طرز تهیه کلوچه گردویی بدون فر

طرز تهیه کلوچه گردویی بدون فر

در آشپزی و قنادی، گردو جادو می‌کند؛ این میوه دوست‌داشتنی را می‌توان به هزار و یک جور به انواع غذا یا کیک و شیرینی اضافه کرد؛ نتیجه این کار نیز همیشه عالی خواهد شد. فرقی نمی‌کند که گردو را در انواع خورشت‌ها استفاده کنید یا آن را داخل شیرینی و کلوچه بریزید؛ درهرصورت همه عاشق آن هستند و با لذت نوش جان می‌کنند. یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌هایی که می‌توان با گردو درست کرد، کلوچه گردویی است. در این مقاله از مجله کیک و شیرینی سیرنگ، طرز تهیه کلوچه گردویی بدون فر را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم. این کلوچه گردویی هیچ نیازی به پخت ندارد و می‌توان آن را در کمترین زمان ممکن با دم‌دستی‌ترین مواد اولیه حاضر کرد؛ با ما همراه باشید.

روش تهیه کلوچه گردویی بدون فر

چنان که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، در طرز تهیه کلوچه گردویی به مواد اولیه چندانی نیاز نخواهید داشت. همین موضوع باعث شده است که این خوراکی خوشمزه به یکی از ارزان‌ترین میان‌وعده‌ها برای شما تبدیل شود و فشار مالی به همراه نداشته باشد. از دیگر کلوچه‌های ارزان‌قیمت می‌توانیم به کلوچه با شیره انگور نیز اشاره کنیم؛ طرز تهیه کلوچه با شیره انگور را می‌توانید در مجله سیرنگ مطالعه کنید.
از جمله مواد لازم برای تهیه کلوچه گردویی بدون فر می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
گردو خرد شده: 1/2 پیمانه
کره: 1 قاشق غذاخور سرپُر
شیر: 3 قاشق غذاخوری
عسل: 1/3 پیمانه
کره بادام‌زمینی: 1/3 پیمانه
جو دوسر پرک: 1 پیمانه
پودر کاکائو: 2 قاشق غذاخوری
وانیل: 1 قاشق چای‌خوری
پودر نارگیل: 1/4 پیمانه
این مقدار از مواد اولیه که برای طرز تهیه کلوچه گردویی بدون فر مطرح شده، می‌تواند حدود 12 تا 14 کلوچه به شما بدهد. اگر دوست دارید مقدار بیشتر از این کلوچه بدون فر درست کنید، می‌توانید مقدار مواد اولیه را به نسبت مساوی افزایش دهید. اگر هم فکر می‌کنید این مقدار زیاد است، می‌توانید مواد اولیه را به نسبت مساوی کاهش دهید.

طرز تهیه کلوچه گردویی بدون فر

مراحل تهیه کلوچه گردویی بدون فر

اینکه برای تهیه این کلوچه به فر نیازی نداریم، باعث شده است که مراحل تهیه آن نه‌تنها بسیار کوتاه شود، بلکه بسیار هم ساده و بدون دردسر باشد. کلوچه گردویی بدون فر را می‌توانید در ظرف 15 تا 20 دقیقه آماده کنید. بعد از آن هم تنها کافی است که 1 ساعت در یخچال قرارش دهید و بعد از آن نوش جان کنید. اگر به کلوچه‌های ساده و سریع علاقه دارید، توصیه می‌کنیم که طرز تهیه کلوچه بدون تخم مرغ را نیز در مجله کیک و شیرینی سیرنگ مطالعه بفرمایید.
در طرز تهیه کلوچه گردویی بدون فر باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:
یک تابه مناسب انتخاب کنید، سپس کره را همراه با شیر، عسل و پودر کاکائو در آن بریزید. ظرف را روی شعله متوسط قرار دهید و زیر آن را کم کنید. اجازه دهید که کره ذوب شود و در این مدت نیز به‌آرامی تمام مواد داخل تابه را هم بزنید تا با هم مخلوط شده و یکدست شوند. تا زمانی که به یک سس با بافت مناسب برسید، این کار را ادامه دهید.
در مرحله بعدی، باید کره بادام‌زمینی و وانیل را نیز اضافه کنید. به‌آرامی این مواد را نیز هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. بعد از آن، جو دو سر پرک را اضافه کنید. خوب به هم بزنید تا مایع درون تابه، به‌خوبی همه‌جای جو دوسر را بپوشاند. بعد از اینکه خوب همه مواد را با هم ترکیب کردید، تابه را از روی حرارت بردارید.
قبل از آنکه ترکیب داخل تابه سرد شود، گردوی خرد شده و پودر نارگیل را نیز به آن اضافه کنید. اگر حس می‌کنید که مایع کیک شما زیاد از حد غلیظ شده است، می‌توانید مقداری شیر یا کره بادام‌زمینی به آن اضافه کنید. غلظت مایع کلوچه باید آن‌قدر باشد که بتواند شکل و قوام خود را حفظ کند.
یکی سینی با ابعاد مناسب انتخاب کنید؛ توجه داشته باشید که این سینی باید در یخچال جا شود. سپس روی سینی کاغذروغنی پهن کنید. از مایع کلوچه، حدود یک قاشق غذاخوری سرپُر بردارید و روی کاغذ قرار دهید. با ته استکان یا خود قاشق، به کلوچه‌های خود حالت بدهید و آن‌ها را مسطح کنید؛ می‌توانید این کار را با دست نیز انجام دهید.
حال می‌توانید کلوچه‌ها را داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کنند و برای نوش‌جان‌کردن آماده شوند. روی کلوچه‌ها را می‌توانید با هر چیزی که دوست داشتید تزیین کنید. این کلوچه‌ها باید به مدت 2 ساعت در یخچال بمانند. اگر می‌خواهید آن‌ها را سریع‌تر سرو کنید، مي‌‌توانید سینی را به مدت 45 دقیقه تا 1 ساعت در فریزر قرار دهید.

طرز تهیه کلوچه گردویی بدون فر

نکات مهم در تهیه کلوچه گردویی بدون فر

ما تلاش کردیم تا تمام نکات لازم را در طرز تهیه کلوچه گردویی به شما آموزش دهیم. ولی خب اگر بخواهیم صادق باشیم، باید این‌طور بگوییم که همیشه راهکارهای بسیار متنوعی برای بهبود دستور یک غذا وجود دارد. اگر می‌خواهید که کلوچه گردویی بدون فر شما کیفیت بهتری داشته باشد و مزه آن همه را اغوا کند، می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید:

  • استفاده از پودر کاکائو در این کلوچه کاملاً اختیاری است، شما می‌توانید به‌جای آن از دارچین استفاده کنید.
  • استفاده از نارگیل (تازه یا خشک‌ شده) نیز کاملاً اختیاری است. شما می‌توانید از میوه‌های دیگر مانند موز یا سیب هم استفاده کنید.
  • به‌جای استفاده از عسل، امکان استفاده از هر شیرین‌کننده دیگری نیز وجود دارد؛ شما می‌توانید از شهد افرا یا شیره انگور نیز استفاده کنید. البته باید حواستان باشد که شهد شما باید به‌اندازه کافی قوام داشته باشد.
  • هرچقدر که گردوی شما ریزتر باشد برای این کلوچه بهتر خواهد بود؛ اما توجه داشته باشید که گردو نباید لِه و در حد گردوی فسنجانی باشد!
  • اضافه‌کردن مقدار بسیار کمی نمک به این کلوچه می‌تواند مزه آن را متعادل‌تر کند.
  • شکل هر یک از کلوچه‌ها و ضخامت آن‌ها به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید هر طور که دوست داشتید آن‌ها را حالت دهید.
  • در کنار گردو، شما می‌توانید از انواع مغزهای دیگر نیز در این کلوچه استفاده کنید؛ حتی می‌توانید روی کلوچه‌ها را با بادام یا فندق تزیین کنید.

کلام آخر

در این مقاله از مجله کیک و شیرینی سیرنگ، طرز تهیه کلوچه گردویی بدون فر را با یکدیگر مرور کردیم. این کلوچه هیچ نیازی به پخت ندارد و به همین دلیل طرز تهیه آن بسیار ساده است. کلوچه گردویی بدون فر را می‌توان در عرض یک ساعت در یخچال یا فریزر آماده کرد و سپس از مزه متفاوت و منحصربه‌فرد آن لذت برد. اگر هم میلی ندارید که خودتان را به‌زحمت بیندازید، تنها کافی است که از محصولات سیرنگ، مانند کلوچه خرمایی یا حتی بهتر از آن، از کلوچه هل و دارچین نوش جان کنید!

سؤالات متداول

بهترین نوشیدنی برای سرو در کنار کلوچه گردویی بدون فر چیست؟
شما می‌توانید از چای یا قهوه برای سرو در کنار این کلوچه خوشمزه استفاده کنید. کافی میکس و نسکافه نیز می‌تواند گزینه خوبی باشد.
آیا کلوچه گردویی بدون فر را می‌توان از عصرانه‌های رژیمی دانست؟
بله. این کلوچه از مواد قندی طبیعی، گردو و همچنین جو دو سر پرک درست شده است، همین باعث شده که برای ورزشکاران و افرادی که رژیم دارند، گزینه مناسبی باشد.
بهترین جایگزین کلوچه گردویی بدون فر در بین محصولات سیرنگ کدام است؟
انواع کلوچه‌های تولیدی سیرنگ را می‌توان به‌جای این کلوچه نوش جان کرد؛ کلوچه گل خرمایی و کلوچه نارگیلی سیرنگ از محبوب‌ترین محصولات آن هستند.