طرز تهیه کیک نوتلا

طرز تهیه کیک نوتلا

نوتلا یک برند تجاری ایتالیایی است که انواع مختلفی از شکلات‌های صبحانه و تنقلات این‌چنینی را تولید می‌کند. تولید این نوع شیرینی برای اولین‌بار به طور صنعتی و گسترده توسط کمپانی فررو صورت گرفت. از سوی دیگر عطروطعم این شکلات خوشمزه سبب شد تا نوتلا به یک برند معروف و معتبر در جهان تبدیل شود.
به‌طوری‌که بسیاری از نانوایان و شیرینی‌پزها با این ماده کرمی شروع به تولید انواع نان، شیرینی، کیک، دسر و کرپ کردند. کیک نوتلا در حال حاضر یکی از معروف‌ترین دسرهای خوشمزه است که در میان دوستداران شیرینی طرف‌داران زیادی دارد. از این رو ما این قسمت از مجله سیرنگ را به طرز تهیه کیک نوتلا و تمامی فوت و فن‌های آن اختصاص داده‌ایم.

فواید نوتلا برای سلامتی

نوتلا نوعی شکلات صبحانه است؛ بنابراین مصرف هر نوع شکلات صبحانه باکیفیت می‌تواند فواید زیر را برایتان به دنبال داشته باشد. موارد زیر در واقع نمونه‌ای از فواید شکلات برای بدن است:
نوتلا حاوی مقدار قابل‌توجهی فیبر است که به بهبود عملکرد سیستم گوارشی کمک می‌کند و مشکلاتی مانند یبوست را برطرف می‌سازد.
قند و کافئین موجود در نوتلا باعث افزایش انرژی و رفع خستگی خواهد شد.
آنتی‌اکسیدان‌های موجود در نوتلا از بدن را در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند.
مواد موجود در نوتلا یا انواع مختلفی از شکلات صبحانه باکتری‌های مفید بدن را افزایش می‌دهند.

روش تهیه کیک نوتلا

اگر قصد دارید که کیک نوتلا را در خانه بپزید باید مقدار مواد اولیه زیر را فراهم کرده و طبق دستور پیش بروید تا یک کیک خوشمزه و خوش بافت داشته باشید.
مواد لازم برای تهیه کیک نوتلا:
آرد چندمنظوره: 3 پیمانه
تخم‌مرغ: 4 عدد
روغن‌مایع: 1 پیمانه
شکر: 1 پیمانه
شیر: 1/2 پیمانه
قهوه تازه‌دم: 1/2 پیمانه
نوتلا: 5 قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو: 3 قاشق غذاخوری
وانیل: 1/2 قاشق چای‌خوری

طرز تهیه کیک نوتلا

مراحل تهیه کیک نوتلا

ابتدا یک کاسه بزرگ برای تهیه مایه کیک نوتلا انتخاب کنید تا گنجایش ترکیب کردن همه مواد را داشته باشد. تخم‌مرغ‌ها را به همراه شکر و وانیل در کاسه ریخته با دور تند همزن برای ۵ دقیقه بزنید تا کرم رنگ و کش‌دار شود.
نوتلا، روغن، شیر و قهوه تازه‌دم شده را به مخلوط تخم‌مرغی افزوده و این بار با دور متوسط همزن برای ۲ تا ۳ دقیقه بزنید تا به یک مخلوط یکنواخت برسید.

حالا باید مواد خشک باقی‌مانده را برای به کار بردن در طرز تهیه کیک نوتلا به کار بگیریم.
آرد، پودر کاکائو، نمک و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و ۳ مرتبه الک بزنید تا سبک شود. ترکیب حاصل شده را در طی چند مرحله به مایه کیک اضافه کنید. با کمک همزن دستی یا لیسک مایه کیک نوتلا را در یک ‌جهت مخلوط کنید تا پف کیک از بین نرود. شما باید به یک مخلوط یکدست برسید.
قالب کیک را چرب کرده و کف آن را با یک تکه کاغذروغنی بپوشانید. مایه کیک را درون آن بریزید و چند مرتبه روی میز بکوبید تا حباب‌های محبوس شده در مایه کیک آزاد شود.

بهتر است که قبل از قرار دادن قالب کیک در فر، آن را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.
معمولاً ۱۰ دقیقه زمان برای گرم شدن فر کافی خواهد بود. قالب کیک را به مدت ۴۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا پخت کامل شود. پس از پخت کامل، کیک را از فر خارج کنید. اجازه دهید که کیک کاملاً خنک شود تا برای تزیین و سرو آماده شود.

نوتلا، شکلات صبحانه ساده، ترافل، خامه و سس شکلات گزینه خوبی برای تزیین کیک نوتلا هستند. نوش جان.
در صورت رعایت کلیه نکات و نسبت‌ها شما از عهده یک طرز تهیه کیک کافی‌شاپی برآمده‌اید و مزد زحمات خود را در عطروطعم کیک نوتلا خواهید گرفت.
درصورتی‌که به فر برقی یا گازی دسترسی ندارید می‌توانید با مطالعه مقاله آموزش پخت کیک در هواپز یا سایر نمونه‌های مشابه این کیک را در خانه بپزید.

طرز تهیه نوتلا در خانه

ممکن شما نتوانید به‌راحتی نوتلا را برای به پخت کیک پیدا کنید؛ بنابراین آشنایی با طرز تهیه نوتلا در خانه می‌تواند فرصت خوبی برای پخت کیک به روش طرز تهیه کیک نوتلا باشد.
مواد لازم برای تهیه نوتلا فندقی:
پودر کاکائو: 3 قاشق چای‌خوری 
شیرخشک: 2 قاشق غذاخوری 
فندق خردشده: 1 فنجان
شیر: 1 فنجان
خامه: 100 گرم
شکلات تلخ: 100 گرم
شکلات شیرین: 200 گرم
کره یا روغن گیاهی: 3 قاشق غذاخوری 
عسل یا شکر: 2 قاشق غذاخوری 

طرز تهیه کیک نوتلا

مراحل تهیه نوتلا در خانه

شکلات تلخ و شیرین را در یک ظرف ریخته و روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید تا به روش بن ماری ذوب شود. اگر از ماکرو فر برای ذوب کردن شکلات‌ها استفاده می‌کنید کره یا روغن را همان ابتدای کار داخل ظرف حاوی شکلات بریزید.
زمانی که شکلات‌ها ذوب شدند وقت آن رسیده تا شکر، شیر، خامه، فندق خرد شده، پودر کاکائو و شیرخشک را به آن اضافه کنید. آن‌قدر مواد را بزنید تا کش‌دار شوند و به فرم شکلات صبحانه برسید.
شما برای تهیه شکلات صبحانه یا نوتلا به دستگاه مخلوط‌کن یا همزن قدرتمندی نیاز دارید. اگر شرایط تهیه این خوراکی را ندارید توصیه می‌کنیم که شکلات صبحانه باکیفیت را از فروشگاه‌های مواد غذایی خریداری کنید.

در ادامه به شما پیشنهاد می‎کنیم که به بخش کیک‌های روغنی سیرنگ نیز سر بزنید و با انواع کیک‌های خوشمزه آشنا شوید.

کلام آخر

طرز تهیه کیک نوتلا به شما این فرصت را می‌دهد که در خانه به روش حرفه‌ای‌ها کیک بپزید. شما با در نظر داشتن نکات موجود در طرز تهیه کیک نوتلا می‌توانید یک کیک کافی‌شاپی بپزید. نوتلا یا شکلات صبحانه عنصر اساسی و طعم‌دهنده اصلی این کیک است که در صورت در دسترس نبودن می‌توانید از شکلات صبحانه‌های باکیفیت و معتبر موجود در فروشگاه‌های مواد غذایی خریداری کنید.
شکلات صبحانه سیرنگ و سس شکلات این برند می‌تواند انتخاب خوبی برای پخت انواع کیک، نان و شیرینی شکلاتی باشد.

سوالات متداول

شما می‌توانید از انواع شکلات صبحانه باکیفیت که به‌صورت آماده در فروشگاه‌های مواد غذایی عرضه می‌شوند برای پخت کیک نوتلا کمک بگیرید.

بله. افزودن قهوه کاملاً اختیاری است؛ اما استفاده از قهوه می‌تواند موجب افزایش طعم شکلات در کیک نوتلا شود.

کیک نوتلا یک خوراکی کاملاً ایمن و سالم است که می‌تواند فواید بسیاری برای سلامتی شما داشته باشد؛ اما باید در نظر بگیرید که نباید در مصرف این کیک زیاده‌روی کرد.
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)