طرز تهیه کیک کاپوچینو خانگی

طرز تهیه کیک کاپوچینو خانگی

با قهوه و کاپوچینو می‌توان هزار و یک نوع خوراکی تازه تهیه کرد؛ یکی از بهترین و جالب‌ترین گزینه‌هایی که شاید پیش‌تر از این به فکرتان نرسیده باشد، کیک کاپوچینو است. اگر عاشق مزه قهوه هستید و همچنین دوست دارید دسرهای ایتالیایی و بین‌المللی را امتحان کنید، بدون شک این کیک می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای برای شما باشد.
در این مطلب از مجله کیک و شیرینی سیرنگ می‌خواهیم طرز تهیه کیک کاپوچینو خانگی را به شما آموزش دهیم. با دستور پخت این کیک، می‌توانید کیکی بسیار خاص در حد محصولات قنادی‌های لوکس داشته باشید. همچنین نکات مهم پخت کیک کاپوچینو و ارزش غذایی این کیک خوشمزه را نیز در همین مقاله در کنار هم مرور خواهیم کرد.

روش تهیه کیک کاپوچینو خانگی

این کیک را می‌توان از دو جهت بسیار ساده و آسان در نظر گرفت؛ دلیل اول که شاید مهم‌ترین دلیل نیز باشد، دردسترس‌بودن مواد اولیه آن است. مواد اولیه لازم برای تهیه کیک کاپوچینو در اکثر خانه‌های ایرانی پیدا می‌شود و حتی اگر هم پیدا نشود، می‌توان آن‌ها را از نزدیک‌ترین سوپرمارکت تهیه کرد. از دیگر کیک‌های ساده شبیه به این کیک، می‌توان به کیک نسکافه‌ای اشاره کرد؛ شما می‌توانید طرز تهیه کیک تولد نسکافه‌ای را در مجله سیرنگ بخوانید.
از جمله مواد اولیه کیک کاپوچینو خانگی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
آرد سفید: 2 پیمانه
تخم‌مرغ: 2 عدد بزرگ
زرده تخم‌مرغ: 1 عدد بزرگ
شکر: 1 پیمانه (200 گرم)
روغن گیاهی یا کره ذوب شده: 1/2 پیمانه (100 گرم)
قهوه دمی: 1/2 پیمانه
بیکینگ‌پودر: 1.5 قاشق چای‌خوری 
نمک: نوک قاشق چای‌خوری
شکلات خرد شده: 2/3 پیمانه (120 گرم)
وانیل: 1 قاشق چای‌خوری
این مقدار از مواد اولیه که برای طرز تهیه کیک کاپوچینو خانگی مطالعه کردید، می‌تواند برای پخت حدود 10 اسلایس کیک کافی باشد. اگر دوست داردی که مقدار بیشتری از این کیک را تهیه کنید، تنها کافی است که میزان هر یک از مواد اولیه را به نسبت مساوی افزایش دهید. در مقابل اگر فکر می‌کنید این مقدار برایتان زیاد است، می‌توانید با حفظ تساوی بین نسبت هر یک از مواد اولیه، آن‌ها را کاهش دهید.

طرز تهیه کیک کاپوچینو

مراحل تهیه کیک کاپوچینو خانگی

دومین دلیلی که طرز تهیه کیک کاپوچینو را بسیار ساده کرده است، سهولت پخت آن است. برخلاف بسیاری از کیک‌های موجود، این کیک را می‌توانید بدون دردسر و در کمترین زمان ممکن حاضر کنید. پخت این کیک کمتر از یک ساعت وقت شما را خواهد گرفت. از دیگر کیک‌های ساده و سریع، می‌توانیم به کیک قهوه و دارچین اشاره کنیم؛ شما می‌توانید در مجله سیرنگ، با طرز تهیه کیک قهوه و دارچین آشنا شوید.
در طرز تهیه کیک کاپوچینو خانگی باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:
قبل از هر چیز فر را روشن کرده و روی دمای 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. یک کاسه‌ی بزرگ انتخاب کنید و آرد را داخل آن بریزید. سپس نمک و بیکینگ‌پودر را نیز به آن اضافه کرده و با یک قاشق چوبی یا چنگال خوب هم بزنید. آرد را می‌توانید حداقل یک مرتبه الک کنید. بعد از این مرحله، ظرف آرد را کنار بگذارید.
کاسه‌ای دیگر حاضر کنید و شکلات خرد شده را داخل آن بریزید. برای این کار می‌توانید از چیپس شکلات حاضری یا شکلات تخته‌ای خرد شده استفاده کنید. یک قاشق آرد از ظرف قبلی داخل این ظرف ریخته و به ملایمت هم بزنید. ظرف شکلات را نیز کنار بگذارید و به سراغ سایر مواد اولیه بروید.
باز هم کاسه‌ای دیگر بیاورید و تخم‌مرغ‌ها را داخل آن بشکنید. یک زرده تخم‌مرغ اضافی نیز داخل ظرف بریزید و در نهایت شکر را اضافه کنید. همه مواد را خوب هم بزنید؛ در این مرحله می‌توانید از همزن دستی یا همزن برقی کمک بگیرید. حدود 2 تا 3 دقیقه خوب تخم‌مرغ را هم بزنید تا بافت آن پف‌دار و رنگ آن سفید شود.
حال کره ذوب شده یا روغن گیاهی را نیز اضافه کرده و مجدداً شروع به هم‌زدن کنید. بعد از اینکه مواد به‌خوبی به خرد یکدیگر رفتند، می‌توانید قهوه را نیز اضافه کنید. وقت مایع کیک شما یکدست شد، می‌توانید آرام‌آرام آرد را اضافه کنید. بهتر است که آرد را در چند مرحله اضافه کنید و قبل از هر مرحله، همه مواد را آن‌قدر هم بزنید تا یکدست شوند.
در نهایت، چیپس شکلات یا همان شکلات خرد شده را داخل مایع کیک بریزید. اکنون قالب کیک خود را حاضر کنید، مقداری کره یا روغن داخل آن بمالید و روی آن را نیز آرد بپاشید. مایه کیک را داخل قالب ریخته و چند بار به‌آرامی روی سطح کار خود بکوبید تا حباب‌های زیر آن خارج شود.
کیک را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید که به مدت 30 تا 40 دقیقه بپزد. قبل از پایان پخت، به کمک یک خلال دندان مطمئن شوید که کیک پخته است یا نه؛ اگر مایع کیک به خلال چسبید، اجازه دهید که کیک حدود 5 تا 10 دقیقه دیگر داخل فر بماند. بعد از پایان پخت، کیک را از فر خارج کرده و اجازه دهید خنک شود. وقت که خنک شد آن را از قالب  خارج کرده، اسلایس و سرو کنید؛ نوش جان!

نکات مهم در تهیه کیک کاپوچینو خانگی

ما تلاش کردیم که تمام نکات مهم برای تهیه کیک کاپوچینو خانگی را در طول دستور پخت آن برای شما شرح دهیم؛ اما باید بدانید که درست‌کردن یک کیک حرفه‌ای، هنر و مهارت بسیاری می‌طلبد. اگر دوست دارید که کیک شما حرفه‌ای‌تر، باکیفیت‌تر و همچنین خوشمزه‌تر باشد، بد نیست که این فوت‌های کوزه‌گری را بلد باشید:

  • منظور از روغن گیاهی، همان روغن آفتاب‌گردان است؛ البته کره ذوب شده مزه بهتری به کیک شما خواهد داد.
  • شما می‌توانید این کیک را حدود 5 روز در یک ظرف دربسته، داخل دمای آشپزخانه نگهداری کنید. برای دوام بیشتر می‌توانید آن را داخل یخچال یا فریزر نگهداری کنید.
  • شما می‌توانید برای این کیک خامه رومال نیز تهیه کنید؛ برای این کار تنها کافی است از پودر قند، کافی میکس، شیر و 2 قالب 100 گرمی کره استفاده کنید.
  • برای تزیین این کیک می‌توانید از پودر قهوه، موز و گردو، پودر قند یا توت‌فرنگی و برگ‌های نعناع استفاده کنید. 
  • بسته به ذائقه خود می‌توانید در این کیک از گردو خرد شده نیز استفاده کنید.

برای آشنایی با محصولات متنوع سیرنگ، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به بخش رول کیک اسفنجی سر بزنید.

طرز تهیه کیک کاپوچینو خانگی

ارزش غذایی کیک کاپوچینو خانگی

برخی از افراد به دلیل داشتن رژیم غذایی لاغری یا سایر مراقبت‌های سلامتی، نیاز دارند که از ارزش غذایی خوراکی‌هایی که در طول روز مصرف می‌کنند آگاه باشند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، در جدول زیر می‌توانید ارزش غذایی کیک کاپوچینو را به طور کامل مطالعه کنید؛ اما قبل از آن توصیه می‌کنیم که نگاهی به ارزش غذایی کیک پنیری در مقاله طرز تهیه کیک پنیری داشته باشید.
انرژی: 343 کیلوکالری (هر اسلایس)
کربوهیدرات: 48 گرم
پروتئین: 5 گرم
چربی: 15 گرم
کلسترول: 57 میلی‌گرم
سدیم: 29 میلی‌گرم
پتاسیم: 107 میلی‌گرم
فیبر: 1 گرم
قند: 28 گرم
ویتامین آ: 105 واحد
کلسیم: 51 میلی‌گرم
آهن: 2 میلی‌گرم

کلام آخر

در این مقاله از مجله کیک و شیرینی سیرنگ، طرز تهیه کیک کاپوچینو خانگی را در کنار یکدیگر یاد گرفتیم. دیدیم که این کیک چقدر ساده حاضر می‌شود و چطور می‌توان آن را در کمتر از یک ساعت تهیه کرد. همچنین با ارزش غذایی کیک کاپوچینو آشنا شدیم و دیدیم که این کیک می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افرادی که رژیم دارند باشد.
امیدواریم که این کیک را هرچه سریع‌تر تهیه کرده و نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید. یادتان باشد که به‌جای زحمت پخت کیک، همیشه می‌توانید از محصولات سیرنگ، مانند کیک روغنی ماربل نوش جان کنید!

سوالات متداول

هرچند که انتخاب اول ما ایرانی‌ها همیشه چای است، اما شاید بهتر باشد در کنار این کیک، قهوه یا کاپوچینوی داغ سرو کنید.

بله، شما می‌توانید بعد از پخت این کیک و سردشدن آن، مقداری قهوه دمی که اندکی شیرین شده است را روی کیک ریخته و چند ساعتی در یخچال قرار دهید.

از بین محصولات سیرنگ، شما می‌توانید کیک براونی دوقلو یا کاپ کیک دوقلو شفاف را جایگزین این کیک کرده و آن‌ها را نوش جان کنید.
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)