طرز تهیه تیرامیسو رژیمی

طرز تهیه تیرامیسو رژیمی

تیرامیسو از دسرهای خوشمزه و ساده‌ای است که به‌خصوص نوجوانان معمولاً عاشق آن هستند. به‌جای تهیه این دسر از قنادی‌ها می‌توانید با ساده‌ترین مواد آن را در منزل تهیه کنید. تیرامیسو بازاری بسیار پرکالری بوده و برای افرادی که فشار یا چربی خون دارند اصلاً مناسب نیست. همچنین کسانی که رژیم سالم ‌خوری یا لاغری دارند معمولاً به‌خاطر کالری بالای این دسر ترجیح می‌دهند آن را نخورند؛ اما به‌راحتی می‌توان نسخه رژیمی این دسر را در منزل کرد. در ادامه بهترین دستور رژیمی تیرامیسو را به شما آموزش خواهیم داد. 

روش تهیه تیرامیسو رژیمی 

برای تهیه این دسر بهتر است از بیسکویت لیدی فینگر استفاده شود؛ اما اگر این بیسکویت‌ها در دسترس شما نیستند، می‌توانید با پتی بور هم این دسر را تهیه کنید. در ادامه مواد اولیه موردنیاز برای تهیه این دسر برای ۴ نفر قرار داده شده است. اگر می‌خواهید این دسر را برای تعداد افراد بیشتری تهیه کنید به‌ نسبت میزان مواد را اضافه کرده و حتماً از ۲ یا ۳ قالب برای تهیه آن استفاده کنید. 
مواد اولیه موردنیاز:
قهوه اسپرسو: ۲ شات کوچک 
پنیر ماسکارپونه: ۴۰۰ گرم 
ماست یونانی: ۲۰۰ گرم 
عسل: ۴ قاشق غذاخوری 
شیر کم‌چرب: ۱۰۰ میلی‌لیتر 
تخم‌مرغ: ۲ عدد 
پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری 
عصاره وانیل: به میزان کم 
پودر قند: ۱ قاشق غذاخوری 
نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری 
بیسکویت پتی بور یا لیدی فینگر: ۱ بسته 

طرز تهیه تیرامیسو رژیمی

مراحل تهیه تیرامیسو رژیمی 

در اولین مرحله باید قهوه اسپرسو را دم کنید. حالا آن را کنار گذاشته و اجازه دهید خوب دم بکشد. حالا زرده تخم‌مرغ‌ها را همراه با عسل و پودر قند با دور متوسط همزن خوب هم بزنید تا رنگ آن کاملاً کرمی شود. حالا آن‌ها را کنار بگذارید. در یک قابلمه شیر را با نشاسته ذرت و وانیل خوب مخلوط کنید. مواد باید کاملاً یکدست باشد و گلوله گلوله نشده باشد. حالا مخلوط را روی حرارت قرار داده و مدام هم بزنید. حدوداً ۵ دقیقه زمان نیاز است تا مایع غلیظ شود. غلظت مایع در حد فرنی باشد کافی است. شعله را خاموش کرده و اجازه دهید مواد خنک شود. حالا این مواد را کم‌کم طی ۴ مرحله به زرده تخم‌مرغ اضافه کنید و هر بار خوب آن‌ها را هم بزنید تا مایعی یکدست داشته باشید. حالا مواد را داخل قابلمه بریزید. روی گاز به مدت ۳ تا ۵ دقیقه قرار داده و مدام هم بزنید. در این مرحله حرارت گاز باید ملایم باشد. حالا مواد را کنار بگذارید تا خوب خنک شوند. در این مدت بیسکویت‌ها را داخل قهوه خیس کرده و کف و دیواره قالب را با آن‌ها بپوشانید. کمی از بیسکویت‌ها را نگه دارید. حالا به مواد خنک شده پنیر ماسکارپونه و ماست یونانی را اضافه کرده و دوباره با دور کند همزن برای ۲ دقیقه هم بزنید. حالا نصف این مواد را داخل قالب روی بیسکویت‌ها ریخته سپس آن‌ها دوباره بیسکویت قرار دهید. بقیه مواد را بریزید و لایه آخر را با بیسکویت بپوشانید. روی دسر را می‌توانید با پودر قند یا اگر می‌خواهید رژیمی‌تر باشد با پودر کاکائو تزیین کنید. دسر را برای حداقل ۶ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملاً مزه مواد به خورد یکدیگر رفته و دسر جا بیفتد. پس از گذشت این زمان دسر شما آماده است. 

در ادامه می‌توانید به مقاله طرز تهیه لاوا کیک شکلاتی نیز سر بزنید.

طرز تهیه تیرامیسو رژیمی

نکات مهم در تهیه تیرامیسو رژیمی 

  • وقتی این دسر را داخل یخچال قرار دادید تا سرد شود حتماً روی آن را بپوشانید؛ چون در غیر این صورت ممکن است بو و مزه مواد داخل یخچال را به خود بگیرد. 
  • قهوه را غلیظ دم کنید تا طعم بهتری به بیسکویت‌ها بدهد. 
  • حداقل ۴ دقیقه زرده تخم‌مرغ را هم بزنید. 
  • هنگام هم‌زدن تخم‌مرغ حتماً دیواره‌های ظرف را با لیسک تمیز کنید. این کار باعث می‌شود دسر شما بوی تخم‌مرغ به خود نگیرد. 
  • در صورت تمایل می‌توانید روی لایه آخر کمی توت‌فرنگی یا موز بگذارید. 
  • سعی کنید قالب دسر را خیلی بزرگ انتخاب نکنید. چون ممکن است دسر شما خراب شود. قالب‌های کوچک تا متوسط را انتخاب کنید. 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک حلوا برشی

کلام آخر 

تیرامیسو دسری ایتالیایی و بسیار خوشمزه است. طعم و عطر عالی و جدید این دسر باعث شد تا خیلی زود به کشورهای دیگر هم سرایت کند. امروزه تیرامیسو از دسرهایی است که تقریباً در تمام کشورها سرو می‌شود که این موضوع به‌خاطر محبوبیت آن است، اما بسیاری از افراد به‌خاطر پرکالری بودن خود را از خوردن آن محروم می‌کنند. در این مقاله ما یک دستور عالی برای تهیه تیرامیسو رژیمی به شما آموزش دادیم. می‌توانید با خیال راحت با این دستور تیرامیسو را تهیه کرده و نوش جان کنید. 

سوالات متداول

مراحل آماده‌سازی مواد تیرامیسو زیاد نیست و حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان می‌برد؛ اما باید پس از آماده‌سازی آن را حداقل ۶ ساعت در یخچال قرار دهید که زمانی نسبتاً طولانی است. به همین خاطر بهتر است این دسر را از شب قبل تهیه کنید.

بله. البته اگر میزان کاکائو را کمتر کنید برای کودکان مناسب‌تر هم خواهد بود.

این دسر را می‌توانید تا ۳ روز هم در یخچال نگهداری کنید؛ اما بهتر است هرچه زودتر آن را مصرف کنید.
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)