طرز تهیه چیز کیک

طرز تهیه چیز کیک

یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین کیک‌هایی که مي‌توانید در عمر خود بخورید، چیز کیک است. این کیک خاص و خوشمزه، با تمام انواع کیک‌ها متفاوت است؛ چه از نظر مزه، چه از نظر بافت و چه از نظر طرز تهیه، این کیک یک‌سروگردن از همه کیک‌ها بالاتر است. همین باعث شده است که چیز کیک در بین تمام افراد با هر سن و جنسیت و ملیت، محبوب باشد.
امروز در این مقاله از مجله کیک و شیرینی سیرنگ، طرز تهیه چیز کیک ساده را با یکدیگر آموزش خواهیم دید. همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، طرز تهیه این کیک بسیار ساده است و می‌توان آن را در مدت بسیار کوتاه آماده کرد. اگر می‌خواهید برای امروز عصرانه یک خوراکی شگفت‌انگیز داشته باشید، بهتر است که همین‌الان دست‌به‌کار شوید!

طرز تهیه چیز کیک

یکی از چیزهایی که باعث شده طرز تهیه چیز کیک بسیار ساده و سریع باشد، مواد اولیه اندک آن است. این کیک به مواد اولیه آن‌چنانی نیاز ندارد. اگر همین‌الان به آشپزخانه بروید، احتمالاً تمام مواد اولیه را همان جا پیدا کنید! در غیر این صورت هم می‌توانید همه را از نزدیک‌ترین سوپرمارکت تهیه کنید.
جالب است بدانید که این مزیت برای کیک اسفنجی هم صدق می‌کند. شما می‌توانید در مقاله کیک اسفنجی چطور درست می‌شود، خودتان به صحت این ادعای ما پی ببرید.
مواد لازم در طرز تهیه چیز کیک خانگی ساده، به دو قسمت تقسیم‌بندی می‌شود؛ بخش اول مربوط به خمیر کیک و بخش دیگر مربوط به محتویات کیک شماست.
از جمله مواد لازم برای تهیه خمیر کیک می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
بیسکویت پودر شده: 1 و 1/2 پیمانه (180 گرم)
شکر: 1/4 پیمانه (50 گرم)
کره ذوب شده: 5 قاشق غذاخوری (70 گرم)
مواد لازم برای تهیه محتویات یا همان فیلینگ کیک نیز به شرح زیر است:
پنیر خامه‌ای: 900 گرم
خامه: 1 پیمانه (240 گرم)
شکر: 1 پیمانه (200 گرم)
تخم‌مرغ: 3 عدد متوسط
عصاره وانیل: 1 قاشق چای‌خوری
آب‌لیمو: 2 قاشق چای‌خوری
این مقدار از مواد اولیه که در طرز تهیه چیز کیک مشاهده کردید، می‌توانید برای 12 تا 16 نفر کافی باشد. اگر دوست دارید که مقدار کمتری از این کیک درست کنید، می‌توانید مواد اولیه را به نسبت مساوی، کاهش دهید. برای بیسکویت پودر شده نیز می‌توانید از  پتی بور سیرنگ یا محصول بیسکویت چاشت سیرنگ استفاده کنید.

طرز تهیه چیز کیک

مراحل تهیه چیز کیک

برای اینکه بتوانید این چیز کیک خوشمزه را درست کنید، نیازی نیست که در حد سرآشپزهای بین‌المللی مهارت داشته باشید! از بزرگ‌ترین مزیت‌های طرز تهیه چیز کیک آن است که هر کسی با هر میزان مهارت آشپزی می‌تواند آن را تهیه کنید. این کیک محبوب را می‌توانید در عرض یک ساعت و 45 دقیقه حاضر کنید. حدود 5 ساعت هم برای سردشدن چیز کیک در یخچال زمان نیاز خواهید داشت.
از دیگر خوراکی‌های ساده‌ای که می‌توانید بدون دردسر تهیه کنید، کلوچه زنجبیلی است. با مطالعه طرز تهیه کلوچه زنجبیلی در مجله کیک و شیرینی سیرنگ، می‌توانید آن را نیز در کمترین مدت‌زمان تهیه فرمایید.
در طرز تهیه چیز کیک ساده خانگی باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:
در ابتدای کار، فر را روشن کرده و آن را روی دمای 180 درجه تنظیم کنید؛ بعد از آن به سراغ بیسکویت‌ها بروید. برای تهیه چیز کیک باید بیسکویت را به‌خوبی خرد کرده و پودر کنید. برای این کار می‌توانید از مخلوط‌کن استفاده کنید، اما قبل از آن بهتر است که بیسکویت‌ها را با دست، حسابی خرد کنید.
زمانی که بیسکویت را داخل مخلوط‌کن ریختید، شکر را نیز به آن اضافه کنید. حدود 50 گرم شکر برای این مرحله کافی است. بعد از اینکه بیسکویت شما به‌خوبی پودر شد، آن را داخل یک کاسه مناسب بریزید. کره را از قبل به روش بنماری ذوب کرده‌اید، به بیسکویت خود اضافه کنید. آن‌قدر مواد را به هم بزنید تا  تمام بیسکویت‌ها به کره آغشته شوند.
اکنون باید پودر بیسکویت را داخل قالب بریزید. بهترین قالب برای این کیک، قالب کمربندی 20 تا 25 سانتي‌متری است. پودر بیسکویت را باید در کف و دیواره‌های قالب پخش کنید. سپس به کمک دست یا لیسک، خوب آن را فشرده و سفت کنید. حواستان باشد که بیش‌ازاندازه فشار ندهید، زیرا ممکن است نان کیک شما را زیادی ترد کند.
حال قالب را به مدت 10 دقیقه در فر قرار دهید. قالب را در طبقه وسط یا بالای فر قرار دهید تا از سوختن کف کیک جلوگیری کنید. پس از اینکه کیک پخت، آن را از فر خارج کنید و روی یک ورقه فویل قرار دهید تا خنک شود. در مراحل بعدی طرز تهیه چیز کیک به این ورقه فویل نیاز پیدا خواهید کرد.
حال باید مواد داخل کیک را حاضر کنیم. برای این کار، باقی‌مانده شکر و پنیر خامه‌ای را داخل کاسه‌ای بزرگ بریزید. به کمک همزن دستی یا برقی، مواد را آن‌قدر هم بزنید تا کاملاً یکدست شوند و بافتی نرم و سبک به خود بگیرند. سپس خامه را همراه با عصاره وانیل و آب‌لیمو به مواد اضافه کرده و مجدداً هم بزنید. حال نوبت به اضافه‌کردن تخم‌مرغ‌هاست. آن‌ها را یکی‌یکی به مواد اضافه کرده و هم بزنید.
اکنون باید مواد داخل کیک را روی قسمت نان آن بریزید. ترکیب خامه را به قالب کیک که اکنون خنک شده است، اضافه کنید؛ به کمک کاردک خامه را روی کیک پخش کنید. حال فویلی را که در مراحل قبلی گفتیم، دور قالب کیک بپیچید.
یک قابلمه یا تابه مناسب که قطری بزرگ‌تر از قالب کیک داشته باشد انتخاب کنید. قالب کیک را داخل آن قرار دهید. داخل تابه یا قابلمه خود آب بریزید، تا جایی که نصف قالب شما زیر آب فرو برود. فویلی که دور قالب پیچیده‌اید، از نفوذ آب به داخل آن جلوگیری می‌کند. بهتر است که در این مرحله از آب جوش استفاده کنید.
حال قابلمه یا تابه را داخل فر قرار دهید. دمای فر باید روی همان 180 درجه سانتی‌گراد باشد. می‌توانید آن را روی 170 درجه نیز تنظیم کنید. اجازه دهید که کیک شما به مدت 55 تا 70 دقیقه داخل فر بماند. زمانی که روی کیک شما به رنگ طلایی مایل به قهوه‌ای درآمد، نشان از دارد که چیز کیک شما آماده شده است.
در این زمان فر را خاموش کنید و در آن را باز کنید. بدون اینکه قالب کیک را از فر خارج کنید، اجازه دهید که کیک سرد شود. این کار حدود 1 ساعت طول خواهد کشید. بعد از این مدت، می‌توانید کیک را سرو کنید. بهترین راه برای سرو این کیک آن است که آن را به مدت حداقل 4 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا حسابی خنک شود. حال می‌توانید کیک را اسلایس کرده و با هر چیزی که دوست داشتید تزیین کنید. نوش‌جان!

طرز تهیه چیز کیک

نکات مهم در تهیه چیز کیک

ما تلاش کردیم تا در این طرز تهیه، تمام نکات موردنیاز را به شما آموزش دهیم. باید بدانید که برای بهتر کردن یک دستور تهیه، همیشه راهکارهای بسیاری وجود دارد. اگر دوست دارید که چیز کیک شما خوشمزه‌تر و حرفه‌ای باشد، می‌توانید این نکات را در نظر داشته باشید:

  • هراندازه که چیز کیک شما بیشتر در یخچال بماند، خوشمزه‌تر خواهد بود.
  • یادتان باشد که این چیز کیک را می‌توانید تا 5 روز در یخچال و تا 3 ماه در فریزر نگه دارید.
  • به‌جای استفاده از بیسکویت پتی بور سیرنگ، می‌توانید از بیسکویت الگو سیرنگ نیز استفاده کنید؛ برای این کار باید کرم بیسکویت را جدا کرده و خود بیسکویت را پودر کنید.
  • برای تزیین چیز کیک می‌توانید از انواع میوه‌های تازه استفاده کنید. همین‌طور می‌توانید از انواع مارمالاد نیز استفاده نمایید؛ سس شکلات یا سس کارامل نیز از دیگر گزینه‌های مناسب برای این کار هستند.
  • شما می‌توانید به‌جای قراردادن قالب کیک داخل قابلمه آب جوش، این کار را به روش دیگری انجام دهید. در این روش می‌توانید آب را داخل ظرفی دیگر پر کرده و به‌صورت جداگانه در طبقه زیرین قالب چیز کیک در فر قرار دهید.
  • توجه داشته باشید که در زمان آماده‌سازی خمیر چیز کیک یا مواد داخل آن، تمام مواد سرد باید به دمای اتاق رسیده باشند. استفاده از مواد اولیه سرد می‌تواند در کیفیت کیک شما تأثیرگذار باشد.

کلام آخر

در این مقاله از مجله کیک و شیرینی سیرنگ، نگاهی به طرز تهیه چیز کیک کلاسیک داشتیم. این کیک خوشمزه و ساده در سرتاسر دنیا محبوب است و هیچ‌کسی را پیدا نمی‌کنید که دست رد به سینه آن بزند. طرز تهیه چیز کیک خانگی بسیار ساده است و هیچ دردسری برای شما نخواهد داشت. امیدواریم که این مقاله موردتوجه شما قرار گرفته باشد و به‌اندازه کافی، شما را برای پخت این کیک وسوسه کرده باشد!

سؤالات متداول

آیا به‌جای استفاده از عصاره وانیل در چیز کیک، می‌توان از پودر آن استفاده کرد؟
بله، درصورتی‌که به عصاره وانیل دسترسی ندارید، می‌توانید از پودر آن در طرز تهیه چیز کیک استفاده کنید.
آیا در چیز کیک می‌توان از بیسکویت خرد شده به‌جای پودر شده استفاده کرد؟
بله، بسته به سلیقه خود می‌توانید به‌جای استفاده از بیسکویت پودر شده، از بیسکویت خرد شده استفاده کنید.
آیا می‌توان برای آماده‌شدن چیز کیک آن را در فریزر قرار داد؟
بله، اگر برای تهیه این چیز کیک خوشمزه عجله دارید، می‌توانید به‌جای قراردادن آن به مدت 5 ساعت در یخچال، آن را به مدت 3 ساعت در فریزر قرار دهید.