طرز تهیه کاپ کیک رژیمی

طرز تهیه کاپ کیک رژیمی

خوردن کیک و شیرینی برای همه لذت‌بخش و دوست‌داشتنی است و کمتر کسی پیدا می‌شود که از خوردن شیرینی‌جات امتناع کند. بااین‌حال افرادی زیادی هستند که بنا به وجود بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشارخون یا اضافه‌وزن و پیروی از رژیم‌های غذایی با کالری محدود قادر به مصرف این دسرهای خوشمزه نیستند.
اما تمامی این دلایل نمی‌توانند مانعی برای نخوردن کیک و شیرینی باشد. اگر شما بتوانید طرز تهیه کیک، شیرینی، کلوچه و نان‌ها را باتوجه‌به رژیم غذایی‌تان شخصی‌سازی کنید، با کم عوارض از شیرینی‌جات استفاده خواهید کرد.
به همین دلیل ما این قسمت از مجله سیرنگ را به 3 طرز تهیه کاپ کیک رژیمی و تمامی فوت و فن‌های خوشمزه‌تر شدن آن اختصاص داده‌ایم.

طرز تهیه کاپ کیک رژیمی ساده

برای پخت کاپ کیک رژیمی ساده باید فهرستی از مواد اولیه زیر را آماده کرد. این حجم از مواد اولیه در نهایت به 10 تا 12 عدد کاپ کیک رژیمی تبدیل خواهد شد.
مواد لازم:
آرد: 1 پیمانه
تخم‌مرغ: 2 عدد
شیر: 1/3 پیمانه
شیره انگور: 1/3 پیمانه
بیکینگ‌پودر: 1 قاشق مرباخوری
وانیل: 1/2 قاشق مرباخوری

مراحل تهیه کاپ کیک رژیمی ساده

آرد و بیکینگ‌پودر را باهم ترکیب کرده و ۳ مرتبه الک کنید تا سبک شود. تخم‌مرغ، وانیل و شیره انگور را داخل کاسه ریخته و با دور متوسط همزن برای ۳ دقیقه بزنید تا کاملاً سبک و کش‌دار شوند.
حالا نوبت اضافه کردن شیر است. شیر را به مخلوط تخم‌مرغی بیفزایید و هم بزنید. آرد و بیکینگ‌پودر را طی چند مرحله آرام‌آرام داخل مایه کاپ کیک بریزید. این مرحله را به کمک همزن دستی، قاشق یا لیسک انجام دهید تا پف کاپ کیک از بین نرود.
فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. مایه کاپ کیک را در قالب از قبل چرب شده ریخته و داخل سینی فر بچینید. سینی فر را در طبقه وسط قرار دهید. کاپ کیک رژیمی ساده شما پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کاملاً پخته است. در نهایت می‌توانید کاپ کیک رژیمی را با انواع میوه، ترافل یا مواد دیگر تزیین و نوش جان کرد.

طرز تهیه کاپ کیک رژیمی

طرز تهیه کاپ کیک رژیمی وانیلی

یکی از کم‌کالری‌ترین کاپ کیک‌های موجود را می‌توانید با کمک این دستور تهیه بپزید. برای شروع مواد اولیه زیر را آماده کنید تا حدود ۸ تا ۱۰ کاپ کیک کوچک داشته باشید.
مواد لازم:
آرد: 1 پیمانه
شیر: 1/2 پیمانه
عسل: 3 قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ: 2 عدد
کره گیاهی: 1/3 پیمانه
وانیل: 1 قاشق مرباخوری

مراحل تهیه کاپ کیک رژیمی وانیلی

این دستور تهیه کاپ کیک رژیمی مشابه طرز تهیه کیک بدون شکر و روغن است. به همین دلیل شما مقدار کالری بسیار کمی پس از مصرف این کاپ کیک‌ها دریافت خواهید کرد. 
تخم‌مرغ و کره را داخل کاسه همزن بریزید و با دور تند همزن برای ۲ تا ۳ دقیقه بزنید تا به بافتی پوک و کرم رنگ برسید. عسل و وانیل را داخل کاسه ریخته و برای ۳۰ ثانیه دیگر هم بزنید تا با باقی مواد ترکیب شوند.
اکنون باید شیر را به سایر مواد اضافه کرد و هم زد. به‌محض مخلوط شدن شیر با سایر ترکیبات نوبت به افزودن آرد می‌رسد. آرد را ۲ تا ۳ مرتبه الک کنید. در طی چند مرحله آن را به مایه کاپ کیک رژیمی اضافه می‌کنیم و با لیسک در یک‌جهت هم می‌زنیم تا به مایه یکنواختی دست پیدا کنیم.
فر را با دمای 170 درجه سانتی‌گراد روشن کرده تا کاملاً گرم شود. اگر قالب مخصوص کاپ کیک دارید کف آن را کپسول شیرینی پزی بیندازید تا مایه کاپ کیک به قالب نچسبد.
در غیر این صورت از لیوان‌های کوچک کمک بگیرید. کف لیوان یا قالب را چرب کرده و با مایه کاپ کیک رژیمی پر کنید. 1/3 از حجم قالب خالی بماند. کاپ کیک‌ها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا پخت آن‌ها کامل شود. نوش جان.
این طرز تهیه تفاوت چندانی با طرز تهیه کیک لیوانی ندارد. تنها وجه تمایز این دو دستورالعمل در میزان کالری دریافتی آن‌ها است.

طرز تهیه کاپ کیک رژیمی میوه‌ای

یکی از خوشمزه‌ترین کاپ کیک‌های رژیمی را می‌توان با طرز تهیه کاپ کیک رژیمی میوه‌ای تهیه کرد. مقدار مواد اولیه زیر به شما حدود ۱۲ تا ۱۵ کاپ کیک رژیمی خواهد داد.
مواد لازم:
آرد: 1 پیمانه
جو دوسر: 2 پیمانه
تخم‌مرغ: 1 عدد
کشمش: 1/3پیمانه
موز: 1 عدد
آب: 1/2 پیمانه
روغن نارگیل یا روغن کنجد: 1/2 پیمانه
عسل: 3 قاشق غذاخوری
وانیل: 1 قاشق مرباخوری
بیکینگ‌پودر: 1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه کاپ کیک رژیمی

مراحل تهیه کاپ کیک رژیمی میوه‌ای

تخم‌مرغ، وانیل، عسل و روغن را با هم مخلوط کرده یا با همزن برقی برای ۲ دقیقه بزنید تا سبک و کرم رنگ شود. اکنون باید آب را به ترکیب تخم‌مرغی اضافه کرد و هم زد. آرد را با بیکینگ‌پودر ترکیب کرده و ۲ تا ۳ مرتبه الک بزنید.
مخلوط آرد و بیکینگ‌پودر را با مواد قبلی ترکیب کنید و خوب هم بزنید. این مرحله را با لیسک یا همزن دستی انجام دهید. حالا نوبت به افزودن جو دوسر، کشمش و موز خرد شده است. برای اینکه کشمش و موز در همه جای کاپ کیک پخش شود می‌توانید ۱ قاشق مرباخوری آرد روی آن‌ها بپاشید و در نهایت به مایه کاپ کیک رژیمی اضافه کرد.
فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. تا فر گرم می‌شود شما فرصت دارید که کاپ کیک‌ها را در قالب مخصوص ریخته و در سینی فر بچینید. کاپ کیک رژیمی میوه‌ای را برای ۲۰ دقیقه در طبقه وسط بگذارید تا خوب بپزند. نوش جان.
اگر به طرز تهیه‌های این‌چنینی علاقه دارید به مجله سیرنگ نگاهی بیندازید شما می‌توانید انواع طرز تهیه رژیمی، بدون فر، بدون شیر یا شکر را در این مجله مشاهده کنید. مانند: طرز تهیه کیک قابلمه‌ای.

کلام آخر

دستورهای رژیمی به افرادی که دارای اضافه‌وزن، دیابت، فشارخون یا هر نوع بیماری زمینه‌ای هستند کمک می‌کند تا بتوانند از غذا و دسرهای موردعلاقه‌شان محروم نشوند. ۳ طرز تهیه کاپ کیک رژیمی که در این مقاله از مجله سیرنگ بررسی شد که علاوه بر این گروه‌ها به ورزشکاران نیز کمک می‌کند تا از مصرف انواع کیک فنجانی لذت ببرند.
شما می‌توانید با جایگزین کردن انواع میوه یا شکلات یک کاپ کیک رژیمی جدید خلق کنید و از طعم آن در کنار یک فنجان چای لذت ببرید.

سؤالات متداول

بهترین روغن برای پخت کاپ کیک رژیمی کدام است؟
انواع روغن گیاهی مانند: روغن نارگیل، کانولا، ذرت، کنجد و کره‌های گیاهی را می‌توانید در طرز تهیه کاپ کیک رژیمی به کار بگیرید.
برای داشتن کاپ کیک رژیمی از چه موادی می‌توان استفاده کرد؟
روغن‌های گیاهی، جو دوسر، آرد بدون گلوتن، شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند: عسل یا انواع شیره و میوه‌های حاوی فیبر برای پخت انواع کیک و کاپ کیک رژیمی مناسب هستند.
چه مواد غذایی را می‌توان جایگزین شکر در دستور تهیه کاپ کیک رژیمی کرد؟
انواع شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند: شیره انگور، شیره توت، شیره خرما، سه شیره، عسل، شربت افرا و سایر مواد غذایی این‌چنینی برای پخت کیک و کاپ کیک رژیمی مناسب هستند.

از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)