طرز تهیه فرنی بستنی

طرز تهیه فرنی بستنی

در روزهای تابستانی که گرما تمام وجودتان را فراگرفته و انرژی‌تان را از دست داده‌اید، قطعاً به یک دسر خنک با طعمی دلچسب و بافتی لطیف، نه نخواهید گفت! مخصوصاً اگر بدانید که این دسر ترکیبی از بستنی و فرنی است، بیشتر هم مشتاق خواهید شد! فرنی بستنی یک دسر ساده و خوشمزه است که بافتی لطیف و خامه‌ای دارد. این دسر هم سالم و مقوی است و هم خنک و انرژی‌بخش؛ بنابراین اگر مایل هستید این دسر را امتحان کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا با طرز تهیه فرنی بستنی با سه روش آشنا شوید و از نتیجه کارتان لذت ببرید. 

طرز تهیه فرنی بستنی با آرد برنج

مواد لازم برای تهیه فرنی بستنی با آرد برنج:
آرد برنج: 4 قاشق غذاخوری
شکر: 4 قاشق غذاخوری
بستنی زعفرانی لیوانی: 1 عدد
خامه: 1 قاشق غذاخوری
گلاب:1 قاشق غذاخوری
شیر: 2 لیوان
وانیل: 1/4 قاشق چای‌خوری

طرز تهیه فرنی بستنی

مراحل تهیه فرنی بستنی با آرد برنج

ابتدا مواد را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند. سپس شیر را درون یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. آرد برنج را چند بار الک کنید تا ناخالصی‌های آن گرفته شود. آن را کم‌کم به شیر اضافه کرده و آنها را خوب هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند. سپس بستنی و شکر را به مواد اضافه کنید و روی حرارت بسیار کم قرار دهید و مجدداً مواد را هم بزنید تا شکر کاملاً ذوب شده و خامی آرد برنج گرفته شود. مواد را به‌صورت مداوم هم بزنید تا گلوله نشود. وقتی فرنی شروع به غلیظ شدن کرد، گلاب و وانیل را به آن اضافه کنید. زمانی که فرنی به غلظت رسید، خامه صبحانه را هم اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا کاملاً یکدست شوند. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید. فرنی بستنی را در ظرف‌های موردنظرتان بریزید و ظرف‌ها را در یخچال قرار دهید تا فرنی بستنی کاملاً خنک شود و ببندد. سپس آن را سرو کنید و از طعم دلچسب آن لذت ببرید. 
پیشنهاد می‌کنیم حتما طرز تهیه بستنی سنتی را هم یاد بگیرید و از خوردن آن لذت ببرید!

نکات تکمیلی طرز تهیه فرنی بستنی با آرد برنج

  • توجه داشته باشید که این دسر را می‌توان به‌صورت گرم هم سرو کرد.
  • در صورت تمایل می‌توانید مقداری زعفران دم‌کرده غلیظ را آماده کنید و پس از اضافه کردن خامه، آن را به مواد فرنی بستنی اضافه نمایید و خوب هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند. در این صورت یک فرنی بستنی زعفرانی خوشمزه خواهید داشت.
  • برای تزیین فرنی بستنی می‌توانید از خلال پسته، خلال بادام، گل محمدی، شکلات یا قطعات میوه‌های مختلف استفاده کنید.

طرز تهیه فرنی بستنی با نشاسته

طرز تهیه فرنی بستنی با نشاسته دقیقاً مشابه دستور تهیه فرنی بستنی با آرد برنج است. برای تهیه این دسر تنها لازم است که نشاسته را جایگزین آرد برنج کنید. توجه داشته باشید که مقدار نشاسته باید دقیقاً برابر با مقدار آرد برنج باشد. برای اینکه نشاسته بهتر و راحت‌تر حل شود، می‌توانید ابتدا نشاسته را به طور کامل در شیر حل کنید، سپس آن را روی شعله قرار دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی شکلاتی

طرز تهیه فرنی بستنی

طرز تهیه فرنی بستنی با نشاسته و ژلاتین

مواد لازم برای تهیه فرنی بستنی با نشاسته و ژلاتین:
نشاسته: 2 قاشق غذاخوری
شکر: 4 قاشق غذاخوری
شیر: 1 لیوان
خامه: 2 قاشق غذاخورری
وانیل: نوک قاشق چای‌خوری
پودر ژلاتین: 1 قاشق غذاخوری
بستنی وانیلی: 2 اسکوب
گلاب: 2 قاشق غذاخوری

مراحل تهیه فرنی بستنی با نشاسته و ژلاتین

ابتدا مقداری از نشاسته را در شیر بریزید و آن‌قدر هم بزنید تا نشاسته در شیر حل شود. سپس آن را درون یک قابلمه بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید. باقی‌مانده نشاسته را به شیر اضافه کنید و آن‌قدر هم بزنید تا کاملاً حل شود. در ادامه شکر، گلاب، وانیل و خامه را به محتویات قابلمه اضافه کنید و مجدداً هم بزنید تا مواد کاملاً با هم مخلوط شده و یکدست شوند. 
در همین زمان، ژلاتین را در ظرفی بریزید و به اندازه نصف لیوان آب به آن اضافه کنید. سپس ظرف را روی بخار آب یک کتری در حال جوش قرار دهید تا ژلاتین به روش بن ماری ذوب شود. بعد از آنکه ژلاتین کاملاً ذوب و شفاف شد، آن را به محتویات قابلمه اضافه کنید و مجدداً تمام مواد را خوب هم بزنید تا مخلوط به غلظت مطلوب برسد. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و بستنی را به آن اضافه کنید. مواد را به‌خوبی با هم مخلوط کنید تا بستنی به طور کامل در آن حل شود. سپس مواد را در قالب دلخواهتان بریزید. قالب را درون یخچال قرار دهید و حدود چهار ساعت به آن زمان دهید تا فرنی بستنی کاملاً خنک شود و ببندد. سپس آن را از قالب خارج کنید و به روش دلخواهتان تزیین کنید. دسر شما آماده سرو شدن است. نوش جان!
حالا که طرز تهیه فرنی بستنی را یاد گرفتید، نظرتان چیست که با طرز تهیه کیک بستنی هم آشنا شوید و این کیک خوشمزه را امتحان کنید؟

کلام آخر

فرنی بستنی از جمله دسرهای ساده و خوشمزه است که بسیار سریع و راحت و با استفاده از مواد ساده و کم‌هزینه تهیه می‌شود. این دسر علاوه بر اینکه گزینه خوبی برای پذیرایی است، می‌تواند انتخاب مناسبی برای افطاری در ماه مبارک رمضان باشد. شما می‌توانید با اضافه کردن مقداری خلال پسته و بادام و چند حلقه موز، این دسر را به یک میان‌وعده سالم و مقوی تبدیل کنید. با استفاده از دستور تهیه فرنی بستنی می‌توانید این دسر خوشمزه را به میان‌وعده‌ها و میز پذیرایی خود اضافه کنید و از طعم خوشمزه و دلچسب آن لذت ببرید.

سوالات متداول

برای تهیه ساده‌ترین نوع فرنی بستنی فقط کافی است که آرد برنج، شیر، شکر، بستنی و مقداری گلاب را درون قابلمه روی شعله ملایم با هم مخلوط کنید و بعد از آنکه به غلظت کافی رسید، در یک ظرف یا قالب بریزید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

برای تهیه این دسر بهتر است از قالب‌های سیلیکونی استفاده کنید، چون نیاز به چرب کردن ندارند و دسر پس از خنک شدن به دیواره ‌آنها نمی‌چسبد. در نتیجه دسر شما دقیقاً به شکل قالب آن درمی‌آید.

برای این کار می‌توانید از بستنی‌هایی با طعم‌های مختلف نظیر وانیلی، زعفرانی، کاکائویی، توت‌فرنگی و... در تهیه فرنی بستنی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از زعفران دم‌کرده یا پودر کاکائو هم استفاده کنید.
مهیا 1403/06/03

چه خوبه میتونم برای بچم درست کنم

از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)