طرز تهیه کاپ کیک کاراملی

طرز تهیه کاپ کیک کاراملی

یکی از بهترین انتخاب‌هایی که می‌توانید از بین کیک‌ها و شیرینی‌ها داشته باشید، کاپ کیک است. کاپ کیک‌ها را می‌توان خیلی ساده و با کمترین مواد اولیه تهیه کرد، همچنین به دلیل حجم و اندازه‌ای که دارند، برای مهمانی‌ها نیز بسیار کاربردی هستند؛ بماند که بسیار شیک نیز هستند و می‌توانند کلاس سفره شما را تا چند درجه بالا ببرند!
در این مطلب از مجله کیک و شیرینی سیرنگ، می‌خواهیم نگاه به طرز تهیه کاپ کیک کاراملی داشته باشیم. کاپ کیک کاراملی برای همه محبوب و دوست‌داشتنی است و به همین دلیل می‌توان از آن برای مجالس و دورهمی‌های خودمانی استفاده کرد. علاوه بر طرز تهیه این شیرینی، نگاهی به نکات مهم تهیه کاپ کیک کاراملی نیز خواهیم داشت.

روش تهیه کاپ کیک کاراملی

یکی از امتیازهایی که کاپ کیک کاراملی برای شما به همراه دارد، آن است که مواد اولیه آن تقریباً برای هر کسی در دسترس است. شما یا مواد اولیه کاپ کیک کاراملی از قبل در خانه دارید یا اگر هم نداشته باشید، می‌توانید از نزدیک‌ترین فروشگاه خواروبارفروشی تهیه نمایید. همین باعث شده است که تهیه این کیک بسیار اقتصادی باشد.
از دیگر کیک‌های اقتصادی و ارزان‌قیمتی که می‌توانید تهیه کنید، کیک بیسکویتی است. شما می‌توانید طرز تهیه کیک بیسکویتی را در مجله سیرنگ بخوانید.
از جمله مواد لازم کاپ کیک کاراملی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
آرد: 1 و 1/2 پیمانه
بیکینگ‌پودر: 3/4 قاشق چای‌خوری
نمک: 1/2 قاشق چای‌خوری
شکر: 1 پیمانه
کره: 1/2 پیمانه (حدود 100 گرم)
تخم‌مرغ: 2 عدد بزرگ
وانیل: 1 قاشق چای‌خوری
شیر پرچرب: 1/2 پیمانه
همچنین مواد لازم برای خامه کاراملی روی کیک نیز به شرح زیر است:
کره: 1/2 پیمانه
شکر: 1 پیمانه
خامه پرچرب: 5 قاشق غذاخوری
نمک: نوک قاشق چای‌خوری
پودر قند: 2 پیمانه
این مقدار از مواد اولیه که در طرز تهیه کاپ کیک کاراملی مشاهده کردید، می‌تواند برای تهیه 12 تا 14 عدد کاپ کیک کافی باشد. اگر دوست دارید که برای جمعیت بیشتر و مهمانی‌های بزرگ‌تری این شیرینی را درست کنید، می‌توانید میزان مواد اولیه را به نسبت مساوی افزایش دهید. همچنین اگر می‌خواهید کاپ کیک کمتری درست کنید، می‌توانید مواد اولیه را به نسبت مساوی کمتر کنید.

طرز تهیه کاپ کیک کاراملی

مراحل تهیه کاپ کیک کاراملی

شاید در نگاه اول فکر کنید که پخت کاپ کیک کاراملی بسیار دشوار است، اما ابداً به این شکل نیست؛ اگر دستوری که در ادامه در اختیار شما قرار می‌دهیم را موبه‌مو دنبال کنید، می‌توانید مانند آب‌خوردن این شیرینی را درست کنید. تنها چیزی که برای تهیه این کاپ کیک به آن نیاز خواهید داشت، مقداری حوصله است، زیرا این دستور تهیه ممکن است حدود 3 ساعت طول بکشد.
از دیگر کیک‌‌های بسیار ساده‌ای که می‌توانید تهیه کنید، باید به کیک لیوانی نیز اشاره کنیم. شما می‌توانید طرز تهیه کیک لیوانی را در مجله سیرنگ مطالعه کنید.
در طرز تهیه کاپ کیک کاراملی باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:
ابتدا فر را روشن کرده و روی دمای 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. برای تهیه این کیک شما به سینی مخصوص کاپ کیک هم نیاز دارید. حال یک کاسه‌ی بزرگ انتخاب کنید و آرد را داخل آن بریزید. بیکینگ‌پودر و نمک را نیز به آن اضافه کنید؛ همه مواد خشک را هم بزنید تا یکدست شوند.
حال ظرفی دیگر بیاورید؛ شکر و کره را که از قبل به دمای اتاق رسیده، داخل آن بریزید. حدود 3 دقیقه این دو را با یکدیگر هم بزنید تا اندکی پف کنند. بعد از آن تخم‌مرغ‌ها و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. وقتی همه مواد یکدست شدند، نوبت به اضافه‌کردن آرد است. آرد را به‌آرامی داخل مایع کیک ریخته و هم بزنید.
بعد از اینکه همه آرد را داخل مایع کیک ریختید، باید شیر را نیز اضافه کنید. شیر را نیز با ملایمت داخل مایع کیک ریخته و هم‌زمان به‌آرامی همه مواد را با یکدیگر هم بزنید. برای سهولت در هم‌زدن می‌توانید از همزن دستی یا قاشق مخصوص استفاده کنید. حواستان باشد که از زیاد هم‌زدن پرهیز کنید.
حال باید سینی کاپ‌ کیک را پر کنید. داخل هر قالب کاغذ مخصوص کاپ کیک قرار دهید و هر قالب را تا نصف از مایع کیک پر کنید. سینی را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید که برای 20 دقیقه بپزند. در آخر با یک خلال‌دندان از پخت کامل کیک‌ها اطمینان حاصل کنید و سپس از فر درآورده و کنار بگذارید.
تا وقتی که کاپ کیک داخل فر در حال پخت است، به سراغ درست‌کردن خامه روی کیک بروید. برای این کار کی قابلمه کوچک روی حرارت ملایم قرار دهید، کره و شکر را داخل آن بریزید و با یک قاشق چوبی به‌آرامی هم بزنید تا شکر و کره خوب با یکدیگر ترکیب شوند. وقتی کره ذوب شد برای هم‌زدن از همزن استفاده کنید تا حسابی یکدست شوند.
وقتی به غلظت و بافت مناسب رسیدید، 3 قاشق غذاخوری خامه داخل ظرف بریزید و همچنین نمک را نیز اضافه کنید. وقتی که همه مواد خوب با یکدیگر ترکیب شدند، شعله را مقداری کم کنید و اجازه دهید که کارامل شما جوش بیاید. اجازه دهید که 2 دقیقه قُل بخورد و هر 30 ثانیه یک‌بار نیز آن را هم بزنید تا ته نگیرد.
پس از این مدت‌زمان، خامه کاراملی را از روی حرارت بردارید و یک‌بار دیگر آن را هم بزنید. آن را کنار بگذارید تا خنک شود. برای خنک‌شدن این سس حدود 20 دقیقه کافی است، غلظت کارامل در این مدت بیشتر خواهد شد. پس از سرد شدن کارامل، 2 قاشق باقی‌مانده خامه را با مقداری پودرقند به آن اضافه کنید. بعد از اضافه‌کردن این مواد، با کمک همزن دستی حدود یک دقیقه همه مواد را هم بزنید.
بعد از اینکه به بافت و غلظت مناسب رسیدید، اجازه دهید که این خامه حدود 20 تا 30 دقیقه در یخچال استراحت کند. سپس آن را داخل قیف و ماسوره بریزید تا بتوانید روی کاپ کیک‌ها قرار دهید. وقتی کاپ کیک‌ها کاملا خنک شده بودند، آن‌ها را به شکل دلخواه خود با خامه تزئین کنید. اکنون کاپ کیک کاراملی شما آماده سرو است؛ نوش جان!

طرز تهیه کاپ کیک کاراملی

نکات مهم در تهیه کاپ کیک کاراملی

تلاش بر آن بود که تمام نکات لازم در طول دستور تهیه کاپ کیک کاراملی در اختیار شما قرار بگیرد؛ اما برای بهتر کردن یک فرایند پخت یک شیرینی، همیشه راهکارهای زیادی وجود دارد. اگر می‌خواهید که کاپ کیک کاراملی شما خوشمزه‌تر و باکیفیت‌تر شود، بد نیست که نکات مهمی را که در ادامه ذکر می‌کنیم به یاد داشته باشید:

  • در زمان درست‌کردن خامه کیک، حواستان باشد که بیش از حد آن را هم نزنید، در غیر این صورت خامه خودش را ول کرده و بافت آن خراب خواهد شد.
  • شما می‌توانید کاپ کیک‌ها را از یک روز قبل پخته و در روز سرو خامه آن را جداگانه تهیه کنید.
  • به‌جای استفاده از شیر در تهیه کاپ کیک می‌توانید از ماست هم زده استفاده کنید.
  • این کاپ کیک‌ها تا یک روز در دمای محیط و تا 5 روز داخل یخچال ماندگاری دارند.
  • همچنین شما می‌توانید این کاپ کیک‌ها را به مدت 3 ماه در فریزر نگهداری کنید. کافی است قبل از سرو آن‌ها را یک شب در یخچال قرار دهید.
  • برای تزیین روی کاپ کیک کاراملی می‌توانید از دانه‌های شکلات کاراملی استفاده کنید.

کلام آخر

در این مطلب از مجله کیک و شیرینی سیرنگ، طرز تهیه کاپ کیک کاراملی را در کنار هم یاد گرفتیم. این کیک‌ها یکی از بهترین انواع کاپ کیک به شمار می‌رود و می‌تواند مهمان‌های شما را شگفت‌زده کند. اگر می‌خواهید ذوق و هنر خود را به رخ دیگران بکشید، بدون شک این کیک گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. یادتان باشد اگر زمان کافی برای تهیه این شیرینی نداشتید، همیشه می‌توانید از محصولات سیرنگ استفاده کنید؛ کاپ کیک با مغزی کرمفیل موز از محبوب‌ترین محصولات ماست.

سؤالات متداول

بهترین نوشیدنی برای سرو در کنار کاپ کیک کاراملی چیست؟
چای همیشه بهترین گزینه در کنار این کاپ کیک است، ولی شما می‌توانید از شیر گرم یا قهوه و نسکافه نیز استفاده کنید.
آیا کاپ کیک کاراملی یک خوراکی رژیمی است؟
ازآنجایی‌که میزان قند در این شیرینی بالاست و همچنین کالری آن نیز به نسبت زیاد است، نمی‌توان آن را چندان برای افرادی که رژیم لاغری دارند مناسب دانست.
بهترین جایگزین کاپ کیک کاراملی از بین محصولات سیرنگ کدام است؟
کیک روغنی با مغزی شکلات یا کاپ کیک دوقلو وانیلی – کاکائویی مغزدار را می‌توان از بهترین گزینه‌های جایگزین برای این کیک دانست.

از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)