طرز تهیه کیک ساده در توستر

طرز تهیه کیک ساده در توستر

اگر دلتان یک عصرانه خوشمزه می‌خواهد ولی حال‌وحوصله کافی برای درست‌کردن چیزی را ندارید، ما به شما بهترین راهکار ممکن را ارائه خواهیم داد. کیک ساده توستری، از جمله بهترین کیک‌هایی است که شما می‌توانید به‌راحتی آن را در خانه تهیه کرده و به کمک آن، سفره عصرانه یا حتی صبحانه‌های خود را رنگین‌تر کنید.
در این مقاله از مجله کیک و شیرینی سیرنگ، با طرز تهیه کیک ساده در توستر آشنا خواهیم شد. توستر مخصوص ساندویچ یا همان ساندویچ‌ساز، امروزه در اکثر خانه‌های ایرانی پیدا می‌شود. معمولاً هم همیشه یک گوشه در حال خاک خوردن است. امروز در این مقاله به شما یاد خواهیم داد که چطور با این توستر، در عرض چند دقیقه یک کیک ساده، سریع و البته خوشمزه تهیه کنید.

روش تهیه کیک ساده در توستر

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این کیک ساده توستری آن است که مواد اولیه آن بسیار کم است. با هر چیزی که در خانه دم دست دارید، می‌توانید این کیک را تهیه کنید. این ویژگی نه‌تنها طرز تهیه کیک را تا حد بسیار زیادی ساده می‌کند، بلکه هزینه پخت این کیک را نیز بسیار کاهش خواهد داد؛ به‌عبارت‌دیگر این کیک را می‌توان عصرانه‌ای اقتصادی نیز دانست.
از دیگر انواع کیک ساده در فرهنگ آشپزی ایرانی، می‌توانیم به کیک قابلمه‌ای اشاره کنیم؛ شما می‌توانید طرز تهیه کیک قابلمه‌ای را به طور کامل در مجله سیرنگ مطالعه کنید.
برای طرز تهیه کیک ساده در توستر ساندویچ‌ساز باید مواد اولیه زیر را حاضر کنید:
آرد سفید: 2 پیمانه
روغن: 1 پیمانه
شکر: 1 پیمانه
تخم‌مرغ: 2 تا 4 عدد
شیر: 1/2 پیمانه 
بیکینگ‌پودر: 2 قاشق غذاخوری
وانیل: 1/2 قاشق‌ چای‌خوری
پودر کاکائو (اختیاری): 3 قاشق غذاخوری
این مقدار از مواد اولیه که برای طرز تهیه کیک ساده در توستر مطالعه کردید، می‌تواند حدود 9 تا 12 اسلایس کیک به شما بدهد. اگر فکر می‌کنید که این مقدار برای شما زیاد است یا اینکه مواد اولیه کافی در خانه ندارید، می‌توانید میزان مواد اولیه را به نسبت مساوی کاهش دهید. اگر هم دوست دارید که کیک بیشتری برای مهمانی‌های خود درست کنید، تنها کافی است که مواد اولیه را به نسبت مساوی زیاد کنید.

طرز تهیه کیک ساده در توستر

مراحل تهیه کیک ساده در توستر 

چنان که در مقدمه این مقاله نیز به آن اشاره داشتیم، طرز تهیه کیک ساده توستری بسیار ساده است. تنها چیز خاصی که شما برای تهیه این کیک به آن نیاز خواهید داشت، توستر ساندویچ یا در زبان عام، همان ساندویچ‌ساز است. علاوه بر سادگی، تهیه کیک توستری خیلی هم سریع است؛ آماده‌سازی مواد اولیه این کیک حدود 15 دقیقه و پخت آن نیز حداکثر 30 دقیقه وقت شما خواهد گرفت.
اگر عاشق رسپی‌های ساده و سریع هستید، پیشنهاد می‌کنیم که کیک ساده بدون فر را نیز حتماً امتحان کنید؛ طرز تهیه کیک ساده بدون فر نیز در مجله سیرنگ موجود است.
طرز تهیه کیک ساده در توستر شامل مراحل و اقدامات زیر است:
قبل از هر چیز، لازم است که مواد خشک کیک را در یک ظرف بریزید و آن‌ها را با یکدیگر مخلوط کنید. آرد را همراه با بیکینگ‌پودر در کاسه‌ای مناسب ریخته و سپس به کمک همزن دستی آن‌ها را یکدست کنید. حال باید این آرد را 3 مرتبه الک کنید. الک‌کردن آرد کمک می‌کند که کیفیت کیک شما بهتر شده و بافت دلنشین‌تری داشته باشد.
حال در کاسه‌ای دیگر، مواد تر کیک را باید حاضر کنید. کاسه‌ای که به‌اندازه کافی گود باشد انتخاب کنید و تخم‌مرغ‌ها را داخل آن بشکانید. به کمک همان همزن دستی، تخم‌مرغ‌ها را چند دقیقه هم بزنید تا یکدست سفید شده و پف کنند. اگر در خانه همزن برقی یا مخلوط‌کن دارید نیز می‌توانید از آن برای هم‌زدن تخم‌مرغ‌ها استفاده کنید.
بعد از چند دقیقه، شکر و وانیل را به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید. باز هم مواد را هم بزنید تا پف تخم‌مرغ بیشتر شود. هرچقدر که بیشتر هم بزنید، کیک شما بافت سبک‌تر و اسفنجی‌تری خواهد داشت. در آخر، شیر و روغن را نیز اضافه کرده و به روالی که ذکر شد، مجدداً هم بزنید. توجه داشته باشید که در نهایت، مایع کیک شما باید کاملاً یکدست باشد.
اکنون باید مواد خشک کیک و مواد تر را با هم مخلوط کنید. آرد الک شده را در 3 مرحله به تخم‌مرغ اضافه کنید. قبل از اضافه کردن آرد در هر مرحله، مایع کیک را به کمک لیسک یا قاشق، خوب هم بزنید تا یکدست شود. بعد از اینکه تمام آرد را داخل مایع کیک ریختید، باز هم مقداری هم بزنید تا هیچ گلوله‌ای داخلش باقی نماند.
توستر ساندویچ را حاضر کنید؛ ابتدا مقداری روغن داخل قالب آن بمالید و سپس آن را به برق بزنید. قبل از آنکه خیلی داغ شود، مقدار مناسبی از مایع کیک را داخل قالب آن بریزید. حواستان باشد که کیک شما پف خواهد کرد، به همین دلیل باید مقدار کمتری مایع استفاده کنید؛ برای بار دوم، میزان مناسب مایع به دستتان خواهد آمد.
در توستر ساندویچ را ببندید و اجازه دهید که کیک توستری شما بپزد. هر بار پخت، حدود 3 تا 5 دقیقه طول خواهد کشید، حواستان باشد که بیشتر از این مقدار کیک را داخل توستر باقی نگذارید، وگرنه خواهد سوخت. این نکته را نیز به یاد بسپارید که پخت کیک بار اول، بیشتر طول خواهد کشید؛ دفعات بعدی چون دستگاه داغ است، مدت پخت کمتر خواهد شد.
مراحل بالا را آن‌قدر تکرار کنید که مایع کیک شما تمام شود. هر بار قبل از ریختن مایع کیک، دستگاه را روغن‌مالی کنید. اکنون طرز تهیه کیک ساده در توستر شما به پایان رسیده است. شما می‌توانید این کیک را با پودر‌ قند یا سس شکلات تزیین کرده و سپس نوش جان کنید.

طرز تهیه کیک ساده در توستر

نکات مهم در تهیه کیک ساده با توستر

تلاش ما بر آن بود که در این مقاله، طرز تهیه کیک ساده توستری را با تمام نکاتش به شما آموزش دهیم؛ ولی حقیقت آن است که همیشه راهکارهای بسیاری برای بهبود طرز تهیه کیک‌ها وجود داد. اگر می‌خواهید که کیک ساده شما در توستر کیفیت، بافت، عطر و مزه بهتری داشته باشد، بد نیست که نکات زیر را به‌خاطر بسپارید:

  • به‌جای استفاده از روغن، می‌توانید از کره ذوب شده استفاده کنید.
  • اگر در خانه شیر ندارید، می‌توانید به‌جایش از آب استفاده کنید.
  • استفاده از خامه یا ماست نیز در طرز تهیه کیک ساده در توستر آزاد است.
  • با اضافه‌کردن پودر کاکائو، می‌توانید کیک توستری کاکائویی داشته باشید؛ حتی می‌توانید کیک زبرا دورنگ نیز تهیه کنید.
  • برای مزه بهتر کیک و همین‌طور رنگ زیباتر، می‌توانید مقداری زعفران دم‌کرده نیز به مایع کیک اضافه کنید.
  • با اضافه‌کردن دارچین، می‌توانید کیک توستری دارچینی داشته باشید.
  • می‌توانید مقداری هویج رنده‌شده را نیز در مایع کیک بریزید و کیک هویج توستری داشته باشید.
  • شما می‌توانید در این کیک از انواع مغزها، مانند مغز گردو یا حتی از کشمش هم استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله از مجله کیک و شیرینی سیرنگ، طرز تهیه کیک ساده در توستر را یاد گرفتیم. توستر ساندویچ‌ساز یکی از دستگاه‌هایی است که در خانه اکثر ما ایرانی‌ها پیدا می‌شود، اما همیشه بلااستفاده است. با طرز تهیه کیک توستری که در این مقاله به شما آموزش دادیم، می‌توانید خیلی ساده و سریع به کمک این توستر، کیک تهیه کنید. 
اگر هم حال‌وحوصله تهیه کیک و بشور و بساب قبل و بعدش را ندارید، همیشه می‌توانید از محصولات سیرنگ استفاده کنید؛ کیک روغنی ماربل از جمله خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین کیک‌های سیرنگ به شمار می‌رود.

سؤالات متداول

آیا برای طرز تهیه کیک ساده در توستر می‌توان از پودر نارگیل استفاده کرد؟
بله. شما می‌توانید با اضافه‌کردن مقداری پودر نارگیل به مایع کیک خود، کیک توستری نارگیلی را برای خود و عزیزانتان تهیه کنید.
نوشیدنی مناسب برای سرو در کنار کیک ساده توستری چیست؟
چای همیشه اولین انتخاب ما ایران‌هاست؛ اما علاوه‌برآن شما می‌توانید از قهوه، نسکافه یا حتی شیر گرم نیز در کنار این کیک خوشمزه استفاده کنید.
به‌جای پخت کیک ساده در توستر از کدام محصولات سیرنگ استفاده کنیم؟
اگر دوست ندارید برای پخت این کیک خود را به‌زحمت بیندازید، می‌توانید از کیک‌های روغنی سیرنگ، مانند کیک براونی دوقلو یا کیک روغنی مغزدار استفاده کنید.