طرز تهیه کیک مرمرین

طرز تهیه کیک مرمرین

دنیای رنگارنگ کیک‌ها می‌تواند هر کسی را مجذوب و مسحور خودش کند. شاید بتوان گفت که هیچ قسمتی از فرهنگ آشپزی یک کشور، زیباتر و لذت‌بخش‌تر از کیک‌هایش نیست! شما در هر سنی که باشید، دست رد به سینه کیک نخواهید زد و کیک هر چیزی که باشد، با لذت نوش‌ جانش خواهید کرد؛ کیک مرمرین یکی از همین کیک‌هاست که از قضا، طر‌فداران سینه‌چاک خودش را دارد.
در این مقاله از مجله سیرنگ، طرز تهیه کیک مرمرین را در کنار هم یاد خواهیم گرفت. این کیک را گاهی اوقات با نام کیک ماربل نیز می‌شناسند. از جمله ساده‌ترین کیک‌هایی می‌توانید با هر میزان از مهارت آشپزی تهیه کنید، همین کیک است. با ما همراه باشید تا طرز تهیه و همچنین نکات مهم کیک مرمرین را با هم یاد بگیریم.

روش تهیه کیک مرمرین

اولین قدم برای طرز تهیه کیک مرمرین آن است که با مواد اولیه آن آشنا شویم. یکی از خوبی‌های این کیک آن است که برای تهیه آن، به مواد اولیه چندان خاصی نیاز نخواهید داشت. شما یا مواد اولیه این کیک را از قبل آماده در خانه دارید، یا اینکه می‌توانید با مراجعه به نزدیک‌ترین فروشگاه‌ها، آن‌ها را خیلی راحت تهیه کنید. 
از دیگر کیک‌هایی که دارای این ویژگی هستید، می‌توانیم به کیک ساده اشاره کنیم. شما می‌توانید طرز تهیه کیک ساده را به‌صورت کامل در مجله کیک و شیرینی سیرنگ مطالعه کنید.
در طرز تهیه کیک مرمرین باید مواد اولیه زیر را حاضر کنید:
آرد سفید: 2 پیمانه
شکر: 1 پیمانه
شیر: 1 پیمانه
تخم‌مرغ:2 عدد
کره ذوب شده: 1/2 پیمانه
بیکینگ‌پودر: 2 قاشق چای‌خوری
پودر کاکائو: 1 قاشق غذاخوری
وانیل: 1 قاشق چای‌خوری یا کمتر
نمک: نوک قاشق چای‌خوری
این مقدار از مواد اولیه که در طرز تهیه کیک مرمرین مشاهده کردید، برای پخت کیک به‌اندازه 8 تا 10 اسلایس کفایت خواهد کرد. اگر قرار است این کیک را برای مهمانی و تعداد افراد بیشتر بپزید، می‌توانید مقدار مواد اولیه را به نسبت مساوی زیاد کنید. اگر هم تعداد نفرات کم است یا اینکه می‌خواهید برای اولین بار کیک را درست کنید، تنها کافی است که مقدار مواد را به نسبت مساوی کم کنید؛ به همین راحتی!

طرز تهیه کیک مرمرین

مراحل تهیه کیک مرمرین

همان قدر که مواد اولیه کیک مرمرین در دسترس است و ساده تهیه می‌شود، طرز تهیه کیک نیز به همان اندازه ساده و بی‌دردسر است. چنان که گفتیم، حتی اگر در آشپزی‌کردن ناشی‌ترین فرد روی زمین هم باشید، باز هم می‌توانید کیک ماربل را به بهترین شکل تهیه کنید. آماده‌سازی مواد اولیه این کیک حدود 20 دقیقه و پخت آن نیز حدود 40 دقیقه طول می‌کشد.
از دیگر کیک‌های سریعی که می‌توانید در کمترین زمان آماده کنید، کیک هویج است. شما می‌توانید طرز تهیه کیک هویج و نکات مهم آن را در مجله سیرنگ مطالعه کنید.
برای تهیه کیک مرمرین لازم است مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  • قبل از هر چیز، فر را روشن کنید و آن را روی دمای 175 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا خوب گرم شود، سپس به سراغ تهیه و آماده‌سازی مواد اولیه کیک مرمری بروید. بهتر است که ابتدا به سراغ مواد اولیه خشک بروید. 
  • آرد را همراه با بیکینگ‌پودر و نمک، در یک کاسه نسبتاً بزرگ بریزید. ابتدا خوب همه را هم بزنید تا یکدست شوند؛ سپس مواد اولیه خشک را 3 مرتبه الک کنید تا صاف و سبک شوند. این کار به بهبود بافت کیک شما کمک شایانی خواهد کرد.
  • حال تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی دیگر بشکانید؛ به کمک همزن دستی یا برقی آن‌ها را خوب هم بزنید تا یکدست شده و کف کنند. سپس آرام‌آرام شکر را به آن اضافه کنید. وانیل را نیز می‌توانید در همین مرحله اضافه کنید. ترکیب را خوب هم بزنید تا جایی که سفید شده و حسابی پف‌دار شود. در نهایت کره و شیر را نیز به ترتیب اضافه کرده و چند دقیقه هم بزنید.
  • حال باید مواد خشک را به‌آرامی به مایع کیک اضافه کنید. این کار را حداقل در 3 مرحله انجام دهید و قبل از اضافه کردن بخش بعدی، مایع کیک را خوب هم بزنید تا یکدست شود. توجه داشته باشید که مایع کیک شما در نهایت باید تاحدودی رقیق باشد.
  • اکنون قالب کیک خود را آماده کنید. برای این کار لازم است که کف و دیواره‌های قالب را به روغن آغشته کنید؛ سپس مقداری آرد روی آن بپاشید تا کیک به کف قالب نچسبد. حدود 3/4 از مایع کیک را جدا کرده و داخل قالب خود بریزید. 
  • باقی‌مانده مایع کیک را با پودر کاکائو مخلوط کنید و آن‌قدر هم بزنید تا رنگ آن کاملاً به‌صورت یکدست کاکائویی شود. حال یک قاشق از مایع کیک کاکائویی برداشته و روی مایع کیک ساده که در قالب ریخته بودید بریزید. این کار را چند بار دیگر نیز انجام دهید تا
  • مایع کیک کاکائویی شما تمام شود؛ حواستان باشد که هر بخش کاکائویی رنگ باید از دیگری فاصله داشته باشد.
  • اکنون به کمک ته قاشق یا چنگال، مایع کاکائویی را پخش کنید، در این بخش می‌توانید مایع کیک را به هر رنگی که دوست داشتید در بیاورید. بعد از انجام این کار، قالب کیک را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید که بپزد.
  • کیک شما باید حدود 30 تا 40 دقیقه داخل فر باشد تا کاملا بپزد؛ وقتی که نزدیک به دقایق آخر شدید، یک سیخ چوبی یا خلال دندان را در کیک فرو کنید؛ اگر مایع کیک به خلال نچسبید، می‌توانید کیک را از فر خارج کنید. کیک مرمرین خود را سرو کرده و نوش جان کنید!

طرز تهیه کیک مرمرین

نکات مهم در تهیه کیک مرمرین

ما تلاش کردیم که تمام نکات لازم در طرز تهیه کیک ماربل را در طی دستور پخت به شما آموزش دهیم. اگر اهل مطالعه مجله کیک و شیرینی سیرنگ باشید، خوب می‌دانید که برای بهبود طرز تهیه کیک‌ها، همیشه راهکارهای بسیار متنوعی وجود دارد. برای بهبود کیفیت و همین‌طور عطر و مزه کیک مرمری، شما می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید:

  • یادتان باشد که در زمان پخت کیک، در فر را اصلاً باز نکنید؛ این کار باعث می‌شود که کیک شما به‌اندازه کافی پف نکند.
  • زمانی که کیک پخت، آن را بلافاصله از قالب خارج نکنید، اجازه دهید که کیک در قالب سرد شود و سپس آن را از قالب در بیاورید.
  • به‌جای استفاده از وانیل، می‌توانید از مقداری گلاب در این کیک استفاده کنید تا عطر و مزه آن ایرانی‌تر شود.
  • اگر دوست داشته باشید، می‌توانید مقدار بسیار کمی زعفران در مایع کیک ساده بریزید تا رنگ آن را بهبود ببخشید.
  • به‌جای استفاده از پودر کاکائو، می‌توانید از مقداری شکلات ذوب شده استفاده کنید.
  • برای نگهداری کیک می‌توانید آن را در یک ظرف دربسته قرار دهید و تا 4 روز در کابینت نگهداری کنید.

کلام آخر

در این مقاله از مجله کیک و شیرینی سیرنگ، طرز تهیه کیک مرمرین را در کنار هم یاد گرفتیم. این کیک ساده از خوشمزه‌ترین عصرانه‌هایی است که می‌توانید برای خود و عزیزانتان درست کنید؛ از طرفی تهیه آن نیز بسیار سریع است. همین‌الان آستین بالا بزنید و راهی آشپزخانه شوید؛ اگر هم علاقه‌ای به پخت کیک ندارید، تنها کافی است که کیک روغنی ماربل از محبوب‌ترین محصولات سیرنگ را سفارش دهید!

سؤالات متداول

بهترین نوشیدنی برای سرو در کنار کیک مرمرین چیست؟
چای همیشه بهترین نوشیدنی برای سرو در کنار کیک است، علاوه‌برآن می‌توانید از قهوه، نسکافه یا حتی شیر داغ نیز استفاده کنید.
آیا کیک ماربل را می‌توان عصرانه‌ای رژیمی دانست؟
هر اسلایس از کیک ماربل حدود 280 واحد کالری دارد؛ به همین دلیل اگر رژیم دارید لازم است که بادقت این کیک را نوش جان کنید.
بهترین جایگزین برای کیک ماربل از بین محصولات سیرنگ کدام است؟
کیک روغنی ماربل و همین‌طور کیک براونی دوقلو، از بهترین و محبوب‌ترین محصولات سیرنگ هستند که می‌توانید آن‌ها را نوش جان کنید.