طرز تهیه پای نارگیل

طرز تهیه پای نارگیل

یکی از مجلسی‌ترین دسرهایی که می‌توانید برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های خود تهیه کنید، بدون شک انواع پای است. شما می‌توانید با هر خوراکی و هر میوه‌ای که دم دست دارید، یک پای خوشمزه و متفاوت درست کنید. از بین تمام پای‌هایی که شاید تا به امروز خورده یا شنیده باشید، پای نارگیل را می‌توان یک پله از بقیه بالاتر دانست.
در این مطلب از مجله کیک و شیرینی سیرنگ می‌خواهیم طرز تهیه پای نارگیل را در کنار هم یاد بگیریم. این پای را می‌توان با کمترین مواد اولیه و در سریع‌ترین زمان ممکن حاضر کرد، به همین دلیل گزینه‌ای آسان برای شما خواهد بود. همچنین نگاهی به ارزش غذایی پای نارگیل نیز در همین مطلب خواهیم داشت؛ با ما همراه باشید.

روش تهیه پای نارگیل

همان‌طور که از نام این دسر بی‌نظیر نیز به‌خوبی پیداست، اصلی‌ترین ماده اولیه برای تهیه آن چیزی نیست به‌جز نارگیل؛ شما می‌توانید از نارگیل خشک یا پودر نارگیل برای تهیه این پای استفاده کنید، اما بدیهی است که استفاده از نارگیل تازه بهترین گزینه خواهد بود. باقی مواد اولیه را بدون شک آماده در خانه خود دارید. از دیگر دسرهای مناسب مجالس می‌توان به کیک پنیری اشاره کرد؛ طرز تهیه کیک پنیری را می‌توانید در مجله سیرنگ بخوانید.
از جمله مواد اولیه پای نارگیل باید به موارد زیر اشاره کنیم:
آرد سفید: 1.5 پیمانه + 2 قاشق غذاخوری
روغن صاف قنادی: 1/2 پیمانه
آب سرد: 1/2 پیمانه
نمک: 1/2 قاشق چای‎خوری
نارگیل: 1 پیمانه
شکر: 1 پیمانه
تخم‌مرغ: 3 عدد بزرگ
کره: 1/2 پیمانه
شیر: 1 پیمانه
وانیل: 1 قاشق چای‎خوری
این مقدار از مواد اولیه که در طرز تهیه پای نارگیل مشاهده کردید، می‌تواند برای پر کردن یک قالب 23 سانتی‌متری مخصوص پای یا به عبارت دیگر برای 8 اسلایس از این دسر کافی باشد. اگر دوست دارید که مقدار بیشتری از این پای تهیه کنید، تنها کافی است که مقداری مواد اولیه آن را به نسبت مساوی افزایش دهید و به‌جای یک قالب، دو قالب درست کنید.

طرز تهیه پای نارگیل

مراحل تهیه پای نارگیل 

طرز تهیه این پای از آن چیزی که فکر کنید ساده‌تر است؛ با دستوری که در ادامه در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد، می‌توانید پای نارگیل را به‌راحتی تهیه کنید، حتی اگر مهارت آشپزی چندانی نداشته باشید. طرز تهیه پای نارگیل حدود یک ساعت و 30 دقیقه طول خواهد کشید. از دیگر دسرهای ساده مخصوص مهمانی می‌توانیم به چیز کیک لوتوس نیز اشاره کنیم. شما می‌توانید طرز تهیه چیز کیک لوتوس را در مجله سیرنگ بخوانید.
در طرز تهیه پای نارگیل لازم است که مطابق با مراحل زیر پیش بروید:
قبل از هر چیز فر را روشن کرده و آن را روی دمای 150 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. حال در مرحله اول، به سراغ تهیه خمیر مخصوص پای یا کراست بروید. برای این کار ابتدا کاسه‌ای مناسب انتخاب کنید و روغن صاف قنادی را همراه با آرد و نمک داخل آن بریزید. آن‌ها را به کمک همزن دستی یا چنگال، خوب با یکدیگر ترکیب کنید.
آرام‌آرام به این ترکیب آب اضافه کنید و در همین حین به هم‌زدن نیز ادامه دهید؛ زمانی که بافت مناسب و غلظت مناسب رسیدید، از اضافه‌کردن آب خودداری کنید. زمانی که خمیر پای آماده شد، روی سطح کار خود را آرد بپاشید و خمیر را روی آن پهن کنید. به کمک وردنه خمیر را به ضخامت موردنظر خود برسانید. (کمتر از نیم سانتی‌متر)
حال خمیر پهن شده را به‌آرامی بلند کرده و روی قالب مخصوص پای قرار دهید. خمیر شما باید آن‌قدر پهن شده باشد که حدود 1 تا 2 سانتی‌متر از لبه‌ها قالب بیرون بزند. خمیر را با ملایمت داخل قالب حالت دهید و گوشه‌های اضافی آن را نیز ببرید. اکنون این خمیر را کنار بگذارید و به سراغ تهیه مواد داخل پای نارگیل بروید.
کاسه‌ای دیگر برای مواد داخل پای حاضر کنید؛ شکر را همراه با 2 قاشق آرد داخل آن ریخته و با یکدیگر ترکیب کنید. تخم‌مرغ‌ها را داخل آن بشکنید و شروع به هم‌زدن آن‌ها کنید تا رنگ آن‌ها اندکی سفید شود و پف کنند. حال شیر و همچنین وانیل را نیز به داخل این کاسه بریزید و مجددا همه را هم بزنید.
وقتی که به مایعی یکدست رسیدید، زمان آن است که نارگیل را اضافه کنید. بهتر است که نارگیل تازه را با دندانه درشت رنده کنید و سپس داخل این ظرف بریزید، باز هم همه را خوب با یکدیگر ترکیب کنید. اکنون سس پای شما آماده است، می‌توانید آن را داخل قالب و خمیر پای بریزید.
برای تزیین روی پای خود می‌توانید از اضافه‌های به‌جامانده از خمیر پای استفاده کنید. قالب پای را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید که به مدت یک ساعت بپزد. وقتی که روی پای طلایی شد و خمیر آن نیز ترد و مایل به قهوه‌ای شد، می‌توانید آن را از فر خارج کنید. اجازه دهید که خوب سرد شود و سپس آن را اسلایس کنید؛ نوش جان!

نکات مهم در تهیه پای نارگیل

تلاش ما آن بود که در طول دستور تهیه پای نارگیل، تمام نکات لازم برای تهیه آن را در اختیار شما قرار دهیم؛ ولی به باور سرآشپزان بزرگ دنیا، همیشه راهکارهای خلاقانه بسیاری برای بهتر کردن یک دستور پخت وجود دارد. اگر می‌خواهید که پای نارگیل حرفه‌ای‌تر و خوشمزه‌تری داشته باشید، بد نیست که نکات زیر را رعایت کنید. همچنین شما می‌توانید مهم‌ترین نکات تهیه کروسان را نیز در مقاله طرز تهیه کروسان فرانسوی مطالعه کنید.
به‌جای آماده‌کردن خمیر پای، شما می‌توانید از خمیر مخصوص پای آماده استفاده کنید؛ این خمیر در فروشگاه‌های لوازم قنادی موجود است.
همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، استفاده از نارگیل تازه می‌تواند انتخاب بهتری برای دسر شما باشد.
شما می‌توانید به‌جای شیر ساده، از شیر نارگیل یا شیر سویا برای داشتن یک پای وگان استفاده کنید.
اگر دوست داشته باشید، می‌توانید برای این پای خامه کرمی نیز تهیه کنید. تهیه این خامه بسیار راحت است و با ترکیب خامه قنادی، پودر قند و وانیل درست می‌شود.
برای تزیین روی این پای می‌توانید از اسلایس‌های بزرگ نارگیل استفاده کنید. همچنین به سلیقه خود استفاده از میوه‌هایی مانند موز نیز امکان‌پذیر است.
این پای را می‌توانید تا 4 روز یخچال و همچنین تا 3 ماه در فریزر نگهداری کنید.

طرز تهیه پای نارگیل

ارزش غذایی پای نارگیل

اگر رژيم دارید و می‌خواهید لاغر شوید، بدون شک باید حواستان به میزان کالری دریافتی در طول روز باشد. به همین دلیل، ما در این بخش برای شما جدولی از ارزش غذایی پای نارگیل آماده کرده‌ایم. همچنین در این جدول شما می‌توانید درباره مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در این دسر نیز اطلاعات جالبی کسب کنید:
انرژي (هر اسلایس): 405 کیلوکالری
چربی: 24 گرم
کلسترول: 103 میلی‌گرم
سدیم: 264 میلی‌گرم
کربوهیدرات: 43 گرم
فیبر: 2 گرم
قند: 30 گرم
پروتئین: 5 گرم
کلسیم: 53 میلی‌گرم
آهن: 1 میلی‌گرم
پتاسیم: 125 میلی‌گرم

کلام آخر

در این مقاله از مجله کیک و شیرینی سیرنگ با طرز تهیه پای نارگیل آشنا شدیم. این دسر بدون شک می‌تواند متفاوت‌ترین پذیرایی را برای مهمان‌های شما رقم بزند. شما با استفاده از پای نارگیل می‌توانید هنر آشپزی خود را به رخ مهمانان عزیزتان بکشید. امیدواریم که این دسر را در اولین فرصت تهیه کنید و تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر دوست داشتید، می‌توانید به‌جای زحمت پخت پای، از محصولات سیرنگ استفاده کنید؛ رول کیک کینگ با کرم وانیل از جمله محبوب‌ترین محصولات مجموعه ما است.

سوالات متداول

از آنجایی‌که میزان کالری موجود در این پای اندکی بالا است، بهتر است که اگر رژيم غذایی خاصی دارید، آن را بااحتیاط نوش جان کنید.

چای اولین و بهترین نوشیدنی انتخابی ما ایرانی‌ها است؛ اگر می‌خواهید پذیرایی باکلاس‌تری داشته باشید، می‌توانید قهوه و نسکافه نیز سرو کنید.

رول کیک توت‌فرنگی یا رول کیک وانیلی با کرم کاکائو از جمله پرفروش‌ترین محصولات سیرنگ هستند که می‌توانند جایگزین این پای شوند.
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)