طرز تهیه کیک کدو حلوایی

 طرز تهیه کیک کدو حلوایی

کدو حلوایی به همراه خرمالو، از نشانه‌های پاییز است؛ وقتی که کدو حلوایی را در بازار پیدا کنیم، خیلی خوب می‌توانیم بفهمیم که فصل زیبا پاییز نیز به همراه آن فرارسیده است. درحالی‌که خیلی از افراد کدو حلوایی را برای تزیین خانه و دکوراسیون خریداری می‌کنند، عده دیگر به لطف آن هزار و یک نوع خوراکی خوشمزه درست می‌کنند؛ کیک کدو حلوایی بهترین مثال برای این ادعا به شمار می‌رود.
در این مقاله از مجله کیک و شیرینی سیرنگ، در کنار هم طرز تهیه کیک کدو حلوایی را مرور خواهیم کرد. این کیک پاییزی یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌هایی خواهد شد که در تمام عمرتان خورده‌اید. پخت این کیک ساده و سریع است، همین‌طور بسیار هم ارزان تمام خواهد شد. در ادامه با مواد اولیه کیک کدو حلوایی آشنا خواهیم شد.

روش تهیه کیک کدو حلوایی

مواد لازم در تهیه کیک کدو حلوایی
همان‌طور که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، اصلی‌ترین چیزی که برای تهیه این کیک به آن نیاز دارید، کدو حلوایی رسیده و ترجیحاً شیرین است. در فصل پاییز می‌توانید از هر فروشگاهی این ماده اولیه را تهیه کنید و به کمک آن کیک خوشمزه تهیه نمایید. باقی مواد اولیه را بدون شک در خانه آماده خواهید داشت.
از دیگر کیک‌های پاییزی می‌توان به کیک پرتقالی نیز اشاره کرد. برای تهیه این کیک به پرتقال تازه و رسیده نیاز دارید؛ طرز تهیه کیک پرتقالی را نیز می‌توان در سیرنگ مطالعه کنید.
از جمله مواد اولیه در طرز تهیه کیک کدو حلوایی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
پوره کدو: 2 پیمانه
آرد: 2 پیمانه
تخم‌مرغ: 3 عدد
شکر: 1 پیمانه
روغن: 1 پیمانه
بیکینگ‌پودر: 1 قاشق غذاخوری
دارچین: 1 قاشق غذاخوری
وانیل: 1/2 قاشق چای‌خوری
نمک: 1/2 قاشق چای‌خوری
مغز گردو (اختیاری): 1/2 پیمانه
این مقدار از مواد اولیه که در طرز تهیه کیک کدو حلوایی برای شما مطرح شد، می‌تواند جهت تهیه این کیک برای 4 تا 6 نفر کافی باشد. اگر دوست دارید که میزان کیک بیشتری برای مهمانان خود تهیه کنید، می‌توانید مواد اولیه را به نسبت مساوی افزایش دهید. اگر برای اول این کیک را درست می‌کنید و می‌ترسید که مبادا کیک خراب شود، می‌توانید میزان مواد اولیه را به نسبت مساوی کم کنید.

 طرز تهیه کیک کدو حلوایی

مراحل تهیه کیک کدو حلوایی

چنان که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، طرز تهیه کیک کدو حلوایی بسیار ساده است؛ برای تهیه این کیک، نیازی نیست که مهارت چندانی در آشپزی داشته باشید. آماده‌سازی مواد اولیه این کیک تنها 20 دقیقه وقت شما را خواهد گرفت. پخت آن نیز حدود 40 دقیقه طول خواهد کشید؛ به‌عبارت‌دیگر، شما برای تهیه این کیک تنها به یک ساعت زمان نیاز خواهید داشت.
از دیگر عصرانه‌های ساده و سریعی که می‌توانید برای خود و عزیزانتان تهیه کنید، کیک اسفنجی ساده است؛ طرز تهیه کیک ساده را می‌توانید در سیرنگ مطالعه کنید.
برای پخت کیک کدو حلوایی لازم است که مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  • قبل از هر چیز، فر را روشن کرده و روی دمای 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. یادتان باشد که سینی فر را نیز از داخل آن بیرون بیاورید. حال یک کاسه بزرگ و مناسب انتخاب کنید تا بتوانید مواد خشک کیک را با یکدیگر مخلوط کنید.
  • آرد، بیکینگ‌پودر، دارچین، وانیل و نمک را داخل کاسه‌ای که آماده کرده‌اید بریزید. به کمک چنگال یا همزن دستی آن‌ها را خوب به هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند. سپس حداقل یک مرتبه آن‌ها را الک کنید. هرچقدر بیشتر آرد را الک کنید، کیک سبک‌تر و خوش‌بافت‌تری خواهید داشت.
  • حال در یک کاسه بزرگ دیگر، مواد خیس کیک را با یکدیگر ترکیب کنید. در ابتدا تخم‌مرغ و شکر را با یکدیگر مخلوط کرده و خوب به هم بزنید. زمانی که تخم‌مرغ حسابی پف کرد و سفید شد، می‌توانید روغن را نیز به آن اضافه کنید. مجدداً مقداری هم بزنید تا روغن به‌خوبی با مواد قبلی ترکیب شود. در نهایت نیز پوره کدو را به آن‌ها اضافه کنید و مجدداً هم بزنید.
  • اکنون باید محتویات دو کاسه را با هم یکی کنید. ترکیب آرد را آرام‌آرام به مواد خیس اضافه کنید؛ بهتر است که این کار را در چند مرحله انجام دهید. قبل از اضافه‌کردن هر بخش از آرد، مواد داخل کاسه را خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. برای هم‌زدن راحت‌تر می‌توانید از قاشق چوبی یا لیسک استفاده کنید.
  • حال باید مایع کیک را داخل قالب موردنظر خود بریزید. ابتدا قالب را به کمک قلمو و روغن چرب کنید؛ سپس داخل آن را آرد بپاشید تا کیک به کف قالب نچسبد. بعد از اینکه این کار را انجام دادید، مایع کیک را به‌آرامی داخل قالب بریزید و سپس چند بار قالب را به سطح کار خود بکوبید تا حباب‌های داخل مایع کیک از آن خارج شوند.
  • کیک را در طبقه میانی فر قرار دهید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه بپزد. بعد از پایان این مدت، یک سیخ چوبی یا خلال دندان را داخل کیک فرو کنید، درصورتی‌که مایع کیک به خلال نچسبید، کیک شما آماده است. در غیر این صورت اجازه دهید که کیک به مدت 10 دقیقه دیگر بپزد.
  • بعد از پخت، کیک را از داخل فر خارج کنید و اجازه دهید سرد شود. آن را از قالب بیرون بیاورید و داخل ظرف سرو قرار دهید. شما می‌توانید روی کیک را با پودر قند تزیین کنید. اکنون طرز تهیه کیک کدو حلوایی به پایان رسیده و کیک شما حاضر است؛ نوش جان!

 طرز تهیه کیک کدو حلوایی

نکات مهم در تهیه کیک کدو حلوایی

ما تلاش کردیم تا در این مطلب، تمامی نکات ضروری در طرز تهیه کیک کدو حلوایی را به شما آموزش دهیم، اما همیشه راهکارهای بسیاری وجود دارد که می‌توان به کمک آن‌ها، یک دستور پخت را بهبود بخشید، آن را خوشمزه‌تر کرد و کیفیت آن را بالاتر برد. اگر می‌خواهید کیک کدو حلوایی حرفه‌ای‌تری داشته باشید، بد نیست که نکات زیر را هم به یاد داشته باشید:

  • بسته به ذائقه خود، شما می‌توانید دارچین را از دستور پخت این کیک حذف کرده و به‌جایش از مقدار کمی گلاب استفاده کنید. (البته در این صورت بهتر است که وانیل را نیز حذف کنید.)
  • به‌جای استفاده از یک پیمانه روغن، شما می‌توانید از نصف پیمانه روغن مایع و نصف پیمانه کره ذوب شده استفاده کنید، این کار مزه کیک شما را بهبود خواهد داد.
  • به‌جای استفاده از شکر، شما می‌توانید از نصف پیمانه شیره انگور یا خرما استفاده کنید؛ در این صورت کیک شما رژیمی‌تر خواهد بود.
  • برای پربارتر شدن کیک کدو حلوایی می‌توانید در آن از مغز گردو استفاده کنید؛ همین‌طور شما می‌توانید از کشمش نیز در این کیک استفاده کنید.
  • در نهایت، برای اینکه کیک خوش‌رنگ‌تری داشته باشید، می‌توانید مقداری زعفران دم‌کرده نیز در مایع کیک اضافه کنید. 

کلام آخر

در این مقاله از مجله کیک و شیرینی سیرنگ، با طرز تهیه کیک کدو حلوایی آشنا شدیم. این کیک یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌های پاییزی است، سریع آماده می‌شود و بسیار هم ارزان است. در این مطلب مواد لازم کیک کدو حلوایی، دستور پخت و همین‌طور نکات مهم تهیه آن را برای شما بازگو کردیم.
امیدواریم به‌اندازه کافی برای تهیه این کیک وسوسه شده باشید؛ اگر هم نه، هیچ اشکالی ندارد! شما همیشه می‌توانید از کیک‌های آماده سیرنگ، مانند کیک سه‌لایه با تزیین شکلات استفاده کرده و عصرانه‌ای دلپذیر را برای خود رفم بزنید.

سؤالات متداول

بهترین نوشیدنی برای سرو در کنار کیک کدو حلوایی چیست؟
چای و نسکافه می‌تواند بهترین نوشیدنی برای سرو در کنار کیک کدو حلوایی باشد. قهوه دمی نیز انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.
کیک کدو حلوایی چقدر کالری دارد؟
هر اسلایس از کیک کدو حلوایی می‌تواند بین 300 تا 400 واحد کالری داشته باشد؛ بسته به نوع پخت و مواد اولیه کیک، میزان کالری کمتر یا بیشتر خواهد بود.
بهترین محصول سیرنگ برای استفاده به‌جای کیک کدو حلوایی چیست؟
کیک‌های لایه‌ای سیرنگ بهترین گزینه برای استفاده به‌جای کیک کدو حلوایی هستند؛ شما می‌توانید از کیک لایه‌‌ای با شکلات پرتقالی، کیک لایه‌ای با شکلات سفید یا کیک دولایه دورنگ استفاده کنید.