شکلات صبحانه را با چی بخوریم؟

شکلات صبحانه را با چی بخوریم؟

برای داشتن یک صبحانه خوشمزه و همین‌طور مقوی، گزینه‌های بسیاری پیش روی خودتان خواهید داشت. از حلوا شکری و ارده گرفته، تا انواع مربا‌ها و حتی نان و پنیر! همه‌وهمه می‌توانند خوراکی‌های خوشمزه‌ و مناسبی برای مهم‌ترین وعده‌غذایی روز باشند. اما شاید بتوان گفت که از بین تمامی این موارد، شکلات صبحانه از محبوب‌تر است.
اما سؤالی اصلی که اینجا پیش می‌آید، آن است که شکلات صبحانه را با چی بخوریم؟ چه نان‌هایی برای شکلات صبحانه از همه بهتر هستند؟ چه چیزهایی را می‌توان در کنار این خوراکی نوش جان کرد؟ در این مقاله از مجله سیرنگ، قرار است همین موضوع را در کنار هم بررسی کنیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شکلات صبحانه را چه زمانی می‌توان خورد؟

اولین سؤالی که باید در این مقاله به آن پاسخ دهیم، این است که بهترین زمان خوردن شکلات صبحانه چه موقعی است؟ در جواب می‌توانیم بگوییم هر زمان که دوست داشتید! شما هر وقت که اراده کردید، می‌توانید در ظرف شکلات صبحانه را باز کرده و از آن نوش جان کنید؛ لذت از این خوراکی ساعت و زمان نمی‌شناسد!
اما بهترین زمانی که می‌توانید این خوراکی خوشمزه را نوش جان کنید، معمولاً در زمان صبحانه است. صبحانه وعده‌ای بسیار مهم است و باید آن را جدی گرفت. مصرف شکلات صبحانه در این وعده، می‌توان شما را برای کل روز پرانرژی نگه دارد. اگر دوست دارید گزینه‌های بیشتری را برای صبحانه فرزندان خود بشناسید، توصیه می‌کنیم که مقاله بهترین صبحانه برای کودکان را حتماً مطالعه کنید.

شکلات صبحانه را با چه چیزی بخوریم؟

اجازه دهید که اکنون به سر اصل مطلب برویم و از مقدمه‌چینی اضافی پرهیز کنیم. اگر از خود می‌پرسید که چه چیزهایی را می‌توان با شکلات صبحانه خورد، توصیه ما این است که ادامه این بخش را بادقت مطالعه کنید:

بهترین نان با شکلات صبحانه

معمولاً اولین سؤالی که درباره شکلات صبحانه می‌پرسند، این است که کدام نان برای آن مناسب است. بهترین نان با شکلات صبحانه، نان تست است. بهتر است که ابتدا مقداری نان تست را در دستگاه گرم کرده یا گریل کنیم. حواستان باشد که نان باید گرم باشد؛ در این صورت مزه شکلات صبحانه را به بهترین شکل حس خواهید کرد.
در کنار نان تست، شما می‌توانید از دیگر انواع نان ایرانی نیز استفاده کنید. درصورتی‌که نان تست در دسترس ندارید، می‌توانید از نان لواش، تافتون و حتی بربری استفاده کنید. شکلات‌های صبحانه آن‌قدر خوشمزه هستند که مزه خوب خود را با هر نوع نان حفظ کنند!

شکلات صبحانه را با چی بخوریم؟

بهترین نوشیدنی با شکلات صبحانه

بهترین نوشیدنی‌هایی که می‌توانید با شکلات صبحانه خود بخورید، چای و قهوه هستند. هر نوع چایی را می‌توانید به‌راحتی با شکلات صبحانه نوش جان کنید. انواع قهوه‌ها را نیز می‌توانید در کنار شکلات صبحانه بنوشید، اما قهوه سیاه ساده و البته گرم، بهترین گزینه‌ای خواهد بود که پیش روی خود دارید.

شیر را نیز می‌شود همراه با شکلات صبحانه خورد؛ شیر داغ یا گرم هر دو در کنار این خوراکی لذیذ خواهند بود. شما حتی می‌توانید شیر را با این شکلات مخلوط کرده و یک نوشیدنی خوشمزه تهیه کنید. نوشیدنی‌های دیگر، مانند آبمیوه‌ها، چندان ترکیب مناسبی برای خوردن در کنار شکلات صبحانه نیستند.

بهترین خوراکی همراه با شکلات صبحانه

صبحانه فقط نان و نوشیدنی نیست؛ یک صبحانه کامل باید از مواد خوراکی مختلفی تشکیل شده باشد. اگر قصد دارید که شکلات صبحانه را با خوراکی‌های دیگری بخورید، بد نیست که بدانید چه چیزهایی بهترین ترکیب با این شکلات به شمار می‌روند. از جمله بهترین خوراکی های کنار شکلات صبحانه، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
انواع آجیل‌ها و مغزها به‌صورت خردشده
انواع میوه‌ها، به‌خصوص موز، توت‌فرنگی یا سیب
انواع میان‌وعده‌ها مانند بیسکویت، کراکر، کروسان و غیره.

طرز تهیه شکلات صبحانه

حال که تا اینجای کار آمده‌ایم، بد نیست که نگاهی به طرز تهیه شکلات صبحانه خانگی نیز داشته باشیم. این شکلات مخصوص صبحانه را می‌توانید به‌سادگی در خانه خود تهیه کرده و از مزه خوب آن لذت ببرید. این شکلات را می‌توانید در کنار انواع کیک‌های مخصوص صبحانه نیز استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم که مقاله انواع کیک صبحانه را هم مطالعه کنید.
از جمله مواد لازم در طرز تهیه شکلات صبحانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
فندق: 2 پیمانه (250 گرم)
شیر پرچرب: 1/2 پیمانه
روغن: 2 قاشق غذاخوری
عصاره وانیل: 1 و 1/2 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو: 1/4 پیمانه
شکر یا پودر قند: 1/3 پیمانه
نمک: 1/4 قاشق چای‌خوری
این مقدار از مواد اولیه که برای طرز تهیه شکلات صبحانه مشاهده کردید، برای تهیه حدود 2 پیمانه (حدود 500 گرم) شکلات کافی است. شما می‌توانید میزان مواد اولیه را به‌دلخواه خود، به نسبت مساوی افزایش یا کاهش دهید.

شکلات صبحانه را با چی بخوریم؟

مراحل تهیه شکلات صبحانه خانگی

تهیه شکلات صبحانه در خانه بسیار ساده است و همین‌طور خیلی هم سریع حاضر می‌شود. برای اینکه بتوانید این خوراکی خوشمزه را در خانه حاضر کنید، بهتر است که مطابق با دستورالعمل زیر پیش بروید:

ابتدا فندق‌ها را داخل یک تابه یا قابلمه مناسب بریزید؛ آن را روی حرارت متوسط قرار دهید و به مدت 5 دقیقه تفت دهید. فندق‌ها باید مقداری رُست شوند و رنگشان تغییر پیدا کند. بعد از آن، باید پوست قهوه‌ای روی فندق را بگیرید. برای این کار زیاد وسواس به خرج ندهید، اگر مقداری از پوسته قهوه‌ای روی فندق‌ها ماند، ایرادی ندارد.
فندق‌ها را داخل مخلوط‌کن ریخته و آن‌قدر هم بزنید که شبیه به کره شده و کاملاً له شوند. باقی مواد اولیه (به‌جز شیر و روغن) را نیز اضافه کرده و آن‌قدر هم بزنید که یکدست شوند. در نهایت، شیر و روغن را هم به ترکیبات خود اضافه کنید. بعد از 2 دقیقه هم‌زدن مجدد، کار شما به پایان رسیده و شکلات صبحانه شما آماده شده است. نوش جان!

کلام آخر

در این مقاله به این سؤال پاسخ دادیم که شکلات صبحانه را با چه چیزی می‌توان خورد. بهترین نان‌ها، بهترین نوشیدنی‌ها و همین‌طور بهترین خوراکی‌هایی که با شکلات صبحانه مزه‌ای خوب خواهند داشت را بررسی کردیم. از بهترین زمان خوردن این شکلات نیز گفتیم. در نهایت نیز طرز تهیه شکلات صبحانه را با هم مرور کردیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و همین‌طور شما را به‌اندازه کافی برای تهیه این خوراکی، ترغیب کرده باشد!

سؤالات متداول

چه چیزهایی می‌توان با شکلات صبحانه درست کرد؟
با این شکلات می‌توان خوراکی‌ها و دسرهای زیادی را درست کرد؛ از انواع کیک و شیرینی گرفته تا انواع نوشیدنی‌ها را می‌توان با آن تهیه کرد.

آیا شکلات صبحانه رژیمی است؟
کالری این خوراکی به نسبت بالا است؛ به همین دلیل، نمی‌توان این شکلات را یک غذای رژیمی به شمار آورد.

آیا شکلات صبحانه را می‌توان با نان باگت خورد؟
بله، از جمله نان‌های مناسبی که برای شکلات صبحانه وجود دارد، نان باگت است. این نان را بهتر است به‌صورت گرم همراه با این خوراکی مصرف کنید.