طرز تهیه کروسان شکلاتی خانگی

طرز تهیه کروسان شکلاتی خانگی

 کروسان شکلاتی محبوبیت زیادی در سراسر جهان دارد، و کمتر کافه‌ای را می‌توانید پیدا کنید که چند عدد کروسان شکلاتی خوشمزه در پشت ویترین آن خودنمایی نکند! یاد گرفتن طرز تهیه کروسان شکلاتی خانگی یکی از واجبات برای کسانی است که عاشق این شیرینی ترد و کره‌ای هستند. این شیرینی نه تنها به دلیل طعم و بافت خاص خود، بلکه به دلیل احساس لذتی که به مصرف‌کننده می‌دهد، محبوبیت زیادی دارد. اگر می‌خواهید با این کروسان‌های خوشمزه خانگی مهمانی‌ها و دورهمی‌های عصرانه خودتان را برگزار کنید، حتما با خواندن این مقاله از مجله کیک و شیرینی سیرنگ، طرز تهیه کروسان شکلاتی خانگی را یاد بگیرید.  

روش تهیه کروسان شکلاتی خانگی 

مواد لازم برای تهیه کروسان شکلاتی برای 8 نفر:
خمیر هزارلا یا پاف پیستری: 800 گرم (2 بسته)
تخم مرغ: 1 عدد
شکلات چیپسی: 1 پیمانه
پودر قند: به میزان دلخواه برای تزیین
اگر به هر دلیلی به فر دسترسی ندارید و می‌خواهید با استفاده از این مواد اولیه طرز تهیه کروسان شکلاتی خانگی را امتحان کنید، طرز تهیه کروسان شکلاتی بدون فر همان چیزی است که دنبالش می‌گردید. 

طرز تهیه کروسان شکلاتی خانگی

روش تهیه کروسان شکلاتی خانگی با خمیر هزارلا

مدت زمان آماده سازی و پخت کروسان در فر حدود 70 دقیقه است.
طرز تهیه کروسان شکلاتی خانگی با خمیز هزارلا راحت‌ترین روشی است که می‌توانید این کروسان‌های خوشمزه شکلاتی را در خانه تهیه کنید. این روش نه تنها بسیار آسان است و ریسک کمتری دارد، بلکه در مدت زمان بسیار کمی می‌توانید تعدادی کروسان شکلاتی تازه برای میان وعده آماده کنید. با این حال، بعضی از افراد ترجیح می‌دهند که خودشان دست به کار شوند و خمیر کروسان خانگی را آماده کنند. اگر شما هم می‌خواهید خمیر کروسان خانگی را خودتان تهیه کنید، خیلی هم عالی است! ما در مقاله دیگری با نام طرز تهیه کروسان کره ای به طور مفصل آماده کردن خمیر را آموزش داده‌ایم. همین حالا به آن مراجعه کرده و دستور تهیه خمیر را یادداشت کنید. سپس، همه مواد لازم گفته شده را آماده کنید و کروسان‌های شکلاتی را به روش زیر تهیه کنید. 
ابتدا مقداری آرد روی سطح کار خود بریزید که از چسبیدن خمیر به آن جلوگیری کنید. در ادامه، یک لایه خمیر هزارلا که هنوز کاملا سرد است را آرام آرام روی سطح کار پهن کنید. سعی کنید خمیر کاملا متقارن پهن شود که بتوانید آن را به شکل‌های مساوی برش بزنید. سپس، خمیر را به صورت عمودی به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید. در ادامه، وقت آن است که چیپس‌های شکلاتی را لا به لای خمیر بگذارید.
یکی از برش‌های مستطیلی خمیر را انتخاب کنید و با فاصله حدود 2 سانتی‌متر از ابتدای خمیر، 2 قاشق چایخوری شکلات چیپسی بریزید. ابتدای خمیر را روی شکلات‌ها بکشید و دوباره 2 قاشق چایخوری شکلات چیپسی اضافه کنید. یک بار دیگر خمیر کروسان را روی شکلات‌ها بپیچید و به رول کردن به سمت بالا ادامه دهید که یک نوع کروسان مستطیلی ایجاد کنید. سپس، قبل از اینکه بخواهید انتهای خمیر را ببندید، با مخلوط تخم مرغی که از قبل آماده کرده‌اید (ترکیب تخم مرغ و 1 قاشق چای‌خوری آب)، انتهای خمیر را مهر و موم کنید. 
همه این مراحل را برای 3 قسمت دیگر و خمیر باقی‌مانده تکرار کنید. در مجموع، 8 کروسان شکلاتی خواهید داشتید که باید روی همه آنها را با کمک یک برس، مخلوط تخم مرغ بمالید. در ادامه، کروسان‌ها را حدود 20 دقیقه در یخچال قرار دهید که کاملا سرد شوند.  
زمانی که می‌خواهید برای سرد شدن کروسان‌ها منتظر بمانید، حتما فر را روشن کنید که کاملا داغ شود. فر را روی دمای 200 درجه سانتی‌گراد بگذارید. بعد از گذشت 20 دقیقه، کروسان‌ها را از یخچال خارج کنید و داخل فر بگذارید. حدود 27 دقیقه برای طلایی شدن و پف کردن کروسان‌ها کافی است. حالا کروسان‌ها را با مقداری پودر قند یا ترکیب دلخواه تزیین کنید.
نظرتان چیست که در کنار این کروسان‌های شکلاتی، چند عدد کاپ کیک نیز قرار دهید و میز هیجان‌انگیزتری برای مهمان‌ها بچینید؟ در مقاله طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی می‌توانید یک روش ساده و سریع برای تهیه کاپ کیک خانگی را یاد بگیرید. 

طرز تهیه کروسان شکلاتی خانگی

نکات مهم در تهیه کروسان شکلاتی خانگی 

موارد مهم زیر را در طرز تهیه کروسان شکلاتی خانگی رعایت کنید که نتیجه نهایی حسابی غافلگیرتان کند:

  • حتما کروسان‌ها را قبل از پختن در فر، 20 دقیقه در دمای سرد قرار دهید. این کار به لایه‌ای‌تر شدن و ترد شدن کروسان‌ها کمک کرده و بافت و ظاهر بهتری در کروسان ایجاد می‌کند. 
  • خمیر هزارلای مرغوب و کره‌ای انتخاب کنید. در غیر این صورت، انتظار نداشته باشید که کروسان‌های خانگی پفکی و جذابی داشته باشید. 
  • زمانی که احساس کردید روی کروسان‌ها کاملا طلایی شده، آنها را از فر خارج کنید. اگر زودتر یا دیرتر آنها را از فر خارج کنید، نتیجه دلخواه را نمی‌گیرید. 
  • دمای خمیر هزارلا باید در زمان استفاده سرد باشد. زمانی که خواستید شروع به کار کنید، خمیر را از یخچال خارج کنید که دمای آن افزایش پیدا نکند. 
  • اگر می‌خواهید خمیر کروسان را خودتان تهیه کنید، نکات بسیار زیادی است که باید به آنها توجه کنید. در غیر این صورت، خمیر کروسان نمی‌تواند به شکلی که انتظار دارید، پفک کند. 

کلام آخر

کروسان شکلاتی یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌هاییست که می‌توانید برای مهمانی‌ها و دور همی‌ها درست کنید و همه را راضی نگه دارید! در این مقاله درباره آسان‌ترین طرز تهیه کروسان شکلاتی خانگی صحبت کردیم و نکات مربوط به آن را توضیح دادیم. حالا می‌توانید با تهیه مواد اولیه و مدت زمانی اندک، چند عدد کروسان شکلاتی تازه و داغ در خانه تهیه کنید. حتما این مقاله را با اطرافیانتان که علاقه زیادی به این شیرینی دارند به اشتراک گذارید. 

سوالات متداول

کالری کروسان بستگی به وزن آن محاسبه می‌شود. به عنوان مثال، در هر 100 گرم کروسان شکلاتی، حدود 450 کالری وجود دارد. معمولا کروسان‌های معمولی حدود 400 کالری دارند.

سریع ترین طرز تهیه کروسان را می‌توانید با استفاده از خمیر هزارلا تجربه کنید. با استفاده از این خمیر، دیگر نیازی نیست که ساعت‌های طولانی را برای تهیه خمیر صرف کنید و در کمتر از 2 ساعت کروسان خانگی خواهید داشت.

مهمترین تفاوت کروسان ایتالیایی و فرانسوی به میزان شیرینی خمیر آن برمی‌گردد. خمیر کروسان‌های ایتالیایی شیرین‌تر از کروسان‌های فرانسوری هستند. کروسان‌های فرانسوری با خمیر سبک‌تر و لایه‌ای تری آماده می‌شوند.
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)