طرز تهیه کیک خامه‌ای شکلاتی

طرز تهیه کیک خامه‌ای شکلاتی

کیک خامه‌ای شکلاتی یکی از محبوب‌ترین کیک‌ها در سراسر جهان است. این کیک را می‌توانید برای انواع مناسبت‌ها مانند تولد و مهمانی‌های خود تهیه کنید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند تهیه یک کیک خامه‌ای بسیار سخت بوده و نیاز به مهارت بالایی دارد؛ اما با دستوری که ما در این مقاله به شما یاد می‌دهیم دیگر تهیه یک کیک تولد کار سختی نخواهد بود و در کمترین زمان ممکن می‌توانید آن را تهیه کنید. 

طرز پخت کیک خامه ای شکلاتی 

برای تهیه کیک خامه‌ای شکلاتی ابتدا باید یک کیک کاکائویی ساده تهیه کنید سپس لایه ‌لایه آن را با فیلینگ پر کنید. در ادامه مواد اولیه موردنیاز و طرز تهیه کیک خامه‌ای شکلاتی برای ۶ نفر قرار داده می‌شود. اگر قرار است کیک را برای تعداد افراد بیشتری تهیه کنید، می‌توانید میزان مواد را به نسبت افزایش دهید. 
مواد اولیه موردنیاز برای تهیه کیک خامه ای شکلاتی برای 6 نفر:
آرد: ۳ لیوان
شیر: ۱ لیوان 
آب: ۱۰۰ میلی‌لیتر 
بیکینگ‌پودر: ۱ قاشق غذاخوری
خامه فرم‌گرفته: 250 گرم 
وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری
شکلات: ۲۰۰ گرم 
شکر: ۱ لیوان 
پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری 
روغن‌مایع: ۱ فنجان
تخم‌مرغ: ۵ عدد 

طرز تهیه کیک خامه ای شکلاتی

مراحل تهیه کیک خامه‌ای شکلاتی 

زمان حدودی برای تهیه کیک خامه ای شکلاتی: یک ساعت 
اولین مرحله برای تهیه این کیک روشن‌کردن فر است. پس از روشن‌کردن فر، مواد کیک اسفنجی را آماده کنید. برای این کار تخم‌مرغ‌ها را شکسته و زرده و سفیده آن‌ها را از هم جدا کنید. زرده تخم‌مرغ را بلافاصله همراه با وانیل و شکر داخل ظرفی بریزید. حالا زرده‌ها را همراه شکر و وانیل خوب هم بزنید. رنگ زرده‌ها باید کرمی شود. حالا سفیده‌ها را هم خوب هم بزنید. این کار را باید تا جایی ادامه دهید که سفیده‌ها کاملاً پف کنند و درصورتی‌که ظرف را برگرداندید چیزی از آن نریزد. حالا نوبت قاطی‌کردن مواد است. زرده‌ها، روغن‌مایع، سفیده و شیر را کم‌کم به هم اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شوند. در این مرحله بهتر است از همزن استفاده نکرده و به‌صورت دستی مایه کیک را هم بزنید. پس از آن، مواد خشک یعنی آرد، پودر کاکائو و بیکینگ‌پودر را الک کرده و به مواد اضافه کنید. حالا مواد را داخل قالب کیک چرب شده ریخته و داخل فر قرار دهید. اجازه دهید با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر بماند. پس از گذشت این زمان کیک شما آماده است. وقتی کیک را از فر خارج کردید، اجازه دهید ابتدا کمی خنک شود سپس آن را برش بزنید. شکلات را از قبل به روش بنماری ذوب کنید. حالا باید مواد میانی کیک که شامل خامه فرم گرفته، آب و شکلات است را با هم خوب مخلوط کنید. حالا روی هر لایه از کیک یک لایه از این مواد میانی بریزید. این کار را تا لایه آخر ادامه دهید. در صورت تمایل می‌توانید کل کیک را هم خامه‌ کشی کنید. پس از انجام این مراحل کیک را مدتی داخل یخچال قرار دهید تا کاملاً سرد شده و مزه مواد به خورد همدیگر برود. حالا کیک شما آماده است. نوش جان!

مطالعه بیشتر: طرز تهیه کیک خیس شکلاتی بدون فر

طرز تهیه کیک خامه ای شکلاتی

نکات مهم در تهیه کیک خامه ای شکلاتی

  • در مدتی که زرده تخم‌مرغ‌ها را هم می‌زنید، سفیده‌ها را داخل یخچال قرار دهید. 
  • برای تهیه این کیک بهتر است تخم‌مرغ‌ها را تا زمان استفاده در یخچال نگهداری کنید تا پف کیک شما بیشتر شود. 
  • برش‌زدن کیک در حالتی که کاملاً داغ است می‌تواند باعث ترک‌برداشتن و خردشدن کیک شود. پس صبر کنید تا خنک شود سپس آن را برش بزنید. 
  • طعم کیک خامه‌ای شکلاتی شما تا حد زیادی بستگی به کیفیت پودر کاکائو دارد. بهتر است از پودر کاکائو با برند معتبر استفاده کنید. 
  • بهتر است از انواع شکلات تخته‌ای در تهیه کیک خامه‌ای شکلاتی استفاده کنید تا طعم بهتری داشته باشد. 
  • در صورت تمایل می‌توانید به‌جای شکلات تخته‌ای از نوتلا هم برای مواد میانی این کیک استفاده کنید. شکلات صبحانه سیرنگ که با طعم فندق تهیه شده هم گزینه مناسبی برای این کیک است. 
  • پس از تهیه مایه کیک بلافاصله آن را داخل فر بگذارید. هرچقدر بین آماده‌سازی مایه و قراردادن آن داخل فر فاصله بیفتد کیفیت کیک شما پایین خواهد آمد. 

اگر برای تولد می‌خواهید کیک درست کنید، به مقاله طرز تهیه کیک تولد شکلاتی نیز سر بزنید.

ایده‌های سرو کیک خامه ای شکلاتی 

برای سرو این کیک می‌توانید کل روی کیک را خامه ‌کشی کرده و سپس با پودر کاکائو و پودر قند آن را تزیین کنید. این کیک را کنار انواع چای و نوشیدنی می‌توانید سرو کنید. همچنین از انواع شکلات چیپسی، قندهای تزیینی و حتی انواع اسمارتیز هم می‌توانید برای تزیین آن استفاده کنید. 

کلام آخر 

انواع کیک‌های شکلاتی موردپسند عامه مردم هستند. اگر یک مهمانی در پیش دارید و نمی‌دانید چه کیکی تهیه کنید، بهترین انتخاب یک کیک شکلاتی است؛ چون احتمالاً اکثر مهمان‌های شما آن را دوست خواهند داشت. یکی از کیک‌های شکلاتی کیک خامه‌ای شکلاتی است که بسیار خوشمزه و لطیف است. این کیک برای کودکان هم مناسب است. در این مقاله ساده‌ترین روش تهیه کیک خامه‌ای شکلاتی را به شما آموزش دادیم. 

سؤالات متداول

برای تهیه کیک خامه‌ای شکلاتی چگونه خامه فرم گرفته تهیه کنیم؟ 
برای این کار می‌توانید خامه فرم گرفته آماده از قنادی‌ها تهیه کنید. همچنین می‌توانید پودر خامه را از قنادی‌ها تهیه کرده و مطابق دستور، آن را با آب مخلوط کرده و هم بزنید تا خامه به دست آید. روش دیگری هم برای تهیه خامه فرم گرفته وجود دارد. می‌توانید خامه صبحانه را همراه با کمی پنیر خامه‌ای با همزن خوب هم بزنید تا جایی که کاملاً سفت شود. 
چرا کیک خامه‌ای شکلاتی پف نمی‌کند؟ 
پف‌نکردن کیک می‌تواند به این دلیل باشد که شما سفیده و زرده تخم‌مرغ را جداگانه خوب هم نمی‌زنید. باید در این کار صبر و حوصله به خرج دهید تا کیک شما خوب پف کند. همچنین پس از اضافه‌کردن سفیده تخم‌مرغ و مواد خشک، نباید مواد کیک را زیاد هم بزنید. 
آیا می‌توان از پودر قهوه در تهیه کیک خامه‌ای شکلاتی استفاده کرد؟ 
بله، شما هم از قهوه دم‌کرده و هم از پودر قهوه در تهیه این کیک می‌توانید استفاده کنید. برای این کار کمی از پودر قهوه را همراه با پودر کاکائو و آرد به مواد اضافه کنید. همچنین می‌توانید کمی پودر قهوه را روی کیک برای تزیین استفاده کنید. اگر از قهوه‌ دم‌کرده استفاده می‌کنید، می‌توانید کیک اسفنجی را پس از برش‌دادن با قهوه خیس کنید. این کار بافت نرم‌تری با مزه قهوه به شما خواهد داد. 

از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)