کرم کنجد را با چی بخوریم؟

کرم کنجد را با چی بخوریم؟

کرم کنجد یکی از مواد غذایی فوق‌العاده‌ای است که این روزها در سبد غذایی بسیاری از خانواده‌ها دیده می‌شود. کرم کنجد برای وعده غذایی صبحانه بسیار پرطرفدار است و به خاطر خواص بی‌نظیری که دارد، باید بیشتر هم مورد توجه قرار بگیرد. اما سوالی که برای خیلی‌ها پیش می‌آید، این است که کرم کنجد را با چی بخوریم؟ گرچه کرم کنجد به خودی خود و به تنهایی با کمی نان هم یک وعده غذایی محشر است اما برای ایجاد تنوع و تشویق مخصوصا کودکان به خوردن آن، پیشنهادهای مختلفی وجود دارد. در این مقاله، ابتدا کمی درباره کرم کنجد و فواید آن می‌گوییم و بعد چند پیشنهاد عالی برای اینکه کرم کنجد را با چی بخوریم برایتان آورده‌ایم. با ما همراه باشید:

کرم کنجد چیست؟

کارخانه‌هایی مثل سیرنگ که به سلامتی جامعه توجه ویژه دارند، از هر خلاقیتی برای تولید محصولات جدید و باکیفیت که باعث ارتقای سطح زندگی و سلامتی جامعه می‌شود، استفاده می‌کنند. قبل‌ترها، خانواده‌ها برای وعده صبحانه از ارده به همراه شیره یا عسل استفاده می‌کردند. این روزها هم ارده یکی از خوشمزه‌ترین، سالم‌ترین و مفیدترین صبحانه‌هاست اما بسیاری از کودکان و بزرگسالان از طعم و بوی تند کنجد ارده، خوششان نمی‌آمد. به خاطر همین هم خود را از این خوراکی مفید محروم می‌کردند.
کرم کنجد چیزی شبیه به ارده است اما با بافت و طعمی متفاوت. کرم کنجد را مثل ارده از آسیاب کردن دانه‌های کنجد درست می‌کنند با این تفاوت که در تهیه کرم کنجد از مقداری ارده، به همراه افزودنی‌های دیگر از جمله شکر، کمی طعم‌دهنده و... کمک می‌گیرند تا بافت کرمی و منسجم‌تری به کرم کنجد بدهند به علاوه طعمی نسبتا شیرین و عطری ملایم‌تر. به این صورت، کرم کنجد، یک خوراکی بسیار مغذی و خوشمزه به دست می‌آید که طرفداران بسیار بیشتری نسبت به ارده دارد و خواص بسیار زیاد کنجد را هم در خود حفظ کرده است.
همین طور در مطلب انواع ارده می‌توانید با خواص انواع ارده و محصولات دیگر کنجد بیشتر آشنا شوید.

کرم کنجد چه خواصی دارد؟

قبل از اینکه به سوال کرم کنجد را با چی بخوریم فکر کنیم باید به سوال چه خواصی دارد بپردازیم. کرم کنجد خواص پرشماری دارد. مواد مغذی بسیار زیاد از جمله فسفر، کلسیم، منگنز و گروه ویتامین‌های B را برای بدن تامین می‌کند. همین طور برای پوست بسیار مفید است. با وجود فیبر بالا و حالت روغنی خود، برای دستگاه گوارش خوب است و از یبوست جلوگیری می‌کند. چربی بد خون را کاهش می‌دهد و خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کمتر می‌کند. همین طور برای حافظه کودکان بسیار مفید است. برای پوست و اعصاب خاصیت دارد و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند.
در طب سنتی کرم کنجد را خوراکی گرم و تر می‌دانند. بدن اکثر افراد در دنیای امروز سرد شده است چرا که بیشتر خوراکی‌های امروزی بدن را سرد می‌کند. خوردن کرم کنجد در روز می‌تواند بدنمان را در این زمینه به تعادل برساند. همین طور کرم کنجد برای پاکسازی بدن بسیار مفید است.

کرم کنجد را با چی بخوریم؟

کرم کنجد را با چی بخوریم؟

کرم کنجد سیرنگ در طعم‌های مختلفی مثل پسته‌ای، شکلاتی و ساده تولید می‌شود و خوردن آن به تنهایی در طعم‌های مختلف بسیار لذت‌بخش است. اما خیلی اوقات با خودمان می‌گوییم کرم کنجد را با چی بخوریم تا کمی تنوع ایجاد شود. پاسخ به این سوال به ذائقه شما بستگی دارد و اینکه چه طعم‌هایی را بیشتر دوست دارید اما در این مطلب به چند تا از خوشمزه‌ترین ترکیبات کرم کنجد می‌پردازیم:
در مطلب حلوا شکری را با چی بخوریم هم می‌توانید ایده‌هایی برای میان وعده یا صبحانه‌ای خوشمزه با حلوا شکری پیدا کنید.

کرم کنجد و موز

می‌توانید به ترکیب نان و کرم کنجد، تکه‌های موز اضافه کنید و از طعم خاص و خوشمزه‌اش لذت ببرید. مخصوصا اگر موز رسیده باشد طعم شیرین مطبوعی به شما می‌دهد. کرم کنجد شکلاتی در ترکیب با موز فوق‌العاده می‌شود. موز میوه‌ای بسیار پرخاصیت پرطرفدار است که در تهیه انواع کیک و شیرینی، دسر و میان‌وعده‌ها استفاده می‌شود.

کرم کنجد وعسل

گرچه کرم کنجد طعمی کمی شیرین دارد اما در ترکیب با عسل هم بسیار مقوی می‌شود و هم خیلی خوشمزه. کرم کنجد پسته‌ای سیرنگ را با عسل امتحان کنید و از طعم فوق‌العاده‌اش به وجد بیایید.

کرم کنجد و مرباهای ترش

اگر از آن دست افراد هستید که شیرینیِ زیاد توی ذوقتان می‌زند، احتمالا از ترکیب کرم کنجد با مرباهای میوه‌های ترش لذت ببرید. مربای آلبالو، کیوی، ذغال‌اخته، تمشک و زرشک در ترکیب با کرم کنجد طعم ملس بسیار خوبی را به صبحانه‌تان می‌بخشد. کرم کنجد ساده سیرنگ را با مرباهای مختلف امتحان کنید و لذت ببرید.

کرم کنجد و شیره

کرم کنجد آسیاب شده سیرنگ یا همان ارده، با همزاد محشرش شیره بسیار خوش عطر و طعم و مفید است. شیره انگور، توت، انجیر یا خرما را می‌توانید به همراه کرم کنجدهای دیگر مثل کرم کنجد پسته‌ای هم امتحان کنید. یک خوراکی گرم و مفید خصوصا برای کودکان.

کرم کنجد را با چی بخوریم؟

کرم کنجد و پنیر

ترکیب کرم کنجد ساده سیرنگ و پنیر، یکی از ترکیب‌های برنده صبحانه است. مخصوصا اگر پنیر خامه‌ای را با کرم کنجد و یکی از نان‌های ایرانی مثل نان بربری یا سنگک نوش جان کنید. کرم کنجد پسته‌ای هم با پنیر خامه‌ای ترکیب خوبی است. کرم کنجد سردی پنیر را می‌گیرد و باعث می‌شود مقدار زیادی پروتئین و کلسیم به بدنتان برسد.

کرم کنجد و خرما

یکی دیگر از میوه‌هایی که با انواع دسرها و میان‌وعده‌ها عالی می‌شود خرماست. کرم کنجد خصوصا کرم کنجد پسته‌ای با خرما بسیار لذیذ می‌شود. حتما امتحان کنید.

کرم کنجد و مغزها

کرم کنجد شکلاتی و مغزهایی مثل بادام یا فندوق یک دنیا خوشمزگی است و البته ترکیبی بسیار مقوی و پرخصایت برای کودکان.

کرم کنجد و کیک‌ها و شیرینی‌های مختلف

وقتی به سوال کرم کنجد را با چی بخوریم فکر می‌کنیم، شاید اولین جواب کیک و شیرین نباشد ولی مطمئنا یکی از بهترین جواب‌هاست. کرم کنجد می‌تواند به عنوان تاپینگ یا فیلینگ برای انواع شیرینی‌ها و دسرهای مختلف استفاده شود. روی کیک اسفنجی ساده‌تان کمی کرم کنجد شکلاتی بزنید تا به یک عصرانه خوشمزه و فوق‌العاده تبدیل شود. لایه‌های شیرینی‌تان را با کرم کنجد پسته‌ای سیرنگ پر کنید یا از کرم کنجد ساده به همراه مقداری گردو و بادام خرد شده برای تزئین روی کیک‌ها استفاده کنید. یک روش عالی برای جایگزینی خامه کیک با یک ماده مغذی و انرژی‌زا.

کلام آخر

در این مقاله به سوال کرم کنجد را با چی بخوریم پرداختیم و چند نمونه از خوراکی‌هایی که می‌توانید با کرم کنجد ترکیب کنید را برای شما برشمردیم. شما کرم کنجد را با چی می‌خورید؟ از ترکیبات ویژه خودتان برای ما بگویید. کدام طعم کرم کنجد را بیشتر دوست دارید؟ دوست دارید چه طعم‌های دیگری به انواع کرم کنجد اضافه شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

کرم کنجد را با چی بخوریم که برای کودکان مفیدتر باشد؟
کرم کنجد به تنهایی برای کودکان بسیار مقوی است اما خوردن کرم کنجد با مغزها، انواع میوه‌های مفید مثل موز یا خرما یا شیره‌هایی که کودکان دوست دارند، می‌تواند بسیار پرخاصیت باشد. برای علاقه‌مند شدن کودکان به خوردن کرم کنجد، استفاده از کرم کنجد شکلاتی یا پسته‌ای توصیه می‌شود.
آیا کرم کنجد را فقط برای صبحانه می‌شود استفاده کرد؟
کرم کنجد که صرفا نباید برای صبحانه استفاده شود. کرم کنجد می‌تواند بخشی از فیلینگ ساندویچ‌های سرد باشد. می‌توانید در کنار سس‌های مختلف از کرم کنجد برای خوشمزه‌تر و غنی‌تر کردن طعم ساندویچ استفاده کنید. همین طور برای تزئین و خوشمزه‌تر کردن کیک‌ها و شیرینی‌ها می‌تواند به جای خامه استفاده شود. کرم کنجد را برای درست کردن بعضی سس‌ها هم به کار می‌برند. در کل می‌توانید با توجه به خلاقیت خود، در موارد مختلف از کرم کنجد استفاده کنید و هر روز روش‌های متفاوتی برای خوردن این خوراکی بسیار مفید پیدا کنید.
آیا خوردن زیاد کرم کنجد مضراتی هم دارد؟
بله. همه خوراکی‌ها، حتی بی‌ضررترینشان مثل آب، در صورت مصرف زیاد مضراتی دارد. استفاده زیاد از کرم کنجد ممکن است باعث افزایش وزن و چاقی شود. همین طور مصرف زیاد کنجد به روده‌ها آسیب می‌زند و ممکن است باعث عفونت آپاندیس، واکنش‌های آلژیک شدید، بیماری‌های پوستی و ریزش مو شود. همین طور خانم‌های باردار باید از خوردن زیاد کنجد و فرآورده‌های آن خودداری کنند.
انواع طعم‌های کرم کنجد سیرنگ کدامند؟
سیرنگ انواع محصولات مربوط به کنجد مثل کرم کنجد، حلوا ارده و... را با بهترین کیفیت تولید می‌کند. در مطلب صفحه کرم کنجد و ارده می‌توانید انواع محصولات کرم کنجد سیرنگ را مشاهده کنید.