طرز تهیه دونات فوری با ماست

طرز تهیه دونات فوری با ماست

قرار است مهمان سرزده به خانه شما بیاید و چیزی برای پذیرایی از ایشان ندارید؟ می‌خواهید خیلی سریع یک شیرینی بسیار ساده درست کنید و با همان مهمان‌های خود را شگفت‌زده کنید؟ دوست دارید هنر و استعداد خود را به رخ مهمانان بکشید؟ پس دونات فوری با ماست بهترین گزینه برای شما خواهد بود.
در این مقاله از مجله کیک و شیرینی سیرنگ، طرز تهیه دونات فوری با ماست را در کنار هم یاد خواهیم گرفت. این شیرینی چند مزیت بسیار بزرگ دارد؛ مواد اولیه آن در دسترس و ارزان است، خیلی سریع آماده می‌شود و برای تهیه آن نیز لازم نیست که مهارت چندانی داشته باشید! با ما همراه باشید تا طرز تهیه دونات با ماست را یاد بگیریم.

روش تهیه دونات فوری با ماست

چنان که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، از خوبی‌های این شیرینی فوری آن است که مواد اولیه آن را به‌راحتی می‌توان در هر خانه پیدا کرد؛ در غیر این صورت می‌توان آن‌ها را با کمترین قیمت از نزدیک‌ترین فروشگاه‌ها تهیه کرد. از دیگر شیرینی‌های مشابه که مواد اولیه در دسترسی دارند، می‌توانیم به کیک بیسکویتی اشاره کنیم. طرز تهیه کیک بیسکویتی را می‌توانید در مجله سیرنگ بخوانید.
از جمله مواد لازم در طرز تهیه دونات فوری با ماست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
آرد: 2 پیمانه
ماست: 1 پیمانه
تخم‌مرغ: 1 عدد بزرگ
شکر: 1/4 پیمانه
بیکینگ‌پودر: 1 و 1/2 قاشق چای‌خوری
نمک: 1/2 قاشق چای‌خوری
وانیل: 1 قاشق چای‌خوری
دارچین: 1/2 قاشق چای‌خوری
جوز هندی: نوک قاشق چای‌خوری
پودر قند: 2 قاشق غذاخوری
مربا (دلخواه): 1/2 پیمانه
این مقدار از مواد اولیه که در طرز تهیه دونات فوری با ماست مشاهده کردید، می‌تواند در نهایت حدود 18 تا 20 عدد دونات برای شما به ارمغان بیاورد. اگر تعداد مهمان‌های شما زیاد است و می‌خواهید پذیرایی مفصل‌تری داشته باشید، می‌توانید مقدار مواد اولیه را با نسبت مساوی کاهش دهید. همین‌طور برای صرفه‌جویی می‌توانید مقدار مواد اولیه را با همان نسبت مساوی کمتر کنید.

طرز تهیه دونات فوری با ماست

مراحل تهیه دونات فوری با ماست

از دیگر مزایای تهیه این دونات فوری آن است که می‌توان در عرض کمتر از 30 دقیقه آن را حاضر کرد. فرقی ندارد که مهارت آشپزی شما چقدر است، اگر دستورالعملی که در ادامه در اختیار شما قرار می‌دهیم را بادقت دنبال کنید، می‌توانید دوناتی شبیه دونات بازاری تهیه کنید. از دیگر دسرهایی که سریع حاضر می‌شوند، می‌توانیم به کیک قاشقی نیز اشاره کنیم. شما می‌توانید طرز تهیه کیک قاشقی را نیز در مجله سیرنگ مطالعه فرمایید.
در طرز تهیه دونات فوری با ماست لازم است که مطابق با مراحل زیر پیش بروید:
در ابتدا یک ظرف بزرگ آماده کنید؛ مواد اولیه خشک را شامل آرد، بیکینگ‌پودر و نمک، داخل آن بریزید. همچنین دارچین و پودر جوز هندی را نیز می‌توانید در همین مرحله به باقی مواد اولیه خشک اضافه کنید. همه مواد را به همزن خوب به هم بزنید تا مخلوط شوند. این ظرف را کنار بگذارید و به سراغ مواد اولیه تر بروید.
یک ظرف دیگر حاضر کنید، تخم‌مرغ را داخل آن بشکنید. ماست، وانیل و شکر را نیز داخل آن بریزید و شروع به هم‌زدن بکنید. زمانی که مواد خوب یکدست شدند و کف کردند، آرام‌آرام مواد خشک را به این ظرف اضافه کنید. در این مرحله بهتر است که برای بهتر هم‌زدن مواد، از لیسک یا قاشق چوبی استفاده کنید.
حال یک پیمانه روغن را داخل یک قابله کوچک عمیق بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید که حسابی داغ شود. زمانی که روغن به‌خوبی داغ شد، به کمک یک قاشق از خمیر دونات بردارید و برای امتحان داخل روغن بیندازید. اگر خمیر داخل روغن شروع به حباب و جلز و ولز کرد، یعنی روغن به‌اندازه کافی داغ شده است.
همین مرحله را دوباره تکرار کنید. تا زمانی که خمیر تمام شود، با یک قاشق غذاخوری از آن جدا کرده و داخل روغن قرار دهید تا سرخ شود. زمانی که رنگ دونات‌ها طلایی شد، می‌توانید آن‌ها را از روغن خارج کرده و داخل یک آبکش استیل یا روی دستمال‌کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی‌ آن‌ها کشیده شود.
زمانی که دونات به مقدار کافی سرد شدند، می‌توانید روی آن‌ها را پودر قند بپاشید. اگر دلتان خواست، می‌توانید داخل هر دونات را نیز به کمک قیف و ماسوره با مربای دلخواه خود پر کنید. اکنون دونات فوری با ماست آماده سرو است؛ نوش جان!

نکات مهم در تهیه دونات فوری با ماست

برای بهتر کردن دستور تهیه یک شیرینی، همیشه راه‌حل‌های بسیاری وجود دارد. اگر دوست دارید که دونات فوری شما کیفیت بهتری داشته باشد و مانند دونات بازاری باشد، می‌توانید از نکات زیر در زمان پخت این خوراکی خوشمزه استفاده کنید:

  • خمیر دونات نباید بیش از اندازه سفت و غلیظ یا شل باشد. برای میزان کردن غلظت این خمیر می‌توانید از مقداری ماست یا آرد استفاده کنید.
  • ماست هم زده و همین‌طور ماست یونانی بهترین گزینه برای تهیه این دونات است.
  • در زمان تهیه خمیر دونات از بیش از اندازه هم‌زدن آن خودداری کنید.
  • سعی کنید به‌صورت هم‌زمان تعداد زیادی خمیر را برای سرخ‌شدن داخل روغن قرار ندهید؛ در غیر این صورت خوب سرخ نخواهند شد.
  • اجازه دهید که دونات‌ها کاملاً سرد شوند؛ سپس پودر قند رویشان بریزید؛ در غیر این صورت قند آب خواهد شد.
  • می‌توانید برای رژیمی‌تر شدن دونات‌ها، شکر را از دستور تهیه حذف کنید.
  • همچنین می‌توانید به‌جای استفاده از مربای دلخواه، از سس شکلات استفاده کنید.

طرز تهیه دونات فوری با ماست

ارزش غذایی دونات فوری با ماست

اگر رژیم غذایی سفت و سختی دارید و می‌خواهید لاغر شوید، یا اینکه به سلامت خود بسیار اهمیت می‌دهید و دوست دارید همیشه غذای سالم بخورید، این بخش برای شماست. در این بخش میزان کالری و همین‌طور ارزش غذایی دونات فوری با ماست را برایتان فهرست کرده‌ایم. از دیگر شیرینی‌های سالم می‌توان به کیک بدون روغن اشاره کرد؛ طرز تهیه کیک بدون روغن را نیز می‌توانید در مجله سیرنگ پیدا کنید. 
ارزش غذایی دونات فوری با ماست را در جدول زیر مشاهده کنید:

انرژی در هر عدد دونات 40 کیلوکالری
کربوهیدرات4 گرم
پروتئین 1 گرم
چربی 2 گرم
کلسترول 25 میلی‌گرم
سدیم 50 میلی‌گرم
پتاسیم 25 میلی‌گرم
فیبر 0.1 میلی‌گرم
قند4 گرم
کلسیم7 میلی‌گرم
آهن0.2 میلی‌گرم

کلام آخر

در این مقاله از مجله کیک و شیرینی سیرنگ، طرز تهیه دونات فوری با ماست را در کنار هم یاد گرفتیم. این شیرینی بسیار خوشمزه و متفاوت، در کمترین زمان حاضر می‌شود و می‌تواند بهترین گزینه برای مهمانی‌های از پیش برنامه‌ریزی نشده باشد. اگر فرصت کافی برای تهیه این دونات‌ها را نداشتید، همیشه می‌توانید از محصولات سیرنگ استفاده کنید؛ کیک روغنی عصرانه و کیک براونی دوقلو از محبوب‌ترین شیرینی‌های سیرنگ هستند.

سؤالات متداول

بهترین نوشیدنی برای سرو در کنار دونات فوری چیست؟
چای و قهوه از بهترین نوشیدنی‌هایی هستند که شما می‌توانید در کنار این دونات برای مهمان‌های عزیز خود سرو کنید.
آیا می‌توان از هل یا گلاب در خمیر دونات فوری استفاده کرد؟
بله. بسته به سلیقه و ذائقه خود، شما می‌توانید از هل یا گلاب نیز در تهیه خمیر این دونات‌ها استفاده کنید و مزه‌ای متفاوت را تجربه کنید.
بهترین جایگزین از محصولات سیرنگ برای دونات فوری چیست؟
دونات کیک ساده بهترین انتخاب از میان تمام محصولات سیرنگ است که می‌توانید جایگزین این دونات فوری بکنید.

از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)