طرز تهیه ویفر شکلاتی

طرز تهیه ویفر شکلاتی

ویفرها در دسته بیسکویت و تنقلات قرار می‌گیرند که در شکل، اندازه و طعم‌های مختلفی دیده می‌شوند. مواد میانی و اسانس‌های به‌کاررفته در ویفرها سبب ایجاد تنوع در این دسته از خوراکی‌های لذیذ خواهد شد. ویفر از مدت‌های بسیار دور هم طرف‌داران بسیار زیادی داشته است که فارغ از سن‌وسال از چشیدن طعم آن در انواع میوه‌ای، شکلاتی یا ساده لذت می‌بردند.
ما قصد داریم تا در این مقاله از مجله سیرنگ شما را با طرز تهیه ویفر شکلاتی خانگی آشنا کنیم تا در مواقع دلخواه از تهیه و طعم آن لذت ببرید. با رعایت فوت و فن‌های ذکر شده در دستور تهیه ویفر شکلاتی، شما می‌توانید نمونه بازاری این بیسکویت لذیذ را در خانه آماده کنید.

طرز تهیه ویفر شکلاتی به روش بازاری 

با رعایت تمامی نکات گفته شده می‌توانید ویفر شکلاتی خانگی را به بهترین شکل ممکن تهیه کنید تا ظاهر، عطر و طعم آن مشابه نمونه بازاری باشد. مواد زیر را آماده کنید و مطابق دستور پیش بروید.
مواد لازم برای تهیه ویفر شکلاتی عبارتند از:
آرد گندم: 1.5 لیوان
پودر کاکائو: 2 قاشق غذاخوری
پودر قند: 1 لیوان
روغن‌مایع: 1 لیوان
نان میکادو: 5 تا 6 ورق
شکلات تخته‌ای خرد شده: 1/2 لیوان
خلال پسته و بادام: برای تزیین

 طرز تهیه ویفر شکلاتی

روش تهیه ویفر شکلاتی با روکش شکلات

اجاق را با حرارت ملایم روشن کنید و تابه را روی آن بگذارید. آرد را همان‌طور که الک می‌کنید داخل تابه بریزید. حرارت اجاق را  کم کنید و برای ۱۰ دقیقه آرد را تفت دهید تا عطر آن بلند شود.
پودر قند را هم مستقیماً داخل تابه الک کرده و هم بزنید. حالا نوبت به افزودن پودر کاکائو می‌رسد. آهسته‌آهسته پودر کاکائو را هم داخل تابه بریزید و کاملاً مخلوط کنید تا مواد یک‌دست و هم مزه شوند.
وقت آن رسیده تا روغن‌مایع را به ترکیبات درون تابه اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط نسبتاً رقیقی به دست بیاید. مایه میانی را کنار بگذارید تا کمی خنک شود.
پس از خنک‌شدن مایع باید برای تهیه ویفر شکلاتی دست‌به‌کار می‌شویم. نان میکادو را لایه‌لایه به کار ببندید. لایه ابتدایی را روی میز کارتان بگذارید و مقدار بسیار کمی از مایه میانی روی نان بریزید و با لیسک تمام نقاط نان را پر کنید. شما اکنون طرز تهیه ویفر شکلاتی با نان میکادو را به کار گرفته‌اید.
توجه داشته باشید که مایه میانی داغ یا خیلی سرد نباشد. اگر مایه داغ باشد نان خمیر می‌شود و اگر سرد باشد لایه‌ها به یکدیگر نمی‌چسبند.
تمام لایه‌ها را به همین ترتیب تکمیل کنید و بگذارید تا مواد خنک شود. پس از خنک‌شدن مواد میانی با یک چاقو تیز ویفرها را به‌اندازه دلخواه برش بزنید.
شکلات تخته‌ای خرد شده را با دو قاشق غذاخوری روغن‌مایع داخل کاسه‌ای نشکن بریزد و روی بخار آب کتری یا داخل مایکروویو قرار دهید تا شکلات‌ها کاملاً آب شود.
ویفرها را دانه‌دانه داخل سس شکلات بغلتانید و روی توری فلزی بگذارید تا شکلات‌های اضافی‌شان کشیده شود. قبل از اینکه روکش شکلاتی سرد شود خلال‌های پسته و بادام را روی آن‌ها بپاشید یا با مقدار کمی شکلات شیری بن ماری شده روی ویفرها را تزیین کنید. ویفر شکلاتی خانگی شما حاضر است. نوش جان.
شما پس از تهیه ویفر شکلاتی می‌توانید از آن به‌عنوان یک میان وعده سالم و مقوی برای کودکان استفاده کنید.

طرز تهیه ویفر شکلاتی ساده

اگر دوست دارید که ویفر شکلاتی شما شکلات کمتری داشته باشد یا ظاهر خانگی‌تری پیدا کند کافی است مطابق دستور زیر پیش بروید.
مواد اولیه که در دستور ویفر شکلاتی ساده مورداستفاده قرار می‌گیرد همان مواد به‌کاررفته در طرز تهیه ویفر شکلاتی با روکش شکلات است. البته با این تفاوت که شما باید شکلات تخته‌ای را از ترکیبات حذف کنید.
نان میکادو یا نان بستنی هر دو برای تهیه ویفر شکلاتی ساده و خانگی شما کارآمد هستند. مواد میانی را مطابق دستور قبلی تهیه کنید و لایه‌لایه روی نان میکادو بمالید. سعی کنید که تعداد لایه‌ها بیشتر از دستور قبلی باشد؛ اما حجم مواد میانی نازک‌تر باشد. به این ترتیب به هنگام برش یا سرو مواد میانی از بین نان‌ها بیرون نمی‌زند.
تمامی مراحل را درست مطابق طرز تهیه ویفر شکلاتی بازاری پیش ببرید؛ اما پس از برش‌زدن ویفر‌ها آن‌ها را در سس شکلات فرو نبرید.

ویفر شکلاتی

فوت و فن‌های تهیه ویفر شکلاتی

  • اگر مایه میانی در حین کار سفت شد آن را بالای حرارت اجاق بگیرید یا به کمک حرارت سشوار مواد را کمی گرم کنید تا برای ادامه کار مناسب شود.
  • در صورت تمایل می‌توانید به‌اندازه یک قاشق چای‌خوری اسانس وانیل را به هنگام افزودن روغن به مواد تابه اضافه کنید تا عطر آن دل‌انگیزتر شود.
  • آرد سفید گندم یا آرد قنادی برای تهیه ویفر شکلاتی بسیار مناسب است.
  • روکش کردن ویفر با شکلات بن ماری شده امری سلیقه‌ای است. شما می‌توانید در صورت تمایل روکش شکلاتی را حذف یا اجرا کنید.
  • حتماً مقداری روغن داخل سس شکلات بریزید تا پس از سردشدن روکش آن ترک نخورد یا شکسته نشود.
  • استفاده از خلال پسته و بادام یا هر آجیل دیگری کاملاً اختیاری است.
  • نان میکادو را می‌توانید از لوازم قنادی یا فروشگاه‌های مواد غذایی خریداری کنید.

کلام آخر

در این مقاله از مجله سیرنگ تحت عنوان طرز تهیه ویفر شکلاتی آموختیم که چگونه ویفر شکلاتی خانگی درست کنیم؟ رعایت چه نکاتی باعث داشتن ویفر شکلاتی بازاری می‌شود؟ چه نوع مواد اولیه‌ای موجب بهترشدن عطروطعم ویفر شکلاتی خواهد شد؟ 
همان‌طور که مطالعه کردید تهیه ویفر شکلاتی در خانه کار سختی نیست؛ اما اگر وقت کافی برای تهیه این دسر خوشمزه را ندارید می‌تواند از ویفرهای شکلاتی سیرنگ به‌صورت آماده، استفاده کنید.

سؤالات متداول

برای بهترشدن عطر ویفر شکلاتی از چه موادی می‌توان استفاده کرد؟ 
یکی از اسانس‌های مناسبی که برای بهترشدن عطر ویفر شکلاتی به کار می‌رود، وانیل است؛ اما دقت داشته باشید که بیش از اندازه گفته شده استفاده نکنید.
چه آردی برای تهیه ویفر شکلاتی مناسب است؟ 
آرد سفید گندم یا آرد قنادی بهترین نمونه برای تهیه ویفر شکلاتی است.
از چه موادی برای تزیین ویفر شکلاتی استفاده کنیم؟ 
از انواع مغز یا آجیل‌های خرد شده مانند فندق، بادام و پسته یا کنجد می‌توان برای تزیین ویفر شکلاتی استفاده کرد یا به کمک شکلات شیری بن ماری شده خطوطی را روی روکش شکلاتی ویفر ایجاد کنید.