طرز تهیه بستنی ماسالا وگان

طرز تهیه بستنی ماسالا وگان

ما ایرانی‌ها به آن معروف هستیم که حتی در تابستان، در گرم‌ترین روزهای سال هم چای می‌خوریم! خوردن چای، به‌خصوص اگر چای ماسالا باشد، بدون شک می‌تواند روزهای ما را پرانرژی‌تر کند. از طرف دیگر، برخی فقط می‌توانند این گرمای تابستان را با نوشیدنی‌ها و دسرهای خنک مانند انواع بستنی پشت سر بگذارند. حال ما برای هر دو گروه یک راه‌حل مشترک داریم؛ آن هم چیزی نیست جز بستنی ماسالا!
در این مقاله از بلاگ سیرنگ، در کنار هم با طرز تهیه بستنی ماسالا آشنا خواهیم شد. این بستنی می‌تواند به محبوب‌ترین بستنی برای همه تبدیل شود؛ حتی اگر رژیم غذایی وگان دارید نگران نباشید، زیرا طرز تهیه این بستنی، کاملاً وگان است. در این مقاله علاوه بر طرز تهیه بستنی ماسالا وگان، با نکات مهم تهیه آن نیز آشنا خواهیم شد.

روش تهیه بستنی ماسالا وگان

زمانی که صحبت از رژیم غذایی وگان در میان باشد، به این معناست که در این طرز تهیه خبری از شیر و فراورده‌های حیوانی نیست؛ به همین دلیل باید تنها از شیر گیاهی برای تهیه این بستنی استفاده کرد. اگر رژيم خاصی غیر از رژیم وگان دارید، بد نیست که روش آماده‌سازی برخی از دسرهای رژیمی دیگر را یاد بگیرید؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در مجله سیرنگ، سری به طرز تهیه کیک قهوه رژیمی بزنید.
از جمله مواد اولیه بستنی ماسالا وگان باید به موارد زیر اشاره کنیم:
 بادام‌هندی: 1.5 پیمانه
شیر نارگیل: 2 و 3/4 پیمانه
شیره انگور یا خرما: 1 پیمانه
وانیل: 5 قاشق چای‌خوری
چوب دارچین: 1 عدد
هل سبز: 6 تا 8 دانه
دانه فلفل: 1 قاشق چای‌خوری
میخک: 3 تا 4 دانه
زنجبیل تازه: 2 قاشق غذاخوری
چای سیاه: 3 قاشق غذاخوری
این مقدار از مواد اولیه که در طرز تهیه بستنی ماسالا وگان مشاهده کردید، می‌تواند برای 8 نفر کافی باشد. اگر دوست دارید که مقدار بیشتری بستنی برای مهمان‌های بیشتری تهیه کنید، کافی است که مقدار مواد اولیه را به نسبت مساوی افزایش دهید. همچنین اگر مایل هستید که مقدار کمتری فقط برای خود تهیه کنید، کافی است که مقدار مواد اولیه را با همان نسبت مساوی، کاهش دهید.

طرز تهیه بستنی ماسالا وگان

مراحل تهیه بستنی ماسالا وگان

تهیه این بستنی از آن چیزی که فکر می‌کنید ساده‌تر است. خیلی از افراد این‌طور گمان می‌کنند که نمی‌توان در خانه بستنی تهیه کرد؛ یا اگر هم بشود، به ابزار و تجهیزات خاص نیاز است. در طرز تهیه بستنی ماسالا وگان به شما آموزش خواهیم داد که می‌توان بدون نیاز به ابزار خاص، بهترین دسر را در خانه درست کرد. همچنین در مقاله طرز تهیه کروسان فرانسوی نیز خواهید دید که تهیه این شیرینی، در خانه نیز به بهترین شکل ممکن است.
تهیه این بستنی می‌تواند حدود 2 ساعت و 30 دقیقه تا 3 ساعت طول بکشد؛ به همین دلیل باید اندکی صبور باشید. در طرز تهیه بستنی ماسالا وگان نیز باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:
ابتدا لازم است که چوب دارچین، هل، دانه‌های فلفل و میخک را در یک هاون ریخته و مقداری آن‌ها را بکوبید. حواستان باشد که ادویه‌ها نباید پودر شوند، بلکه باید اندکی خرد شوند. حال ادویه‌های خرد شده را داخل یک تابه یا قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت ملایم، تفت دهید. این کار باعث می‌شود که طعم و عطر ادویه‌ها آزاد شود. ادویه‌ها را همراه با زنجبیل و 3 قاشق چای داخل کیسه مخصوص ریخته و کنار بگذارید. کیسه‌های مخصوص دمنوش را می‌توانید از فروشگاه‌ها تهیه کنید.
حال به سراغ آماده‌سازی بستنی بروید. برای این کار، شیر نارگیل را داخل یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید که شیر شما جوش بیاید. بعد از اینکه جوش آمد، کیسه چای و ادویه را داخل آن بیندازید. اجازه دهید که چای و شیر به مدت 2 ساعت استراحت کنند. در این میان، 4 پیمانه آب را نیز جوش بیاورید و روی بادام‌زمینی‌های خود بریزید و اجازه دهید که آن نیز به مدت 2 ساعت در آب خیس بخورند.
بعد از 2 ساعت، بادام‌زمینی را از آب خارج کنید و داخل آبکش بریزید. بادام‌ها را داخل مخلوط‌کن ریخته و سپس ترکیب شیر و چای را نیز به آن اضافه کنید. حواستان باشد که کیسه چای و ادویه را از شیر بیرون آورده باشید. تمام مواد اولیه باقی‌مانده (وانیل و شیره) را نیز داخل ظرف مخلوط‌کن بریزید. اکنون مخلوط‌کن را روشن کنید و اجازه دهید که به مدت 3 تا 4 دقیقه تمامی مواد به‌خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. در نهایت ترکیب شما باید مقداری غلیظ باشد و بافتی نرم داشته باشد.
حال مایع بستنی را در ظرفی بزرگ که مناسب فریزر باشد، خالی کنید. حال اجازه دهید که به مدت 30 تا 45 دقیقه در یخچال خنک شود. بعد از اینکه بستنی خنک شد، آن را از یخچال بیرون بیاورید. یک قاشق محکم و نسبتا بزرگ انتخاب کنید و مایع بستنی را به کمک آن، خوب هم بزنید. حال ظرف را داخل فریزر قرار دهید و اجازه دهید که 45 دقیقه آنجا بماند. بعد از این مدت، ظرف را از فریزر بیرون بیاورید و باز هم شروع به هم‌زدن کنید.
پس از این مرتبه نیز مجدداً ظرف را داخل فریزر قرار دهید و اجازه دهید که 30 دقیقه بماند. باز آن را بیرون بیاورید و هم بزنید. این مراحل را برای 2 تا 3 ساعت آینده تکرار کنید؛ یعنی لازم است که حدودا 4 تا 5 مرتبه دیگر نیز انجام دهید. پس از این مدت، بستنی شما بدون نیاز به دستگاه بستنی‌ساز، آماده خواهد شد. اگر فکر می‌کنید که بستنی به‌اندازه کافی سفت و یخ‌زده نیست، می‌توانید قبل از سرو آن را به مدت 30 تا 45 دقیقه در فریزر قرار دهید. پس از این مدت بستنی را از فریزر خارج کنید، در ظرف بستنی‌خوری ریخته و سرو کنید؛ نوش جان!

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی خانگی با ثعلب

Vegan masala ice cream recipe

نکات مهم در تهیه بستنی ماسالا وگان

ما تلاش کردیم تا تمام نکات لازم را در طول طرز تهیه بستنی ماسالا وگان به شما آموزش دهیم. حقیقت آن است که برای بهبود یک طرز تهیه یا دستور پخت، همیشه راهکارهای بسیار زیادی وجود دارد. اگر شما نیز دوست دارید که بستنی ماسالا خود را حرفه‌ای‌تر و خوشمزه‌تر درست کنید، بد نیست که این نکات را به یاد داشته باشید:

  • به‌جای هم‌زدن بستنی به‌صورت دستی، می‌توانید آن را در ظرف مخلوط‌کن یا غذاساز ریخته و هر بار برای هم‌زدن، از دستگاه استفاده کنید.
  • شما می‌توانید از هر نوع شیر گیاهی که در دسترس دارید استفاده کنید؛ شیر سویا و شیر بادام نیز برای تهیه این بستنی مجاز هستند.
  • به‌جای استفاده از چای سیاه پودری، می‌توانید چای کیسه‌ای هم استفاده کنید؛ بهتر است که چایی که انتخاب می‌کنید، معطر نباشد.
  • هراندازه که میزان ادویه‌های شما بیشتر باشد، چای ماسالا قوی‌تر خواهید داشت. توصیه می‌کنیم که میزان زنجبیل موجود در این بستنی را کمتر کنید.
  • شما می‌توانید از هر نوع شیرین‌کننده دیگری که دوست داشتید استفاده کنید؛ در دستور تهیه اصلی از شیره افرا استفاده شده است، اما استفاده از شیره انگور، شیره خرما و حتی شکر قهوه‌ای نیز ممکن است.

کلام آخر
در این مقاله از بلاگ سیرنگ، در کنار هم طرز تهیه بستنی ماسالا وگان را یاد گرفتیم. این بستنی می‌تواند از متفاوت‌ترین دسرهای تابستانی باشد که حسابی توجه شما را به خودش جلب خواهد کرد. اگر عاشق چای ماسالا هستید، بدون شک باید این دسر را در اولین فرصت تهیه کنید. اگر هم به‌اندازه کافی وقت و انرژی برای تهیه دسر ندارید، همیشه می‌توانید از محصولات سیرنگ استفاده کنید؛ کلوچه دوقلو هل و دارچین می‌تواند یکی بهترین محصولات جایگزین سیرنگ برای این دسر تابستانی باشد.

سوالات متداول

خیر. هر نصف پیمانه از این بستنی حدود 405 کیلوکالری دارد که اصلا برای رژيم‌های لاغری گزینه مناسب نیست. می‌توانید به‌جای آن از میان‌وعده‌های دیگر استفاده کنید.

از آنجایی‌که این بستنی ماده نگهدارنده ندارد، بهتر است که سریع‌تر مصرف شود. شما می‌توانید این بستنی را حداکثر تا 3 ماه در فریزر نگهداری کنید.

اگر دوست داشته باشید، می‌توانید در طرز تهیه این بستنی از کرم کنجد سیرنگ استفاده کنید، با کرم کنجد می‌توان خواص و البته مزه این بستنی را بهبود بخشید.
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)