طرز تهیه کیک خامه‌ای موزی

طرز تهیه کیک خامه‌ای موزی

به نظر شما چه چیزی می‌تواند یک عصر کسل‌کننده را به یک روز بسیار شاد تبدیل کند؟ یکی از جواب‌هایی که می‌توان برای این سؤال در نظر گرفت، دورهمی با دوستان و عزیزان است؛ اما این دورهمی هرگز کامل نخواهد شد، مگر آنکه یک کیک خوشمزه هم برایش درست کنید و حسابی به جمع خود رنگ و بو ببخشید! کیک خامه‌ای موزی یکی از بهترین و ساده‌ترین گزینه‌ها برای چنین مواقعی است.
در این مطلب از مجله کیک و شیرینی سیرنگ می‌خواهیم طرز تهیه کیک خامه‌ای موزی را در کنار هم یاد بگیریم. این کیک را می‌توان با کمترین مواد اولیه حاضر کرد و به کمک آن هنر و خلاقیت خود را به رخ مهمانان کشید! همچنین با نکات مهم تهیه کیک خامه‌ای موزی و ارزش غذایی آن نیز در این مطلب آشنا خواهیم شد.

روش تهیه کیک خامه‌ای موزی

همان‌طور که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، کیک خامه‌ای موزی را می‌توانید با کمترین مواد اولیه درست کنید؛ کیکی که در قنادی با قیمت بسیار زیادی به فروش می‌رسد، شما می‌توانید با کمترین قیمت تهیه‌اش کنید. از دیگر کیک‌های اقتصادی برای مهمانی‌ها می‌تواند به کاپ کیک نیز اشاره کرد؛ در مجله سیرنگ می‌توانید طرز تهیه کاپ کیک مجلسی را نیز به‌صورت دقیق و کامل مطالعه کنید.
از جمله مواد لازم کیک خامه‌ای موزی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
موز له شده: 1.5 پیمانه
آرد: 3 پیمانه
تخم‌مرغ: 3 عدد
شکر: 2 و 1/8 پیمانه
ماست: 1.5 پیمانه
کره: 3/4 پیمانه + 1/2 پیمانه (برای خامه کیک)
پنیر خامه‌ای: 1 بسته (200 گرم)
بیکینگ‌پودر: 1.5 قاشق غذاخوری
پودر قند: 3.5 پیمانه
نمک: 1/4 قاشق چای‌خوری
وانیل: 2 قاشق چای‌خوری + 1 قاشق چای‌خوری (برای خامه کیک)
آب‌لیمو: 2 قاشق غذاخوری
این مقدار از مواد اولیه که برای طرز تهیه کیک خامه‌ای موزی مشاهده کردید، می‌تواند برای تهیه یک قالب کیک 33 سانتی‌متری کافی باشد؛ با این قالب می‌توانید حدود 18 اسلایس کیک داشته باشید. اگر فکر می‌کنید که این مقدار مواد اولیه برای شما زیاد است، می‌توانید به نسبت مساوی آن را کاهش دهید تا برای مهمانی‌های کوچک‌تر مناسب باشد.

مراحل تهیه کیک خامه‌ای موزی

این کیک یکی از ساده‌ترین کیک‌هایی است که می‌توانید برای خودتان تهیه کنید؛ طرز تهیه کیک خامه‌ای موزی بسیار آسان است و دردسر خاصی ندارد، اما لازم است که مقداری زمان و حوصله به آن اختصاص دهید. از دیگر کیک‌هایی که می‌توانید خیلی ساده با موز حاضر کنید، کیک موز و گردو است؛ در مجله سیرنگ می‌توانید طرز تهیه کیک خامه‌ای موز و گردو را با تمام جزئیات لازمش مطالعه کنید.
در طرز تهیه کیک خامه‌ای موزی باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:
ابتدا فر را روشن کرده و روی دمای 135 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. حالا 3 تا 4 عدد موز متوسط انتخاب کنید، پوست آن‌ها را بگیرید و سپس در یک ظرف مناسب ریخته و لِه کنید. مقداری آب‌لیمو روی آن‌ها بریزید و خوب هم بزنید؛ آب‌لیمو از سیاه و اکسید شدن موزها جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود کیک شما رنگ بهتری داشته باشد.
کاسه‌ای بزرگ‌تر بیاورید و آرد را همراه با نمک و بیکینگ‌پودر داخل آن بریزید. به کمک قاشق یا چنگال آن‌ها را هم بزنید؛ حداقل یک مرتبه آرد خود را الک کنید تا حسابی یکدست شوند و به بهبود بافت کیک کمک کند.
آرد را کنار بگذارید و به سراغ شکر و تخم‌مرغ بروید. شکر را داخل ظرف بریزید و تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی داخل آن بشکنید. به کمک همزن دستی یا برقی، حدود 5 دقیقه همه مواد را هم بزنید تا تخم‌مرغ‌ها پف کنند و خامه‌ای شوند. در نهایت نیز وانیل را اضافه کنید؛ اگر از پودر وانیل استفاده می‌کنید، مقدار کمتری بریزید.
حال ماست را به این ترکیب اضافه کنید؛ به‌آرامی و با کمک یک قاشق چوبی همه مواد را هم بزنید تا یکدست شوند؛ سپس پوره موز را اضافه کنید. باز هم همه را هم بزنید و در نهایت، آرد را آرام‌آرام به مواد خیس کیک اضافه کنید. از هم‌زدن زیاد پرهیز کنید، زیرا می‌تواند روی کیفیت کیک شما تأثیر منفی داشته باشد.
قالب کیک خود را آماده کنید؛ مقداری روغن یا کره روی قالب خود بمالید و سپس آرد را روی آن بپاشید. مایع کیک را داخل قالب بریزید و حال آن را داخل فر قرار دهید. بعد از حدود یک ساعت با خلال‌دندان کیک را تست کنید و اگر چیزی از مایع کیک به خلال نچسبید، کیک را از فر بیرون بیاورید. بعد از اینکه کیک شما از حرارت افتاد، آن را به مدت 45 دقیقه داخل فریزر قرار دهید.
در همین میان، می‌توانید خامه روی کیک را حاضر کنید. کره و پنیر خامه‌ای را از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسند. آن‌ها را داخل یک کاسه مناسب ریخته و با کمک همزن دستی یا برقی با یکدیگر مخلوط کنید تا بافتی یکدست و خامه‌ای پیدا کنند. سپس پودر قند را به این ترکیب اضافه کنید و باز هم بزنید تا به بافتی نرم برسید.
کیک را از فریزر خارج کنید و خامه را روی آن بمالید. می‌توانید کیک را از وسط نصف کرده و مقداری از خامه بین لایه‌ها نیز بمالید. بعد از این کار، کیک را حدود 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شود. اکنون طرز تهیه کیک خامه‌ای موزی به پایان رسیده و این کیک آماده سرو است؛ نوش جان!

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک تولد موز و گردو

طرز تهیه کیک خامه‌ای موزی

نکات مهم در تهیه کیک خامه‌ای موزی

تمام نکات مهم و لازم برای تهیه این کیک را ما در طول دستور تهیه آن به شما آموزش دادیم؛ اما حقیقت آن است که برای بهتر کردن طرز تهیه کیک خامه‌ای موزی، هنوز راهکارهای بسیاری وجود دارد. در ادامه با نکات مهم تهیه این کیک آشنا می‌شویم، همچنین بد نیست که نکات مهم کیک خیس قهوه را نیز در مقاله طرز تهیه کیک قهوه خیس مطالعه کنید.
از جمله نکات مهم و فوت‌های کوزه‌گری که در پخت کیک خامه‌ای موزی باید به یاد داشته باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در زمان پخت کیک داخل فر، حسابی حواستان به آن باشد؛ اگر دیدید که روی کیک یا اطراف آن بیش از حد برشته شده است، بهتر است دمای فر را کمتر کنید یا کیک را داخل فر جابه‌جا کنید.
  • شما می‌توانید این کیک را بدون خامه رویش تا 3 روز در دمای آشپزخانه و تا یک هفته داخل یخچال نگهداری کنید.
  • برای تزیین روی کیک می‌توانید از اسلایس‌های موز و مقداری سس شکلات استفاده کنید. 
  • بسته به سلیقه خود می‌توانید در این کیک از مقداری دارچین نیز استفاده کنید تا مزه آن را بهتر کنید.
  • اگر دوست داشتید، می‌توانید در مایع کیک مقداری گردو خرد شده نیز اضافه کرده و کیک موزی و گردویی داشته باشید.
  • برای اضافه یا کم‌کردن مواد اولیه، نسبت دقیق مواد را رعایت کنید تا کیکی خوب و باکیفیت داشته باشید.

ارزش غذایی کیک خامه‌ای موزی

توجه به ارزش غذایی خوراکی‌هایی که در طول روز مصرف می‌کنیم، برای برخی از افراد بسیار مهم است. اگر شما هم جزو همین دسته از افراد هستید و می‌خواهید که حسابی حواستان به کالری دریافتی روزانه‌تان جمع باشد، بد نیست که از ارزش غذایی کیک خامه‌ای موزی آگاه باشید. در جدول زیر می‌توانید تمام اطلاعات لازم را مطالعه کنید:
انرژی: 350 کالری
کربوهیدرات: 37 میلی‌گرم
پروتئین: 3 گرم
چربی: 22 گرم
کلسترول: 51 میلی‌گرم
سدیم: 234 میلی‌گرم
پتاسیم: 80 میلی‌گرم
فیبر: 1 میلی‌گرم
قند: 26 گرم
ویتامین آ: 455 واحد
ویتامین ث: 1 میلی‌گرم
کلسیم: 37 میلی‌گرم
آهن: 1 میلی‌گرم

کلام آخر

در این مقاله از مجله کیک و شیرینی سیرنگ برای شما از طرز تهیه کیک خامه‌ای موزی صحبت کردیم. دیدیم که این کیک چقدر ساده حاضر می‌شود و همچنین چه نکات مهمی را باید در زمان تهیه آن به یاد داشت؛ همچنین از ارزش غذایی کیک خامه‌ای موزی نیز برایتان گفتیم. امیدواریم که این کیک را در اولین فرصت تهیه کرده و نوش جان کنید؛ اگر هم وقتش را نداشتید، همیشه می‌توانید از محصولات سیرنگ کمک بگیرید. کاپ کیک با مغزی کرمفیل موز یکی از بهترین جایگزین‌های این کیک از میان محصولات سیرنگ است.

سوالات متداول

چای اولین انتخاب ما ایرانی‌ها است، اما به‌جای آن می‌توان از قهوه یا شیر داغ نیز به‌عنوان مکمل نوشیدنی این کیک استفاده کرد.

با توجه‌ به میزان کالری این کیک، بهتر است که در نوش‌جان‌کردن آن اندکی احتیاط کنید؛ با کاهش میزان قند و حذف خامه، این کیک تا حدودی رژیمی خواهد شد.

کیک قلبی، کیک روغنی مغزدار و همچنین کیک براونی دوقلو را می‌توان از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات سیرنگ دانست.
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)