طرز تهیه بیسکویت وگان

طرز تهیه بیسکویت وگان

وگان‌ها بنا به دلایل اخلاقی در رژیم غذایی و مواد مصرفی روزانه خود دارای محدودیت‌هایی هستند به همین دلیل تهیه و پخت برخی غذا، دسر، نوشیدنی و سالادها برای این افراد با باقی افراد جامعه قدری متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال پخت کیک، بیسکوئیت و شیرینی برای وگان‌ها مواد اولیه متفاوتی دارد.
بیسکویت وگان (Vegan Biscuit)، یک نوع بیسکویت است که بدون استفاده از هیچ نوع ماده یا مشتقات حیوانی تهیه می‌شود. این به این معناست که شما در طرز تهیه بیسکویت وگان از هیچ‌گونه تخم‌مرغ، شیر یا موارد مشابه دیگر استفاده نخواهید کرد.
در این مقاله از مجله سیرنگ ما ۴ طرز تهیه بیسکویت وگان را با تمامی فوت و فن‌های آن بررسی خواهیم کرد.

طرز تهیه بیسکویت وانیلی وگان

این نوع دسر مانند طرز تهیه کیک بدون شکر و روغن یک دستور تهیه سالم است. برای تهیه بیسکویت وانیلی وگان، ابتدا باید مواد زیر را تهیه کرد و سپس طبق دستورالعمل آن پیش رفت.
مواد لازم:
آرد قنادی: ۲ پیمانه
روغن نارگیل: ۱/۲ پیمانه
شیر گیاهی: ۱/۲ پیمانه
شکر: ۱ پیمانه
وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری
بیکینگ‌پودر: ۱ قاشق چای‌خوری
نمک: ۱.۴ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه بیسکویت وگان

مراحل تهیه بیسکویت وانیلی وگان

ابتدا فر را به دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. در یک کاسه یا ظرفی مناسب آرد، بیکینگ‌پودر و نمک را با هم مخلوط کرده و ۳ بار الک بزنید.
مخلوط آرد را کنار گذاشته و در کاسه دیگری، روغن نارگیل را با شکر مخلوط کنید. ترکیب را با همزن برقی بزنید تا مخلوطی کرمی و رقیق حاصل شود. سپس وانیل و شیر گیاهی موردنظرتان را با محتویات کاسه همراه کرده و هم بزنید.
حالا نوبت اضافه کردن مواد خشک است. مخلوط آرد را به‌تدریج به مایه بیسکویت افزوده و هم بزنید تا به یک خمیر خشک و جمع برسید.
خمیر را روی میز کار پهن کرده و به‌اندازه دلخواه برش‌هایی کوچک دایره‌ای، مستطیلی یا مربعی بزنید. سینی فر را با کاغذروغنی بپوشانید و بیسکویت‌های کاتر خورده را بافاصله روی آن بچینید. سینی را در طبقه وسط برای ۱۰ تا ۱۲ دقیقه قرار داده تا اطراف آن طلایی شود. نوش جان.

طرز تهیه بیسکویت شکلاتی وگان

این نوع بیسکویت مانند طرز تهیه کلوچه بدون تخم‌مرغ فاقد هر گونه بهبوددهنده جانوری است. اگر به طعم شکلاتی علاقه دارید، طرز تهیه بیسکویت شکلاتی وگان را در پیش بگیرید.
مواد لازم:
آرد گندم قنادی: ۲ پیمانه
شیر گیاهی: ۱/۴ پیمانه
پودر کاکائو: ۱/۴ پیمانه
شکر: ۳/۴ پیمانه
روغن گیاهی: ۱/۲ پیمانه
وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری
بیکینگ‌پودر: ۱ قاشق چای‌خوری
نمک: نوک قاشق چای‌خوری
شکلات خرد شده: برای تزیین (اختیاری) 

مراحل تهیه بیسکویت شکلاتی وگان

درست مانند طرز تهیه بیسکویت وانیلی وگان نخست فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد گرم کنید و مخلوطی از آرد، پودر کاکائو، بیکینگ‌پودر و نمک را ۳ مرتبه الک کرده و کنار بگذارید.
حالا باید روغن گیاهی را با شکر ترکیب کرد. برای داشتن بافتی مناسب این مرحله را با همزن برقی انجام دهید تا یک مخلوط کرمی و کش‌دار حاصل شود. در مرحله بعدی باید وانیل و شیر را اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید.
الان وقت افزودن مواد خشک به موادتر است. در انتها شما باید به یک خمیر یک‌دست و منسجم برسید. اگر خمیر خیلی خشک بود ۱ قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه کنید.
خمیر بیسکویت را روی میز کار پهن کرده و به‌اندازه و شکل دلخواه کاتر بزنید. سینی فر را با کاغذروغنی پوشانده و بیسکویت‌ها روی آن بچینید. سینی را در طبقه وسط برای ۱۰ تا ۱۲ قرار دهید تا بیسکویت‌های شما برشته شوند.
زمانی که بیسکویت‌ها پخت، درحالی‌که هنوز داغ شکلات‌های خرد شده را روی آن بریزید تا ظاهر و طعم بهتری پیدا کنند. نوش جان.

طرز تهیه بیسکویت وگان

طرز تهیه بیسکویت پرتقالی وگان

طرفداران طعم‌های میوه‌ای می‌توانند برای داشتن یک دسر گیاهی خوش‌طعم از طرز تهیه بیسکویت پرتقالی وگان، استفاده کنند.
مواد لازم:
آرد قنادی: 1.5 پیمانه
پوست پرتقال رنده شده: نوک قاشق غذاخوری
آب پرتقال تازه: 5 قاشق غذاخوری
روغن نارگیل یا روغن کنجد: 1/2 پیمانه
شکر دانه‌ریز: 3/4 پیمانه
وانیل: 1 قاشق چای‌خوری
بیکینگ‌پودر: 1/2 قاشق چای‌خوری
نمک: نوک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه بیسکویت وگان پرتقالی

فر را به دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید و در یک ظرف مناسب آرد، بیکینگ‌پودر و نمک را با هم مخلوط کنید.
بسته به ذائقه روغن نارگیل یا روغن کنجد را با شکر ترکیب کرده و آن‌قدر بزنید تا کرم رنگ شود. سپس پوست پرتقال رنده شده، آب پرتقال و وانیل را اضافه کنید و دوباره هم بزنید.
حالا نوبت ترکیب کردن مواد خشک با تر است. اگر پس از ورز دادن خمیر همچنان خشک بود، کمی آب پرتقال یا آب به آن اضافه کنید. خمیر را کاتر زده و روی سینی فر دارای کاغذروغنی بچینید. سینی را برای ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا بپزد.
مصرف این نوع بیسکویت صرفاً به گیاه‌خواران توصیه نمی‌شود اگر از رژیم‌های غذایی با کالری محدود پیروی می‌کنید بیسکویت وگان یک گزینه ایده‌آل برای شماست. درست مانند طرز تهیه کیک رژیمی.

طرز تهیه بیسکویت نارگیلی وگان

بیسکویت نارگیلی وگان را به کمک مواد اولیه زیر و با روشی که در ادامه بررسی می‌کنیم تهیه می‌کنند.
مواد لازم:
آرد قنادی: 1.5 پیمانه
روغن نارگیل: 1/2 پیمانه
شکر: 3/4 پیمانه
شیر گیاهی: 1/4 پیمانه
پودر نارگیل: 1/2 پیمانه
وانیل: 1 قاشق چای‌خوری
بیکینگ‌پودر: 1/2 قاشق چای‌خوری
نمک: نوک قاشق چای‌خوری
آب: 4 قاشق غذاخوری

مراحل تهیه بیسکویت نارگیلی وگان

مطابق طرز تهیه بیسکویت پرتقالی وگان فر را گرم کرده و مخلوط آردی را الک بزنید. در ظرفی مناسب روغن نارگیل را با شکر مخلوط کرده تا کرم رنگ و کش‌دار شود. سپس شیر، آب و وانیل را افزوده و هم بزنید.
پودر نارگیل و مواد خشک را آرام‌آرام به موادتر افزوده و مخلوط کرده تا به یک خمیر یک‌دست برسید. خمیر را به‌اندازه دلخواه زده و درست مانند طرز تهیه بیسکویت وگان‌های پیشین آن را در سینی فر چیده و با همان دما بپزید. نوش جان.
مجله کیک و شیرینی سیرنگ منبع بسیار خوبی برای پخت انواع کیک، کلوچه، نان، دسر و بیسکویت است. به‌عنوان‌مثال: طرز تهیه کلوچه گردویی بدون فر.

کلام آخر

همان‌طور که می‌دانید گیاه‌خواران و افراد وگان از نظر غذایی محدودیت‌هایی دارند که باید به آن توجه داشته باشند. به‌عنوان‌مثال این افراد نمی‌توانند از تخم‌مرغ و مواد غذایی جانوری مانند شیر حیوانی استفاده کنند؛ بنابراین برای پخت کیک، دسر یا بیسکویت باید طبق دستورالعمل‌های مخصوص به خود عمل کنند.
بررسی ۴ طرز تهیه بیسکویت وگان در طعم‌های متنوع و پرطرف‌دار به شما این امکان را می‌دهد که در خانه به‌راحتی از طعم بیسکویت گیاهی خود لذت ببرید.

سوالات متداول

در طرز تهیه دسر، کیک، شیرینی و بیسکویت‌های وگان همواره مواد غذایی گیاهی جایگزین نمونه‌های حیوانی می‌شوند. به‌عنوان‌مثال شیرهای گیاهی، روغن‌های گیاهی و طعم‌دهنده‌های گیاهی را باید جایگزین کره حیوانی، شیرهای جانوری و بهبوددهنده‌های حیوانی کرد.

روغن نارگیل و روغن کنجد در کنار سایر روغن‌های گیاهی گزینه بسیار مناسبی برای طرز تهیه بیسکویت وگان هستند.

شیرهای گیاهی، شیر آجیل‌ها، آبیموه‌های طبیعی و آب برای تهیه خمیر بیسکویت وگان مناسب هستند. شیر نارگیل، شیر بادام، آب پرتقال و آب جوشیده شده برای به‌کارگیری در طرز تهیه بیسکویت وگان یک انتخاب عالی است.
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)