طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور

طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور

دستور تهیه‌هایی که به ساده‌ترین شکل ممکن آماده می‌شوند و برای پخت یا تکمیل شدن به فر نیاز ندارند، همیشه موردتوجه افراد زیادی قرار می‌گیرند. بیسکویت‌های ساده یا بیسکویت پتی بور از جمله موادی هستند که به شما این فرصت را می‌دهند تا دسرهای خانگی را با ارزان‌ترین شیوه تهیه کنید. این دسرها نه‌تنها صرفه اقتصادی دارند، بلکه خیلی سریع و در کوتاه‌ترین زمان آماده می‌شوند. 
در این قسمت از مجله آشپزی سیرنگ ما به شما می‌آموزیم تا چگونه با بیسکویت پتی بور دسرهای خانگی تهیه کنیم. در ادامه با بررسی 7 طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور همراه با نکات کلیدی آن آشنا خواهید شد. با ما همراه شوید.

طرز تهیه چیز کیک ساده با بیسکویت پتی بور

برای تهیه چیز کیک شما نیاز به یک پایه بیسکویتی دارید. بیسکویت‌های پتی بور به‌راحتی با ساده‌ترین تکنیک‌ها یک پایه لذیذ و خوش‌طعم را برایتان به ارمغان خواهد آورد.
مواد لازم برای تهیه چیز کیک ساده با بیسکویت پتی بور:
بیسکویت پتی بور: ۱ بسته
خامه قنادی: ۱۵۰ گرم
کره: ۲۰۰ گرم
پنیر خامه‌ای: ۱۰۰ گرم
عصاره وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری

مراحل تهیه چیز کیک ساده با بیسکویت پتی بور

بیسکویت‌ها را در دستگاه مخلوط‌کن یا غذاساز بریزید تا با هم مخلوط شوند. کره ذوب شده را داخل ترکیب به‌دست‌آمده بریزید و خوب هم بزنید تا یک ترکیب یک‌دست به دست بیاید. خمیر را در تابه یا قالب مخصوص بریزد و با قاشق در همه جا پخش کنید. مخلوط را به کمک یک لیوان یا گوشت‌کوب به طور یکنواخت و محکم روی تابه فشار دهید تا بافتی منسجم به دست آید.
تابه یا قالب را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در یخچال بگذارید تا کاملاً سفت شود. با سپری شدن این زمان پایه چیز کیک شما حاضر است. کافی است عصاره وانیل، خامه قنادی و پنیر خامه‌ای را با همزن برقی ترکیب کنید تا مخلوطی سبک و پف‌داری به دست بیاید.
خامه به‌دست‌آمده را روی پایه چیز کیک بریزید و در آخر با مارمالاد، سس شکلات، کارامل، تکه‌های میوه یا پودر کاکائو تزیین کنید. نوش جان.

طرز تهیه رولت شکلاتی با بیسکویت پتی بور

این دستور تهیه رولت شکلاتی نیازی به پخت‌وپز ندارد. تنها کافی است که مواد اولیه را فراهم کرده و مطابق دستور پیش بروید.
مواد لازم برای تهیه رولت شکلاتی با بیسکویت پتی بور:
بیسکویت پتی بور: ۲ بسته
پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری سر پر
پودر قند: ۳ قاشق غذاخوری سر پر
کره: ۲۰۰ گرم
شکلات صبحانه: ۱ قاشق غذاخوری
روغن‌مایع: ۱ قاشق غذاخوری
پودر پسته یا پودر نارگیل: ۱ قاشق چای‌خوری

مراحل تهیه رولت شکلاتی با بیسکویت پتی بور

بیسکویت‌ها را داخل زیپ کیپ بریزید یا از کاسه‌ای برای خرد کردن استفاده کنید. اگر از کاسه برای تهیه رولت شکلاتی کمک می‌گیرید ضربات خود را کنترل کنید تا بیسکویت‌ها پودر نشوند. اگر در زیپ کیپ خرد کردن بیسکویت‌ها را انجام می‌دهید با دو حرکت رفت و برگشتی با وردنه یا با ضربات آرام گوشت‌کوب بیسکویت‌ها را خرد کنید.
کره یا مارگارین را به کمک ماکرو فر یا به روش بن ماری ذوب کنید. بیسکویت‌ها را با همراه پودر کاکائو و پودر قند در کاسه‌ای بریزد و خوب هم بزنید تا مواد در همه جهات پخش شوند. پس از ذوب شدن کره، آن را به محتویات کاسه اضافه کنید.
همه مواد را ترکیب کرده و کمی فشرده کنید تا مخلوط به‌دست‌آمده کمی به هم بچسبد. یک لایه سلفون روی میز کار خود پهن کنید. سلفون باید به‌اندازه‌ای باشد که بتوانید به‌راحتی مواد را در آن رول کنید. خمیر رولت را از یک سمت روی سلفون بریزید و به‌آرامی سلفون را رول کرده. در همین حین مواد را فشار دهید تا کاملاً منسجم شوند.
شکل نهایی رولت شما باید به بسته‌بندی کالباس شباهت داشته باشد. وقتی رول کردن به پایان رسید، رولت شکلاتی را در ظرفی گذاشته و به یخچال انتقال دهید. ۳۰ دقیقه بعد رولت شکلاتی آماده برش‌زدن است. شکلات صبحانه را در ظرف کوچکی بریزید و روغن‌مایع را به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید تا ترکیبی رقیق به دست بیاید.
پس از برش‌زدن هر رولت را در ظرف شکلاتی بزنید تا قسمت بالایی آن شکلاتی شود. پس از اینکه روکش شکلاتی ایجاد شد، مقداری پودر پسته یا پودر نارگیل روی روکش شکلاتی بریزید. به همین ترتیب رولت‌ها را آماده سرو کنید. نوش جان.
شکلات صبحانه سیرنگ مناسب روکش یا فیلینگ انواع کیک و دسر است. شما می‌توانید با خریداری این شکلات‌ها در پخت و تزیین کیک و دسرهای خانگی بدرخشید.

طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور

طرز تهیه تارت لیمو با بیسکویت پتی بور

همیشه که نباید برای داشتن یک دسر خوشمزه و زیبا هزینه‌های گزاف کرد یا آشپزخانه را به طرز فجیعی به هم ریخت. اگر یک بسته بیسکویت پتی بور و چند قلم مواد دیگر داشته باشد می‌توانید یک تارت لیمویی خوشمزه و جذاب را در خانه به‌تنهایی تهیه کنید.
مواد لازم برای تهیه تارت لیمو با بیسکویت پتی بور:
بیسکویت پتی بور: ۲ بسته
شکر: ۳ قاشق غذاخوری سر پر
روغن جامد: ۱ قاشق غذاخوری
لیموترش: ا عدد
تخم‌مرغ متوسط: ۳ عدد
شیر غلیظ شده: ۱ لیوان

مراحل تهیه تارت میوه‌ای با بیسکویت پتی بور

شما می‌توانید با کمک این دستور تهیه هر نوع تارت میوه‌ای دیگری را اعم از تارت لیمویی را به آسان‌ترین روش ممکن تهیه کنید. مانند طرز تهیه چیز کیک ساده با بیسکویت پتی بور، بیسکویت‌ها را پودر کرده و پایه تارت را قالب زده و کنار بگذارید. تخم‌مرغ‌ها را در کاسه همزن بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. با دور تند همزن برای ۳ تا ۵ دقیقه مواد را بزنید تا یک ترکیب کرم رنگی به دست بیاید.
پوست لیموترش را به کمک رنده، ریز کرده و به ترکیب اضافه کنید. آب لیموترش را هم به محتویات کاسه اضافه کرده و با همزن برای ۱ تا ۲ دقیقه بزنید تا یک‌دست شوند. شیر غلیظ شده یا خامه صبحانه را بسته به دردسترس‌بودن به مواد بیفزایید. دقت داشته باشید که اگر از خامه استفاده می‌کنید نصف حجم شیر را برای آن در نظر بگیرید.
مواد را خوب ترکیب کنید. معمولاً ۲ دقیقه برای مخلوط شدن مواد کافی است. مخلوط به دست آورده را روی پایه تارت به‌آرامی بریزید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روشن کنید. تارت را در طبقه وسط فر بگذارید. به‌محض سفت شدن لایه وسطی کار شما به پایان رسیده و تارت لیمو شما حاضر شده است.
شما می‌توانید تارت لیمو را به همین صورت سرو کرده یا با خامه فرم گرفته تزیین کنید. شکل ظاهری تارت به سلیقه و ذائقه شما بر می‌گردد.

طرز تهیه دسر لایه‌ای با بیسکویت پتی بور

اگر بخواهیم یک نوع دسر ساده و یخچالی با بیسکویت پتی بور به شما آموزش دهیم، قطعاً یکی از رسپی‌ها طرز تهیه دسر لایه‌ای است. بافت و طعم این دسر بسیار لطیف و خوش‌مزه است. برای تهیه دسر لایه‌ای مواد زیر را آماده کنید تا کار را شروع کنیم.
مواد لازم:
بیسکویت پتی بور: ۱ بسته
آرد برنج: ۲ قاشق غذاخوری سر پر
شیر: ۲ لیوان
شکر: 1/2 لیوان
کره: ۲۵ گرم
گلاب: ۱ قاشق غذاخوری
گردو، پسته و بادام خردشده: ۳ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو: 1/2 قاشق غذاخوری
زعفران دم‌کرده: ۱ قاشق چای‌خوری

مراحل تهیه دسر لایه‌ای با بیسکویت پتی بور

برای داشتن دسر لایه‌ای ابتدا به تهیه مایه میانی یا فرنی نیاز داریم. آرد برنج را به همراه شیر سرد داخل تابه بریزید. اجاق را با حرارت کم روشن کنید. بلافاصله شروع به هم‌زدن کنید تا قبل از گرم شدن شیر، ذرات آرد در شیر به‌خوبی حل شوند تا گلوله‌ای به وجود نیاید.
جایی که متوجه شدید آرد به‌خوبی در شیر حل شده، کره و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید. با ذوب شدن کره، وقت آن رسیده تا شکر را به محتویات تابه بیفزایید. به‌این‌ترتیب غلظت مناسب فرنی به دست خواهد آمد. فرنی را کنار بگذارید تا از حرارت بیفتد.
یک ظرف مناسب برای سرو دسر لایه‌ای انتخاب کنید. لایه اول ظرف را با چیدن بیسکویت‌ها آغاز کنید. فرنی را به 2 یا 3 قسمت تقسیم کنید. در یک قسمت آن پودر کاکائو و در بخش دیگر زعفران بریزید. مواد را مخلوط کنید تا رنگ این مواد در فرنی پخش شود. بخش سوم هم ساده باقی بماند.
بسته به سلیقه روی بیسکویت‌های لایه اول مواد زعفرانی، کاکائویی یا ساده بریزید. روی فرنی‌ها را با یک لایه بیسکویت بپوشانید و مجدداً فرنی طعم‌دار دیگر را اضافه کنید تا به لایه آخر برسید. اگر برایتان فرنی باقی ماند روی لایه آخر به‌صورت یک لایه نازک بریزید و مغزهای خرد شده را روی آن بپاشید. در غیر این صورت مغزها را پس از برش‌زدن دسر به دورتادور دسر اضافه کنید.
دسر باید برای یک ساعت در یخچال استراحت کند تا آماده برش‌زدن شود. با یک چاقو تیز به‌اندازه دلخواه برش بزنید و نوش جان کنید.

طرز تهیه دسر شکلاتی با بیسکویت پتی بور

اگر به دنبال پاسخ سؤال شکلات صبحانه را با چی بخوریم؟ هستید، این دسر شکلاتی را در خانه تهیه کنید. یکی دیگر از دسرهای یخچالی که با بیسکویت پتی بور تهیه می‌شود و ظاهری به‌شدت زیبا و شکیل دارد، دسر شکلاتی با بیسکویت پتی بور است.
مواد زیر برای تهیه دسر شکلاتی با بیسکویت پتی بور لازم است:
بیسکویت پتی بور: ۲ بسته
پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری سر پر
کره: ۱۲۵ گرم
شکلات صبحانه: ۱۰۰ گرم
شکلات چیپسی یا تخته‌ای: ۱۰۰ گرم
خامه قنادی: ۱۵۰ گرم
شیر غلیظ شده: ۱۰۰ گرم
شکر پودر شده: ۱۰۰ گرم
عصاره وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری

مراحل تهیه دسر شکلاتی با بیسکویت پتی بور

کره نرم شده را به همراه پودر شکر، پودر کاکائو، عصاره وانیل و خامه در کاسه همزن بریزید و با دور متوسط همزن برای ۳ تا ۴ دقیقه بزنید تا مواد یک‌دست شوند. این ترکیب، مواد میانی را می‌سازند.
ظرف دلخواه یا قالب کمربندی را برای تهیه این دسر کمی چرب کنید. لایه اول را بیسکویت بچینید و با فرچه کمی شیر روی بیسکویت‌ها بمالید. مواد میانی را روی بیسکویت‌ها بریزد و به همین ترتیب ادامه دهید تا مواد میانی تمام شوند. توجه داشته باشید که لایه آخر بیسکویت باشد.
حالا نوبت به ساخت گانش یا مواد فیلینگ است. شیر را گرم کنید. همین‌قدر که شیر گرم شود کافی است. شیر را از روی حرارت بردارید. شکلات خرد شده را در آن بریزید و هم بزنید تا کاملاً ذوب شود. اکنون باید شکلات صبحانه را اضافه کرده و مخلوط کنید.
زمانی که مواد به‌دست‌آمده گرم هستند باید روکش نهایی دسر را تکمیل کنید. به‌این‌ترتیب دسر شکلاتی شما آماده است تا برای یک ساعت در یخچال استراحت کند. پس از خنک شدن دسر، آن را از ظرف خارج کرده و به‌اندازه دلخواه برش بزنید.
طرز تهیه دسر موزی با بیسکویت پتی بور
اگر به دنبال تهیه یک دسر مجلسی با موز هستید، این طرز تهیه برای شما است. علاوه بر اینها، دسر موزی با بیسکویت یک میان‌ وعده سالم و مقوی برای کودکان است.
مواد لازم برای تهیه دسر موزی با بیسکویت پتی بور:
بیسکویت پتی بور: ۱ بسته
موز خرد شده: ۱ عدد
شیر: ۲ لیوان
تخم‌مرغ: ۱ عدد
آرد: ۱ قاشق غذاخوری
شکر: ۳ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو: ۱ قاشق غذاخوری
وانیل: ۱ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه دسر موزی با بیسکویت پتی بور

تخم‌مرغ، وانیل، پودر کاکائو، شکر، شیر و آرد را درون یک تابه یا قابلمه بریزید. مواد را مخلوط کنید و روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید. به‌محض غلیظ شدن مواد اجاق را خاموش کنید. غلظت این مواد باید به‌اندازه فرنی باشد.
بیسکویت‌ها را کف ظرف بچینید و روی آن را با یک لایه از مواد میانی پر کنید. لایه بعدی باید موزهای خرد شده باشد و به‌این‌ترتیب تا به اتمام رسیدن مواد پیش بروید. دسر را برای یک ساعت در یخچال بگذارید تا آماده سرو شود.

طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور

طرز تهیه دسر ژله‌ای با بیسکویت پتی بور

برای دوستداران ژله این دسر طعم بهشت می‌دهد. مواد لازم را آماده کرده و گام‌به‌گام با دستور پیش بروید.
مواد زیر برای تهیه دسر ژله‌ای با بیسکویت پتی بور لازم است:
بیسکویت پتی بور: ۲ بسته
پنیر خامه‌ای: ۱۰۰ گرم
خامه صبحانه: ۱۰۰ گرم
پودر ژله دلخواه: ۱ بسته
پودر ژله آلوئه‌ورا: ۴ قاشق غذاخوری
شکر: ۳ قاشق غذاخوری
وانیل: ۲/۱ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه دسر ژله‌ای با بیسکویت پتی بور

طبق دستور تهیه تارت لیمو یا طرز تهیه چیز کیک ساده با بیسکویت پتی بور پایه تارت را تهیه کنید. پودر ژله را با دو لیوان آب جوش مخلوط کرده و به روش بن ماری ژلاتین‌های پودر ژله را به طور کامل حل کرده تا بافتی یک‌دست داشته باشد.
اجازه بدید که مواد ژله کمی خنک شود و از حرارت بیفتد. شکر، خامه صبحانه، وانیل و پنیر خامه‌ای را با هم به کمک همزن دستی یا چنگال مخلوط کنید. زمانی که به یک ترکیب یک‌دست رسیدید، باید مواد ژله‌ای را آرام‌آرام به مواد بیفزایید.
مواد میانی به دست آورده را روی پایه تارت بریزید و برای 2 ساعت در یخچال استراحت دهید. در این زمان باید لایه شفاف را آماده کرد. حدود نیم ساعت آخر این مایع را تهیه کنید تا سفت نشود. ژله آلو ورا را با نصف لیوان آب جوش حل کرده و زمان دهید تا کمی خنک شود.
با گذشت ۲ ساعت وقت آن رسیده تا ژله آلوورا را به‌عنوان لایه آخر به مواد اضافه شود. دسر را مجدداً در یخچال بگذارید تا کاملاً منسجم شود. تمام.

کلام آخر

شما در این مقاله از مجله سیرنگ با 7 طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور در انواع مختلف آشنا شدید. از تارت لیمو گرفته تا رولت شکلاتی که همگی به کمک بیسکویت‌های پتی بور و در کمتر از ۳۰ دقیقه آماده می‌شدند. با درنظرداشتن نکات این طرز تهیه و رعایت تناسب مواد، شما دسرهای جذاب و خوش‌طعمی را در خانه تهیه خواهید کرد. امیدواریم مطالب این مقاله برایتان جالب‌توجه باشد. خوشحال می‌شویم اگر بگویید که شما با بیسکویت پتی بور چه دسرهایی را آماده می‌کنید؟

سؤالات متداول

دسرهایی که به کمک بیسکویت پتی بور تهیه می‌شوند را باید برای چه مدتی و در کجا نگهداری کرد؟ 
دسر و شیرینی‌هایی که با بیسکویت پتی بور آماده می‌شوند، در صورت غیر خامه‌ای بودن، آن را در یخچال و برای یک هفته نگهداری کنید.
چرا دسرهای تهیه شده با بیسکویت پتی بور موردتوجه قرار می‌گیرند؟ 
زیرا، درعین خوش‌طعم بودن آن، دسرهایی آسان، سریع و ارزان قیمتی را تهیه می‌کنید که هر سن و سالی از خوردن آن لذت می‌برند.
اگر به شیر غلیظ شده دسترسی نداشتیم از چه ماده دیگری استفاده کنیم؟ 
شیر پرچرب یا خامه صبحانه رقیق شده می‌تواند جایگزین خوبی برای شیر غلیظ شده باشد.