سیرنگ» مونا همایی با الهام از «منطق‌الطیر» عطار نیشابوری

نمایشگاه «سیرنگ» مونا همایی با الهام از «منطق‌الطیر» عطار نیشابوری

نمایشگاه نقاشی «سیرنگ» با الهام از شاهکار عرفانی «منطق‌الطیر» عطار نیشابوری، فرصتی است تا مخاطبان، همزمان با مواجهه با آثار هنری، به تفکر در مسیرهای پرفراز و نشیب زندگی دعوت شوند. این نمایشگاه به همت مونا همایی، نقاش و هنرمند نام‌آشنای ایرانی، برگزار شده و توسط گروه کارخانجات سیرنگ در فضایی صنعتی به نمایش درآمده است.

به گزارش روابط عمومی سیرنگ، مونا همایی، متولد ۱۳۶۰، از دوران نوجوانی وارد دنیای نقاشی شد و با آموزش‌های حرفه‌ای و هدایت اساتیدی همچون اسپهبدی، هادی تقی‌زاده و جواد مدرسی هنر خود را پرورش داد و به‌تدریج توانست سبک شخصی خود را در نقاشی توسعه دهد. 
او در مهرماه سال ۱۳۹۸، اولین نمایشگاه انفرادی خود را با عنوان «پیوستگی» در گالری سلمی برگزار کرد که با استقبال خوبی مواجه شد، اما مسیر زندگی حرفه‌ای همایی تنها محدود به دنیای هنر نبود. وی در مسیر حرفه‌ای خود نیز با تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک و نهایتاً اخذ دکتری مدیریت کسب و کار، توانست حضور پررنگ و موثری در دنیای تجارت داشته باشد.

مجموعه اخیر او به نام «سیرنگ» که در نمایشگاه بین‌المللی تهران از ۲۸ تا ۳۱ شهریورماه به نمایش درآمده است، شامل ۳۰ اثر هنری است که با تکنیک ترکیب مواد و با الهام از پرندگان، نمادهای سفر و کمال‌جویی به تصویر کشیده شده‌اند. در این آثار، هنرمند با استفاده از پالت رنگی محدود به آبی و نارنجی و با خطوطی مینیمالیستی، پرندگانی را به تصویر کشیده که نمایانگر مراحل مختلف یک سفر، پویایی و پیوستگی در راه رسیدن به کمال‌ است.

محمدعلی دهقان، هنربان این پروژه، در توضیح مجموعه «سیرنگ» بیان می‌کند که آثار این مجموعه الهام‌گرفته از داستان «منطق‌الطیر» عطار نیشابوری و بازتابی از تجربه‌های شخصی مونا همایی در مسیر پرفراز و نشیب زندگی‌اش است. 
این نمایشگاه همچنین به نحوی نوآورانه برگزار شده است، به‌گونه‌ای که آثار هنری در محیطی صنعتی و متفاوت نصب شده‌اند و این پیوند میان هنر و صنعت، نشان‌دهنده جریان جدیدی از هم‌آوایی میان این دو حوزه است.

دهقان در این باره می‌گوید: «همکاری با هلدینگ سیرنگ فرصتی است برای درک متفاوتی از جریان‌های هنری که جایگاهی فعال و تأثیرگذار در دل صنعت‌ ایجاد خواهند کرد. باشد که اندیشیدن به زیبایی‌ها همواره در زندگی‌مان جریان یابد.»
این نمایشگاه که به همت گالری گویه برگزار شده است، نخستین نمونه از برگزاری نمایشگاه‌های هنری در محیط‌های صنعتی و تجاری است. غرفه سیرنگ در سالن ۴۰، غرفه ۲۲، محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران، هر روز از ساعت ۸ تا ۱۶ پذیرای علاقه‌مندان به هنر و صنعت است.

بیشتر بخوانید: پیوند صنعت با فرهنگ؛ مسئولیت اجتماعی گروه کارخانجات سیرنگ

از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)