طرز تهیه لاوا کیک شکلاتی

طرز تهیه لاوا کیک شکلاتی

اگر شما هم جزو طرفداران انواع شکلات و کاکائو هستید، لاوا کیک شکلاتی می‌تواند یک دسر عالی و خوشمزه برای شما باشد. این شیرینی هم برای سرو کنار انواع چای و نوشیدنی گرم و هم انواع نوشیدنی‌های سرد مناسب است. شما حتی می‌توانید لاوا کیک شکلاتی را کنار کمی بستنی وانیلی یا شکلاتی سرو کنید. ما طرز پخت لاوا کیک شکلاتی به ساده‌ترین روش را به شما آموزش می‌دهیم تا آن را تهیه کرده و در کنار خانواده از آن لذت ببرید. 

روش تهیه لاوا کیک شکلاتی 

بافت این کیک بسیار نرم و لطیف بوده و می‌توانید آن را هم در فر و هم بدون فر تهیه کنید. در ادامه طرز پخت لاوا کیک آموزش داده می‌شود. شما می‌توانید این کیک را در قالب‌های تک‌نفره هم تهیه کرده و سرو کنید. 
مواد اولیه موردنیاز برای تهیه لاوا کیک شکلاتی برای ۴ نفر: 
آرد: 50 گرم 
شکلات تخته‌ای یا چیپسی: 200 گرم 
تخم‌مرغ: 3 عدد
وانیل: 1 قاشق چای‌خوری سرخالی 
شکر: 50 گرم (1/4 پیمانه)
کره: 200 گرم  

طرز تهیه لاوا کیک شکلاتی

مراحل تهیه لاوا کیک شکلاتی 

زمان حدودی برای تهیه لاوا کیک شکلاتی: یک ساعت 
برای تهیه این کیک ابتدا آرد را 2 بار الک کرده و کنار بگذارید. حالا کره را با شکلات ترکیب کرده و آن‌ها را به روش بنماری ذوب کنید. این کار را با صبر و حوصله انجام دهید تا کره و شکلات خوب با هم یکدست شوند چون باعث بهترشدن بافت کیک می‌شود. حالا در ظرفی تخم‌مرغ‌ها را بشکنید. وانیل و شکر را به آن‌‌ها اضافه کرده و خوب هم بزنید. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که رنگ آن کرمی روشن شود. حالا باید مخلوط کره و شکلات را به آن اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید و آرد الک شده را کم‌کم به آن اضافه کنید. حالا باید قالب خود را آماده کنید. برای این کار آن را کمی چرب کنید. سپس مایه کیک را داخل آن بریزید. برای پخت این کیک باید فر از قبل به مدت 10 دقیقه گرم شده باشد. کیک را داخل فر قرار داده و با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد اجازه دهید کاملاً بپزد. پس از آن کیک را از فر خارج کرده و اجازه دهید کمی خنک شود. کیک را تا زمانی که خنک نشده برش ندهید تا بافت شکلاتی آن بهتر باشد. لاوا کیک شما آماده است. می‌توانید این کیک را با انواع میوه دلخواه خود تزیین کنید. در کنار این کیک می‌توانید انواع شربت سرو کنید. یک اسکوپ بستنی ساده وانیلی یا شکلاتی در کنار این کیک، آن را خوشمزه‌تر و جذاب‌تر خواهد کرد. اگر می‌خواهید این کیک را با بستنی سرو کنید حتی می‌توانید آن را در قالب‌های یک‌نفره هم درست کنید.

خواندن مقاله طرز تهیه کیک شکلاتی ساده را از دست ندهید.

نکات مهم در تهیه لاوا کیک شکلاتی

  • برای اینکه لاوا کیک شکلاتی شما لطیف باشد و پس از برش، شکلات از آن بریزد باید از شکلات تخته‌ای یا چیپسی استفاده کنید؛ اما درصورتی‌که این نوع شکلات را در دسترس نداشتید می‌توانید از انواع شکلات دلخواه خود استفاده کنید. 
  • بهتر است به‌جای شکر از پودر قند استفاده کنید تا بافت کیک بسیار بهتر شود. درصورتی‌که پودر قند در دسترس شما نبود شکر را با دستگاه کمی آسیاب کنید. 
  • در تهیه این کیک باید دقت داشته باشید آرد را کم‌کم اضافه کنید تا جایی که بافت مایه کیک نه خیلی سفت باشد و نه خیلی شل. 
  • بهتر است تخم‌مرغ‌ها را حداقل یک ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند سپس در تهیه کیک از آن‌ها استفاده کنید. 
  • برای دستیابی به بافت بهتر و لطیف‌تر حتماً از آرد قنادی یا آرد سه صفر استفاده کنید. 
  • بهترین شکلات برای تهیه این کیک شکلات تخته‌ای زیر 80 درصد است.

یکی دیگر از رسپی‌های خوشمزه، چیز کیک شکلاتی است که در مقاله طرز تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی، آن را معرفی کردیم.

طرز تهیه لاوا کیک شکلاتی

ایده‌های سرو لاوا کیک شکلاتی 

برای سرو لاوا کیک شکلاتی می‌توانید کمی توت‌فرنگی را برش داده و روی کیک قرار دهید. موز، بلوبری، توت‌فرنگی، انبه و هلو از میوه‌هایی هستند که با مزه این کیک همخوانی دارند. می‌توانید کیک را با خامه فرم گرفته هم تزیین کنید که هم مزه خوبی به آن می‌دهد هم بافت آن را کرمی‌ می‌کند. در صورت تمایل می‌توانید از انواع سس‌های شکلاتی موجود در بازار هم برای سرو این کیک استفاده کنید. بستنی از خوراکی‌هایی است که همراه با این کیک بسیار خوشمزه خواهد شد. دقت کنید بستنی وانیلی بهترین گزینه برای سرو در کنار این کیک است. نوشیدنی‌هایی مانند انواع شربت هم از دیگر گزینه‌های خوب برای سرو کنار لاوا کیک شکلاتی است. شما می‌توانید پس از سرو و قراردادن یک اسکوپ بستنی کنار کیک، کمی سس کارامل را هم روی آن بریزید. اگر دوست دارید کیک شما بیشتر مزه شکلاتی داشته باشد می‌توانید کمی شکلات صبحانه را هم کنار آن سرو کنید. برای این کار می‌توانید از شکلات صبحانه سیرنگ استفاده کنید که مزه بی‌نظیری دارد. 

در بخش کیک‌های روغنی سیرنگ، با انواع کیک‌های خوشمزه و شکلاتی آشنا می‎شوید.

کلام آخر 

اگر در فصل تابستان دوست دارید یک شیرینی خوشمزه و جذاب بپزید؛ اما نمی‌خواهید آن را همراه با نوشیدنی‌های گرم سرو کنید، لاوا کیک شکلاتی انتخابی عالی است. در فصل تابستان معمولاً افراد دوست دارند نوشیدنی‌های خنک و بستنی را جایگزین انواع چای و قهوه کنند. لاوا کیک شکلاتی همان کیک خوشمزه و ساده‌ای است که می‌توان آن را کنار این نوشیدنی‌ها سرو کرد. در این مقاله سعی کردیم ساده‌ترین دستور پخت لاوا کیک را به شما آموزش دهیم. آن را در منزل تهیه کرده و از عطر و مزه عالی آن شگفت‌زده شوید. 

سؤالات متداول 

بهترین غلظت مایه لاوا کیک شکلاتی چطور است؟‌
بهترین غلظت برای این کیک کمی غلیظ‌تر از غلظت مایه پنکیک است. در واقع بافتی بین مایه پنکیک و کیک عادی برای تهیه این کیک عالی است. 
چرا شکلات داخل لاوا کیک پس از پخت خشک می‌شود؟ 
علت این موضوع ممکن است به‌خاطر نوع شکلات مصرفی شما باشد. برای تهیه لاوا کیک سعی کنید از شکلات تخت استفاده کنید. مورد دیگر ممکن است مربوط به نوع آب‌کردن شکلات باشد. شکلات را حتماً به روش بنماری ذوب کنید. برای اینکه مغز کیک شما سفت نشود باید آرد را به‌اندازه استفاده کنید. معمولاً اگر آرد را بیش از حد اضافه کنید، مغز کیک خشک خواهد شد. 
زمان پخت لاوا کیک شکلاتی در فر چقدر است؟ 
زمان پخت این کیک بستگی به حجم و نوع فر شما دارد؛ اما در حالت کلی حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان برای پخت نیاز است. 

از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)