طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی

وقتی صحبت از جشن تولد یا مهمانی‌های عصرانه می‌شود، هیچ چیز مانند کاپ کیک‌های شکلاتی تازه نمی‌توانند مهمانان را به وجد آورند! کاپ کیک شکلاتی طعم همه پسند و طرز تهیه آسانی دارد. طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی چند مرحله دارد که می‌توانید آن را در فر یا بدون فر آماده کنید. اگر قناد هستید یا می‌خواهید برای مهمانی‌های خود کاپ کیک شکلاتی درست کنید، این دستورالعمل یکی از بهترین‌ روش‌های طرز تهیه کیک شکلاتی در خانه است. ما در این مقاله از مجله کیک و شیرینی سیرنگ می‌خواهیم روش پخت کاپ کیک شکلاتی در فر و روش پخت کاپ کیک شکلاتی بدون فر را به شما آموزش بدهیم. با ما همراه باشید. 

روش تهیه کاپ کیک شکلاتی

یاد گرفتن طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی از آن دسته رسپی‌‎هایی است که هر قنادی می‌خواهد راز خوشمزه‌تر شدن آن را بداند! این کیک‌های کوچک نه تنها خوشمزه هستند، بلکه حمل راحتی نیز دارند. اگر شما بخواهید به پیکنیک بروید یا برای فرزندان خود در مدرسه جشن تولد بگیرید، این کاپ کیک‌های شکلاتی بهترین انتخاب هستند. شما می‌توانید این کاپ کیک‌ها را بپزید و روی آنها را با مواد خوراکی مختلف تزئین کنید. در مقاله با چه آردی کیک درست کنیم می‌توانید بهترین آرد برای تهیه انواع کیک و کاپ کیک را ببینید.  
مواد مورد نیاز برای تهیه کاپ کیک شکلاتی برای 12 نفر: 
آرد سفید: 1.5پیمانه
شکر: 1 و1/4 پیمانه
پودر کاکائو تلخ: 1/4 پیمانه
باتر میلک: 1 پیمانه
جوش شیرین: 3/4 قاشق چای‌خوری
عصاره وانیل: 2 قاشق چای‌خوری
نمک: 1/4 قاشق چای‌خوری
تخم مرغ: 1 عدد
وسایل مورد نیاز برای تهیه کاپ کیک:
قالب کاپ کیک
کپسول کاپ کیک

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی

مراحل پخت کاپ کیک شکلاتی 

مدت زمان آماده‌سازی و پخت کاپ کیک شکلاتی 40 دقیقه است. 
قبل از اینکه بخواهید مواد لازم را باهم ترکیب کنید، فر را روی دمای 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. حالا وقت آن است که یک کاسه بزرگ بردارید و همه مواد خشک را باهم ترکیب کنید. آرد، شکر، پودر کاکائو، جوش شیرین و نمک را درون کاسه بریزید و باهم مخلوط کنید. سپس یک کاسه دیگر بردارید و باتر میلک، روغن، وانیل و تخم مرغ را در آن باهم مخلوط کنید. در ادامه، مواد تر را درون مواد خشک بریزید و کاملا مخلوط کنید. شما به ترکیبی یکدست نیاز دارید که همه مواد به خوبی ترکیب شده باشند. 
حالا کپسول کاپ کیک را در قالب کاپ کیک بگذارید و 2/3 هر کپسول را با مواد پر کنید. سپس قالب کاپ کیک را برای مدت 20 تا 25 دقیقه درون فری که از قبل داغ شده قرار دهید. بعد از گذشت این مدت، یک خلال دندان به داخل کاپ کیک فرو کنید. اگر موادی به خلال دندان نچسبید، یعنی کاپ کیک شکلاتی شما آماده است! 
اگر می‌خواهید این کاپ کیک‌های خوشمزه را در خانه درست کنید اما به قالب کاپ کیک و کپسول کاپ کیک دسترسی ندارید، حتما طرز تهیه کیک لیوانی را امتحان کنید. شاید شباهتی به کاپ کیک نداشته باشند، اما بچه‌ها از خوردن کیک‌های لیوانی نیز لذت زیادی می‌برند. 

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی بدون فر

در طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی بدون فر می‌توانید از طرز تهیه کیک فنجانی بدون فر خانگی ایده بگیرید. اگر فر ندارید، غصه ندارد. فقط باید کمی حوصله به خرج دهید و قابلمه را به یک فر خانگی تبدیل کنید. در مقاله گفته شده تمام مراحل را به ترتیب آورده‌ایم و می‌توانید از آن برای تهیه کاپ کیک شکلاتی ایده بگیرید. 

نکات مهم در تهیه کاپ کیک شکلاتی 

شیرینی پزی پر از ترفند‌ها و نکته‌های ریز و درشتی است که می‌توانند نتیجه نهایی کار شما را از دیگر افراد متمایز کنند. حتما برای شما هم پیش آمده که نتوانید طعم یک کاپ کیک را فراموش کنید یا برعکس، از بافت کاپ کیک دیگری خوشتان نیاید. همه این موارد به نکات مهمی بستگی دارد که شما در طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی رعایت می‌کنید. در ادامه تعدادی از این ترفند‌ها را می‌بینید:

  • مواد اولیه را به دمای اتاق برسانید، و بعد از آنها استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که مواد راحت‌تر مخلوط شوند و بافت نهایی کیک سفت نشود. 
  • مواد اولیه خشک و تر را بیش از حد مخلوط نکنید. هرچه مواد را بیشتر از حد مورد نیاز باهم مخلوط کنید، گلوتن بیشتری در خمیر کیک تولید می‌شود. افزایش تولید گلوتن نیز بافت نهایی کیک را سفت و متراکم می‌کند. 
  • روغن زیتون با‌کیفیت را جایگزین دیگر روغن‌های گیاهی کنید که کاپ کیک طعم جذاب‌تری داشته باشد. البته تعویض روغن زیتون کاملا سلیقه‌ای است و به ذائقه شما بستگی دارد. 
  • اگر می‌خواهید کاپ کیک طعم شکلاتی قوی‌تری داشته باشد، مقداری از باتر میلک را با قهوه داغ جایگزین کنید. ‌البته بهتر است برای بچه‌ها از همان باتر میلک استفاده شود که کافئین زیادی دریافت نکنند. 
  • اجازه دهید که کاپ کیک کاملا خنک شود، سپس فراستینگ آن را انجام دهید. اگر این کار را نکنید، فراستینگ روی کاپ کیک‌ها آب شده و ظاهر خوبی پیدا نمی‌کند. 

شما چه نکات دیگری در طرز تهیه کاپ کیک رعایت می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم که تجربیات خود را در بخش نظرات برای ما و دیگر خوانندگان مجله کیک و شیرینی سیرنگ بنویسید.

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی

ارزش غذایی کاپ کیک شکلاتی

در هر عدد کاپ کیک شکلاتی مواد مغذی زیر وجود دارد:
کربوهیدرات: 35 گرم
پروتئین: 3 گرم
چربی: 19 گرم
قند: 22 گرم
فیبر 1 گرم
کلسترول: 18 میلی گرم
سدیم: 145 میلی گرم
کلسیم: 30 میلی گرم
آهن: 1 میلی گرم
با توجه به دستورالعملی که شما برای تهیه کاپ کیک استفاده می‌کنید، ممکن است این مواد مغذی کم و زیاد شوند. با این حال، می‌توان گفت که ارزش غذایی کاپ کیک در بیشتر مواد چیزی شبیه موارد گفته شده است.

کلام آخر

تهیه شیرینی در خانه نه تنها کاری سرگرم کننده و هیجان‌انگیز است، بلکه باعث می‌شود که در کنار خانواده لحظات شاد‌تری را سپری کنید. کاپ کیک‌ها از آن دسته از کیک‌هایی هستند که این روز‌ها در مهمانی‌های تولد بخشی از میز را به خود اختصاص می‌دهند. این کاپ کیک‌ها در طعم‌ها و رنگ‌های مختلفی درست می‌شوند که کاپ کیک شکلاتی از پر‌طرفدار‌ترین آنها به شمار می‌آید. در این مقاله درباره طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی و نکات خوشمزه‌تر شدن آن صحبت کردیم. حالا دیگر می‌توانید در کمتر از یک ساعت برای خودتان این کاپ کیک‌های شکلاتی را درست کنید. 

سوالات متداول

کالری کاپ کیک چه قدر است؟
جواب این سوال ارتباط مستقیم با مواد لازم آن دارد و نمی‌شود جواب دقیقی به آن دارد. به طور کلی، هر کاپ کیک حدود 240 تا 250 کیلو‌کالری انرژی دارد. 
بهترین نحوه نگهداری کاپ کیک چیست؟
کاپ کیک‌ها را می‌توانید برای مدت زمان بیشتری در فریزر و برای مدت زمان کمتری در یخچال تازه نگهدارید. بهترین زمان نگهداری کاپ کیک در یخچال حدود 5 روز و بهترین زمان نگهداری کاپ کیک در فریزر حدود 2 ماه است. 
طرز تهیه کاپ کیک کافی شاپی چیست؟
کاپ کیک شکلاتی یکی از بهترین کاپ کیک‌های کافی شاپی است که می‌توانید در خانه درست کنید. در طرز تهیه کاپ کیک کافی شاپی باید حواستان به مقدار مخلوط کردن مواد باشد که بافت نهایی کیک نرم و پنبه‌ای شود. هرچه مقدار مخلوط کردن مواد اولیه کمتر باشد، گلوتن کمتری تولید شده و بافت کیک سفت نمی‌شود. فراستینگ نسکافه‌ای و شکلاتی نیز برای کیک کافی شاپی مناسب‌تر هستند. 

سعیده 1403/05/15

بی‌نظیر است که در خانه خود درست کنیم

از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)