طرز تهیه کاپ کیک تولد

طرز تهیه کاپ کیک تولد

شاید کیک تولد ساده ایده‌ای قدیمی باشد و دوست داشته باشید در تولد امسال خود یا خانواده‌تان کیک جدیدی بپزید. امروزه کاپ کیک‌های کوچک تک‌نفره برای تولدها بسیار ترند شده‌اند. همچنین با تهیه و سرو این کیک‌ها به‌جای کیک تولد دیگر دردسر برش کیک و تقسیم آن را نخواهید داشت. یکی از نگرانی‌ها در تولدها این است که کیک به میزان مساوی به همه نرسد. با تهیه کاپ‌ کیک تولد دیگر این نگرانی را نخواهید داشت. در این مقاله ساده‌ترین دستور تهیه کاپ کیک تولد را به شما آموزش خواهیم داد. 

طرز تهیه کاپ کیک تولد وانیلی 

این کاپ کیک یکی از پایه‌ای‌ترین کاپ کیک‌هاست که موردعلاقه همه هم هست. اگر می‌خواهید فقط یک طعم کاپ کیک تهیه کنید، این کاپ کیک گزینه‌ای عالی است. در ادامه مواد اولیه موردنیاز و روش تهیه این کاپ کیک قرار داده می‌شود. 
مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه کاپ کیک وانیلی برای ۸ نفر: 
آرد: 200 گرم 
آب: 120 میلی‌لیتر (1/2 پیمانه) 
روغن‌مایع: 2 قاشق غذاخوری  
شیر: 60 میلی‌لیتر (1/4 پیمانه)  
تخم‌مرغ: 4 عدد
بیکینگ‌پودر: 2 قاشق غذاخوری سرپر 
وانیل: 2 قاشق غذاخوری 
شکر: 150 گرم (1/2  پیمانه )
نمک: 1 قاشق چای‌خوری سرخالی 
کره: 200 گرم  

مراحل تهیه کاپ کیک تولد

زمان حدودی برای تهیه کاپ کیک تولد وانیلی: یک ساعت 
برای تهیه کاپ کیک وانیلی خوشمزه مرحله اول گرم‌کردن فر است. پیش از ترکیب مواد فر را روشن کرده و اجازه دهید کاملاً گرم شود. حالا تخم‌مرغ‌ها، وانیل و شکر را خوب مخلوط کنید. بهتر است این کار با دور متوسط همزن به مدت ۵ دقیقه انجام شود. وقتی رنگ زرده به کرمی تغییر کرد وقت اضافه‌کردن شیر و روغن‌مایع است. حالا دوباره با دور کند همزن یک دقیقه آن‌ها را هم بزنید. مواد خشک را با هم مخلوط کرده و در 3 مرحله به آن اضافه کنید. این مرحله را با همزن دستی انجام دهید. پس از آماده‌شدن مایه کیک، آن را داخل کاپ‌ها ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید.

طرز تهیه کاپ کیک تولد

مقاله طرز تهیه کیک تولد نسکافه‌ای شما را با یکی از کیک‌های پرطرفدار تولد آشنا می‌کند.

طرز تهیه کاپ کیک تولد شکلاتی 

برای تهیه کاپ کیک تولد شکلاتی کافی است مواد کاپ کیک وانیلی را تهیه کرده و همان روند را طی کنید. فقط به مواد خشک ۲ قاشق پودر کاکائو هم اضافه کنید. در این دستور باید مقدار وانیل را بسیار کمتر و در حد یک قاشق‌ چای‌خوری سرخالی استفاده کنید. 

طرز تهیه کاپ کیک تولد دورنگ  

برای تهیه این کاپ کیک کافی است مایه کاپ کیک وانیلی و شکلاتی را تهیه کنید. حالا یک‌لایه نازک از مایه کاپ کیک وانیلی و یک لایه دیگر مایه کاپ کیک شکلاتی بریزید. این لایه‌لایه ریختن را تکرار کنید تا نصف قالب پر شود. حالا آن را داخل فر به مدت ۲۰ دقیقه بپزید.

اگر می‌خواهید برای چندنفر کیک تولد درست کنید، مقاله طرز تهیه کیک تولد ساده‌ خامه‌ای را از دست ندهید.

نکات مهم در تهیه کاپ کیک تولد 

  • نکته بسیار مهم در تهیه کاپ کیک این است که هنگام روشن‌کردن و گرم‌کردن فر حتماً سینی آن را خارج کنید. اگر سینی داخل فر باشد و داغ شود وقتی کاپ کیک‌ها را روی آن قرار می‌دهید دیواره کاپ‌ کیک می‌سوزد و پف نمی‌کند. 
  • حتماً آرد و مواد خشک را 3 بار الک کنید. 
  • کاپ‌ها را تا نیمه پر کنید. اگر بیش از آن پر باشد هنگام پخت کیک از آن بالا آمده و ممکن است روی سطح سینی فر بریزد. 
  • حتماً از کاپ‌های باکیفیت در تهیه کاپ کیک استفاده کنید. چون ظاهر کاپ کیک شما تا حد زیادی به آن بستگی دارد. 
  • برای اینکه اطمینان پیدا کنید کاپ کیک‌ها کاملاً پخته‌اند، یک خلال‌دندان را داخل آن فرو کنید. اگر تمیز بیرون آمد و چیزی از مایه ‌خمیر کیک به آن نچسبید کیک کاملاً پخته شده است. 
  • برای پف بیشتر کاپ کیک‌ها بهتر است پس از اضافه‌کردن مواد خشک آن را با همزن دستی هم بزنید. 
  • پس از اضافه‌کردن مواد خشک و تهیه مایه کیک، هر چه سریع‌تر آن را داخل فر قرار دهید. 

طرز تهیه کاپ کیک تولد

ایده‌های سرو کاپ کیک تولد 

برای دیزاین این کاپ کیک‌ها می‌توانید از یک شمع ساده استفاده کنید. ایده دیگر که بسیار جذاب است قراردادن گل موردعلاقه صاحب تولد روی کاپ‌ کیک‌هاست. البته بهتر است گل موردنظر متناسب با کاپ‌ کیک‌ها کوچک باشد. شما می‌توانید با خامه فرم‌ گرفته اسم فرد صاحب تولد را روی کیک بنویسید. حتی می‌توانید به تعداد سال‌های تولد فرد، کاپ کیک تهیه کنید. می‌توانید روی کاپ کیک‌ها را با شکلات صبحانه و کمی اسمارتیز هم تزیین کنید. برای این کار می‌توانید از شکلات صبحانه سیرنگ استفاده کنید که هم طعم و هم بافت عالی دارد.

یکی دیگر از رسپی‌های پرطرفدار، کیک تولد شکلاتی است که در مقاله طرز تهیه کیک تولد شکلاتی، روش تهیه آن را آوردیم.

کلام آخر 

کاپ کیک از جمله کیک‌های موردعلاقه تمام سنین است که انواع مختلفی هم دارد. کیک‌های ساده قدیمی امروزه جای خود را به کاپ‌ کیک‌های کوچک داده‌اند. مخصوصاً برای زمان‌هایی که تعداد مهمان‌ها کم است، خرید یا تهیه یک کیک بزرگ ممکن است به‌صرفه نباشد. از این‌جهت تهیه کاپ کیک می‌تواند جالب باشد. شما حتی می‌توانید این کاپ کیک‌ها را با طعم‌های مختلف تهیه کنید تا هر کس طعم دلخواه خود را بردارد. در این مقاله به شما طرز تهیه کاپ کیک تولد به ساده‌ترین شکل را آموزش دادیم. 

سؤالات متداول 

آیا می‌توان در تهیه کاپ کیک از شیر نارگیل به‌جای شیر استفاده کرد؟ 
بله، اگرچه شیر به انواع کیک طعم بهتری می‌دهد؛ اما استفاده از آن اختیاری است. اگر به هر دلیلی دوست ندارید در تهیه کاپ کیک از شیر استفاده کنید، می‌توانید آب را جایگزین آن کنید. 
آیا می‌توان در تهیه کاپ کیک تولد شکلاتی به‌جای پودر کاکائو از شکلات ذوب‌ شده استفاده کرد؟ 
بله، می‌توانید کمی شکلات تخته‌ای را به روش بنماری ذوب کرده و به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید. سپس مواد خشک را به آن‌ها بیفزایید. در این صورت بافت کاپ کیک شما کمی متفاوت خواهد شد. 
آیا می‌توان داخل کاپ کیک خامه‌ای را پر کرد؟ 
بله، شما می‌توانید داخل کاپ کیک خامه‌ای را با فیلینگ موردعلاقه خود پر کنید.

از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)