طرز تهیه مافین قهوه

طرز تهیه مافین قهوه

امروزه مافین‌ها به یکی از پرطرف‌دارترین شیرینی‌های بازار تبدیل شده‌اند. بسیاری از افراد حتی برای تولد خود یا نزدیکانشان به‌عنوان کیک تولد، انواع مافین را می‌خرند. این شیرینی‌ها خوشمزه را می‌توان با دستورهای متفاوتی تهیه کرد. در این مقاله با هم طرز تهیه مافین قهوه را یاد می‌گیریم. مافین قهوه برای افرادی که طعم انواع قهوه و کاپوچینو را دوست دارند بسیار خوشایند خواهد بود. همچنین کسانی که رژیم لاغری دارند هم می‌توانند این مافین را تهیه کنند. به‌خاطر وجود قهوه در این مافین، هم انرژی آن‌ها بالا رفته و هم مدت طولانی‌تری آن‌ها را سیر نگه می‌دارد. 

روش تهیه مافین قهوه

برای تهیه مافین قهوه شما به مواد اولیه زیر نیاز دارید. اگر دوست دارید مافین‌های بیشتری تهیه کنید می‌توانید به نسبت میزان مواد را بیشتر کنید. 
مواد اولیه موردنیاز 
آرد: ۲ لیوان
شیر: ۱ لیوان 
بیکینگ‌پودر: ۱ قاشق غذاخوری
وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری
شکر: ۱ لیوان 
روغن‌مایع: ۱ فنجان
تخم‌مرغ: ۴ عدد 
پودر کاکائو: ۱ قاشق غذاخوری
پودر قهوه: ۱ قاشق غذاخوری 

طرز تهیه مافین قهوه

مراحل روش تهیه مافین قهوه

زمان حدودی برای تهیه مافین قهوه: ۱ ساعت 
پیش از اینکه مواد را آماده کنید، فر را روشن کنید. تا زمانی که مواد را مخلوط کردید فر شما آماده پخت کیک باشد. این موضوع برای پف‌کردن مافین‌ها بسیار مهم است. حالا تخم‌مرغ‌ها را شکسته و زرده و سفیده آن‌ها را از هم جدا کنید. زرده تخم‌مرغ را با وانیل و شکر داخل ظرفی بریزید. در این مدت سفیده‌ها را داخل یخچال قرار دهید. این موضوع هم برای پف بهتر مافین مهم است. حالا زرده‌ها را همراه شکر و وانیل خوب هم بزنید تا جایی که یک مایه کرمی کش‌دار و روشن به دست آید. سفیده‌ها را از یخچال خارج کنید. آن‌ها را خوب هم بزنید. در این مرحله صبر و حوصله زیادی به خرج دهید. تا جایی سفیده‌ها را هم بزنید که کاملاً پف‌کرده و درصورتی‌که ظرف را برگرداندید چیزی از آن نریزد. حالا نوبت قاطی‌کردن مواد است. زرده‌ها، روغن‌مایع، سفیده و شیر را کم‌کم به هم اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شوند. پس از آن، مواد خشک یعنی آرد، بیکینگ‌پودر، پودر کاکائو و پودر قهوه را الک کرده و در چند مرحله به مواد اضافه کنید. در این مرحله به‌جای همزن از لیست یا قاشق استفاده کنید تا پف مایه کیک نخوابد. حالا مواد را داخل قالب مافین ریخته و در فر قرار دهید. اجازه دهید با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر بماند. پس از گذشت این زمان مافین‌های شما آماده است. 

مطالعه مقاله طرز تهیه انواع مافین خانگی را از دست ندهید.

طرز تهیه مافین قهوه

نکات مهم در تهیه مافین قهوه  

  • مهم‌ترین نکته در تهیه مافین قهوه این است که مواد کیک پس از مخلوط‌شدن به‌هیچ‌وجه نباید در محیط آشپزخانه بماند. بلافاصله پس از آماده‌سازی مواد آن‌ها را داخل قالب مافین بریزید.
  • پس از اینکه قالب‌های مافین را داخل سینی فر قرار دادید، سینی را چند بار روی میز بکوبید تا هوای داخل مافین‌ها خارج شود. 
  • قالب‌های مافین را تا نیمه پر کنید. اگر مافین‌ها را زیاد پر کنید مواد کیک از آن سر رفته و ظاهر بدی به آن‌ها می‌دهد.  
  • بسته به سایز تخم‌مرغ‌ها آن‌ها را کم‌وزیاد کنید. اگر تخم‌مرغ‌های شما بزرگ است ۳ تخم‌مرغ برای این دستور کافی است. 
  • زمان گفته شده برای تهیه مافین قهوه حدودی بوده و برای هر فر متفاوت است. بهتر است پس از گذشت ۲۰ دقیقه مافین‌ها را مدام چک کنید و هر زمان پخت آن کامل شده بود آن‌ها را خارج کنید. 
  • کیفیت پودر کاکائو و پودر قهوه در مزه نهایی مافین بسیار اثرگذار است. سعی کنید از پودر کاکائو و پودر قهوه‌هایی استفاده کنید که کیفیت و مزه خوبی داشته و با ذائقه شما همخوانی داشته باشد.  
  • کپسول‌هایی با سایز متفاوت برای تهیه مافین قهوه وجود دارد؛ پیشنهاد می‌شود از سایز‌های خیلی کوچک آن‌ها استفاده نکنید. اگر سایز کپسول خیلی کوچک باشد ممکن است ته آن بسوزد. همچنین مافین زیبایی ظاهری خود را از دست می‌دهد. بهتر است از کپسول‌هایی با سایز متوسط استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مافین نارگیلی

کلام آخر 

انواع مافین برای سرو در مهمانی‌ها و تولد‌ها بسیار طرف‌دار دارد. این کیک‌های کوچک حتی می‌توانند یک کیک تولد ساده و جمع‌وجور هم باشند. اگرچه ظاهر مافین قهوه زیبا و شیک است؛ اما تهیه این شیرینی‌ها کار سختی نیست. در این مقاله ما سعی کردیم ساده‌ترین روش را برای تهیه مافین قهوه به شما آموزش دهیم. امیدواریم آن را در منزل تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

 

سوالات متداول

این افراد به‌راحتی می‌توانند مافین قهوه تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرند. کافی است در دستور گفته شده شیر را حذف کرده و آب را جایگزین آن کنند. حتی می‌توانند از انواع شیر نارگیل یا شیر بادام یا شیرهای گیاهی هم در تهیه این مافین استفاده کنند.

اگر این کار با ذائقه شما همخوانی دارد و مزه قهوه را دوست دارید می‌توانید این کار را بکنید. اما پیشنهاد بهتر این است که از کاپوچینو برای این کار استفاده کرده و حتماً پس از خیس کردن مافین‌ها آن‌ها را داخل یخچال قرار دهید تا مزه به خورد آن برود.

این موضوع کاملاً بستگی به ذائقه شما دارد. استفاده از پودر کاکائو شیرین مزه متعادل‌تری به مافین شما می‌دهد؛ اما کاکائو تلخ مزه مافین را خاص کرده و سبکی کاملاً متفاوت را ارائه می‌دهد.

این دستور بهتر است برای بزرگسالان استفاده شود. اگرچه میزان قهوه موجود در مافین قهوه کم بوده و منعی برای مصرف در کودکان ندارد؛ اما بهتر است این مافین را برای کودکان تهیه نکنید. مصرف این مافین ممکن است باعث نخوابیدن بچه‌ها شود.
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)