روش نگهداری انواع کیک خانگی

روش نگهداری انواع کیک خانگی

برای وعده‌هایی مثل صبحانه یا عصرانه انواع کیک و کلوچه گزینه‌های خوبی هستند؛ به‌خصوص برای کودکان و نوجوانان که علاقه بیشتری به این خوراکی‌ها دارند. انواع کیک‌ و کلوچه‌های شرکتی را می‌توان از سوپرمارکت تهیه کرد ولی عطروطعم کیک خانگی با آن‌ها قابل‌مقایسه نیست. به همین خاطر بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند انواع کیک را در خانه تهیه کرده و مصرف کنند. برخی افراد کیک را به‌اندازه مصرف یک هفته خود تهیه می‌کنند تا زمان زیادی روزانه صرف تهیه صبحانه یا عصرانه نشود. یکی از چالش‌های این موضوع نگهداری کیک‌ها است. در این مقاله در مورد روش‌های نگهداری انواع کیک و کلوچه خانگی صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید. 

کیک‌ها تا چه زمانی قابل‌مصرف هستند؟ 

پیش از آن که در مورد راه‌های نگهداری انواع کیک صحبت کنیم باید به این سؤال پاسخ دهیم که کیک‌ها تا چه زمانی قابل‌مصرف هستند. انواع کیک را می‌توان تا زمانی که بو، بافت و مزه آن تغییر نکرده و سالم باشد مصرف کرد. البته بهتر است اگر مدت زیادی از تهیه کیک گذشته و در یخچال نگهداری نشده از خوردن آن اجتناب کنید. 

چه کیک‌هایی را باید در یخچال نگهداری کرد؟ 

بیشتر کیک‌ها، از جمله آن‌هایی که با کره یا انواع گاناش درست می‌شوند، نیازی به نگهداری در یخچال ندارند. در واقع آن‌ها  در یخچال خیلی سریع‌تر هم کهنه می‌شوند، زیرا دمای سردتر باعث کریستال شدن مولکول‌های نشاسته شده و بافت و مزه کیک شما را خراب خواهد کرد. بااین‌حال چند استثنا وجود دارد. انواع چیزکیک باید در یخچال نگهداری شود. انواع کیک‌هایی که با خامه فرم گرفته تهیه شده‌اند یا مواد میانی‌ آن‌ها دارای انواع پنیر است هم باید در یخچال نگهداری شوند. همچنین کیک‌هایی که با مواد فاسدشدنی مانند میوه‌های تازه پر شده‌اند. در حالت کلی اگر آشپزخانه شما گرم است یا اگر قصد ندارید کیک را برای چند روز آینده سرو کنید، باید آن را در یخچال قرار دهید. 

مقاله چرا کیک پف نمی‌کند و خمیر می‌شود شما را با روش درست برای تهیه کیک خانگی آشنا می‌کند.

روش نگهداری انواع کیک خانگی

روش‌های نگهداری کیک‌های مختلف

کیک‌ها را پس از پخت هم می‌توان در یخچال نگهداری کرد هم بیرون از یخچال. در حالت کلی بهتر است کیک‌ها نهایتاً ۳ روز پس از تهیه مصرف شوند؛ اما اگر شرایط نگهداری آن‌ها خوب باشد می‌توان آن‌‌ها را برای مدت طولانی‌تر هم نگهداری کرد. در ادامه روش‌های نگهداری انواع کیک خانگی در یخچال و بیرون از یخچال را به شما آموزش خواهیم داد.

مطالعه مقاله با چه آردی کیک درست کنیم را ازدست ندهید.

نگهداری کیک‌های عادی و اسفنجی

از چالش‌هایی که نگهداری کیک در یخچال دارد این است که کیک بوی مواد غذایی را به خود جذب می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق باید حتماً کیک را داخل ظرف در بسته قرار داده سپس در یخچال قرار دهید. از چالش‌های دیگر نگهداری کیک در یخچال خشک‌شدن آن است. بهتر است برای جلوگیری از این موضوع  باید روی کیک را یک لایه سلفون کشیده سپس داخل یخچال قرار دهید. همچنین بهتر است کیک را پس از پخت در جایی قرار دهید که گردش هوا وجود داشته باشد تا کیک کاملاً خنک شود؛ سپس آن را در یخچال نگهداری کنید. اگر می‌خواهید کیک را بیرون از یخچال نگهداری کنید باید به این نکته دقت داشته باشید که محیط شما خنک باشد و حداکثر هم یک روز کیک را بیرون از یخچال نگه دارید. برای این کار حتماً کیک را در ظرف در بسته قرار داده و آن را نزدیک بخاری یا روبروی باد مستقیم کولر قرار ندهید.

در ادامه می‌توانید به بخش کیک‌های لایه‌ای سیرنگ سر بزنید و با انواع کیک‌های پرطرفدار و خوشمزه آشنا شوید.

روش نگهداری انواع کیک خانگی

روش نگهداری انواع کیک‌های خامه‌ای و کیک تولد

این کیک‌ها چون معمولاً خامه و میوه دارند بهتر است در یخچال نگهداری شوند؛ چون میوه‌ای که داخل این کیک‌ها استفاده شده ممکن است سریع خراب شود. برای نگهداری این کیک‌ها آن‌ها را داخل ظرفی دربسته قرار داده و داخل یخچال بگذارید. می‌توانید برای اینکه بافت کیک عوض نشود دور آن را با یک لایه فویل بپوشانید، سپس در یک ظرف در بسته قرار دهید. 

بیشتر بخوانید: دلیل سفت شدن کیک

کلام آخر

باقی‌مانده کیک یا کلوچه شما خشک می‌شود و در نهایت مجبور می‌شوید آن را دور بریزید؟ یا کیک شما کپک می‌زند؟ می‌توانید با راه‌حل‌های ساده‌ای از این موضوع پیشگیری کنید. ممکن است به‌دفعات پیش آمده باشد که مقداری از کیک خانگی شما مانده باشد و قصد داشته باشید آن را برای چند روز نگهداری کنید؛ اما کیک شما خراب شده باشد. ما در این مقاله راهکارهایی برای جلوگیری از این اتفاق را به شما ارائه دادیم. امیدواریم برای شما مفید باشد. 

سوالات متداول

بهتر است کیک و شیرینی را داخل فریزر نگهداری نکرده و تازه مصرف کنید؛ اما اگر مقدار زیادی شیرینی داشتید و مجبور به این کار شدید، آن‌ها را داخل ظرفی در بسته ریخته و داخل فریزر بگذارید. دقت کنید جوری آن‌ها را بسته‌بندی کنید که شیرینی‌ها هوا نکشد. ۲ ساعت پیش از مصرف آن‌ها را از فریزر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید.

اگر می‌خواهید انواع شیرینی‌های سرخ‌شده را نگهداری کنید بهتر است آن‌ها را خارج از یخچال قرار داده و نهایتاً ۲ تا ۳ روز بعد مصرف کنید؛ زیرا با قراردادن این شیرینی‌ها در یخچال و فریزر ممکن است روغن آن بسته شود و طعم و ظاهر بدی به شیرینی شما بدهد.

این موضوع بستگی به نوع کیک و مواد میانی و رویی آن دارد. در مقاله به‌ تفکیک بهترین روش نگهداری هر نوع کیک را به شما آموزش دادیم؛ اما در حالت کلی کیک‌ها را بیرون از یخچال ۱ تا ۲ روز و داخل یخچال تا یک هفته می‌توان نگهداری کرد. البته کیک را می‌توان طولانی‌تر از این مدت هم نگهداری کرد؛ اما کیفیت آن پایین می‌آید.
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)