طرز تهیه کیک ساده خانگی بدون شیر

طرز تهیه کیک ساده خانگی بدون شیر

تابه‌حال  برایتان پیش‌آمده است که هوس کیک کرده باشد؛ اما از بخت بد، مواد اولیه آن را در خانه نداشته باشید؟ قطعاً چنین شرایطی برای همه ما پیش‌آمده است و خیلی هم بابتش حرص خورده‌ایم و کلی هم دلمان سوخته است! اما شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که با کمترین مواد اولیه در خانه نیز می‌توان کیک درست کرد؛ کیک ساده بدون شیر، یکی از همین کیک‌هاست که تنها به چند قلم مواد اولیه دم‌دستی نیاز دارد.
در این مقاله از مجله سیرنگ، طرز تهیه کیک ساده خانگی بدون شیر را یاد خواهیم گرفت. این کیک به کیک اورژانسی نیز معروف است؛ زیرا که برای تهیه آن حتی به تخم‌مرغ و کره هم هیچ نیازی نخواهید داشت! اگر قرار است برایتان مهمان سرزده از راه برسد و هیچ‌چیزی در خانه برای پذیرایی ندارید، کیک بدون شیر می‌تواند مشکل‌گشا باشد.

روش تهیه کیک ساده خانگی بدون شیر

به‌جرئت می‌توانیم ادعا کنیم که کیک ساده بدون شیر، ساده‌ترین کیک موجود در دنیا است. این کیک تنها به چند مواد اولیه بسیار ساده نیاز دارد که آن هم در هر خانه ایرانی پیدا می‌شود. برای پخت کیک خانگی بدون شیر نیازی نیست هیچ‌چیزی خریداری کنید، پس این کیک را می‌توان از جمله ارزان‌ترین کیک‌ها نیز در نظر گرفت. همین امتیازها باعث شده‌اند که محبوبیت کیک بدون شیر در دنیا بسیار زیاد باشد.
از دیگر کیک‌های ساده و کم‌دردسر می‌توانیم به کیک ساده بدون فر اشاره کنیم. شما عزیزان می‌توانید طرز تهیه کیک ساده بدون فر را در مجله سیرنگ مطالعه کنید.
در طرز تهیه کیک ساده خانگی بدون شیر، به مواد اولیه زیر نیاز خواهید داشت:
آرد: 2 پیمانه
شکر: 1 پیمانه
آب: 1 پیمانه
روغن: 1 پیمانه یا کمتر
بیکینگ‌پودر: 2 قاشق غذاخوری
وانیل: 1 قاشق چای‌خوری
نمک: نوک قاشق چای‌خوری
این مقدار از مواد اولیه که در طرز تهیه کیک بدون شیر مشاهده کردید، می‌تواند جهت پخت کیک برای 6 نفر کافی باشد؛ با این مقدار می‌توانید حدود 12 اسلایس کیک داشته باشید. اگر می‌خواهید مقدار کیک بیشتری درست کنید، تنها کافی است که میزان مواد اولیه لازم را به نسبت مساوی افزایش دهید. برای درست کردن کیک کمتر نیز باید مقدار مواد اولیه را به نسبت مساوی کاهش دهید.

طرز تهیه کیک ساده خانگی بدون شیر

مراحل تهیه کیک ساده خانگی بدون شیر

این کیک نه‌تنها مواد اولیه چندانی ندارد، بلکه بسیار سریع نیز آماده می‌شود. سریع و ساده آماده‌شدن، از دیگر حسن‌های این کیک است که آن را به انتخابی بسیار هوشمندانه برای مهمانی‌های ناگهانی تبدیل کرده است. آماده‌سازی مواد اولیه کیک بدون شیر تنها 15 دقیقه و پخت آن نیز حدود 45 دقیقه طول خواهد کشید.
اگر عاشق کیک‌ها و دسرهای ساده هستید، پیشنهاد ما به شما این است که کلوچه بدون تخم‌مرغ را نیز امتحان کنید؛ طرز تهیه کلوچه بدون تخم مرغ در مجله سیرنگ موجود است.
در طرز تهیه کیک ساده خانگی بدون شیر باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:
قبل از هر چیز فر را روشن کرده و روی دمای 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود، حال به سراغ آماده‌سازی مواد اولیه بروید؛ باید مواد اولیه خشک را با یکدیگر ترکیب کنید.
کاسه‌ای بزرگ  و مناسب انتخاب کنید؛ آرد، بیکینگ‌پودر، شکر و نمک را داخل کاسه بریزید. به کمک قاشق یا چنگال، مواد اولیه خشک را به هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. سپس باید همه مواد را الک کنید؛ بهتر است که آرد را حداقل 1 مرتبه الک کنید، با این کار بافت کیک شما بسیار بهتر خواهد شد.
اکنون وانیل و روغن را به آرد اضافه کنید. آب را نیز در همین مرحله اضافه کنید، اما حواستان باشد که این کار را باید کم‌کم‌ انجام دهید؛ دقت کنید که کل آب را به‌یک‌باره داخل آرد نریزید. در ابتدا مایع کیک ممکن است بسیار غلیظ و هم‌زدن آن نیز بسیار سخت باشد؛ با اضافه‌کردن آب، به‌آرامی مایع کیک نیز رقیق‌تر خواهد شد.
قالب کیک موردنظر خود را انتخاب کنید. کف قالب را روغن بمالید و سپس روی آن آرد بپاشید؛ این کار باعث می‌شود که کیک شما به قالب نچسبد. اگر هم دوست داشتید می‌توانید از کاغذ روغنی استفاده کنید. مایع کیک را داخل قالب بریزید، قالب را چند بار روی سطح میز یا اپن بکوبید تا حباب‌های آن خارج شوند.
کیک را در طبقه وسط فر قرار دهید. اجازه دهید که کیک حداقل به مدت 40 دقیقه داخل فر باقی بماند تا خوب بپزد. زمانی که دیدید روی کیک در حال طلایی‌شدن است، یک خلال‌دندان داخل کیک کنید، اگر مایع کیک به خلال نچسبید، کیک شما حاضر است. آن را از داخل فر در بیاورید و اجازه دهید خنک شود.
بعد از خنک‌شدن آن را از قالب خارج کرده و سرو کنید. اکنون طرز تهیه کیک ساده خانگی بدون شیر به پایان رسیده است؛ می‌توانید روی کیک خود را با پودر قند یا انواع میوه‌های دلخواه تزیین کنید. نوش جان!

طرز تهیه کیک ساده خانگی بدون شیر

نکات مهم برای تهیه کیک ساده بدون شیر

در طرز تهیه کیک ساده خانگی بدون شیر که تا به اینجای مقاله مطالعه کردید، ما سعی کردیم تا همه نکات لازم را به شما آموزش دهیم. حقیقت امر آن است که خیلی از دستورهای تهیه را می‌توان از طریق راهکارهای گوناگون بهبود بخشید، خوشمزه‌تر و باکیفیت‌تر کرد. شما هم برای اینکه کیک بدون شیر خوشمزه‌تری داشته باشید، بد نیست که نکات زیر را به یاد داشته باشید:

  • به‌جای استفاده از وانیل در این کیک، می‌توانید از دارچین یا زعفران استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید مقداری گلاب نیز به این کیک اضافه کنید.
  • اگر در خانه کره دارید، بهتر است که از یک پیمانه کره ذوب شده استفاده کنید؛ با این کار عطر و مزه کیک شما بسیار بهتر خواهد شد.
  • هرچند که این کیک را می‌توان بدون تخم‌مرغ هم درست کرد، ولی اگر به‌اندازه کافی تخم‌مرغ داشتید، می‌توانید 2 عدد تخم‌مرغ نیز به کیک بدون شیر خود اضافه کنید.
  • بعد از اینکه در کیک خود خلال زدید و از آماده‌بودن اطلاع حاصل کردید، بهتر است بگذارید حدود 5 دقیقه دیگر کیک در فر بماند تا رویش طلایی مایل به قهوه‌ای شود، سپس آن را از فر خارج کنید.
  • بسته به سلیقه خود، می‌توانید مقدار شکر را در این کیک کاهش داده و کیک رژیمی سالم‌تری داشته باشید.

کلام آخر

در این مقاله از مجله کیک و شیرینی سیرنگ، طرز تهیه کیک ساده خانگی بدون شیر را در کنار هم یاد گرفتیم. این کیک از خوشمزه‌ترین و درعین‌حال ساده‌ترین کیک‌هایی است که می‌توانید با کمترین هزینه آن را تهیه کنید. در این مقاله علاوه بر دستور تهیه، نکات مهم تهیه کیک بدون شیر را نیز به شما عزیزان یاد دادیم. امیدواریم که این مطلب، به‌اندازه کافی شما را برای تهیه کیک بدون شیر وسوسه کرده باشد. اگر هم وقت کافی برای تهیه این کیک را ندارید، هیچ اشکالی ندارد، شما همیشه می‌توانید از محصولات سیرنگ استفاده کنید؛ کیک دولایه کاکائویی با مغزی کرم کاکائو از جمله محبوب‌ترین کیک‌های سیرنگ است!

سؤالات متداول

بهترین نوشیدنی برای سرو در کنار کیک بدون شیر چیست؟
چای اولویت ما ایرانی‌ها برای سرو در کنار هر نوع دسری است؛ علاوه‌برآن شما می‌توانید از قهوه یا نسکافه نیز استفاده کنید.
آیا کیک ساده بدون شیر را می‌توان کیکی رژیمی دانست؟
ازآنجایی‌که هر اسلایس از این کیک تنها 170 کالری دارد، می‌توان آن را یکی از بهترین کیک‌ها برای افرادی که رژیم دارند دانست.
به‌جای کیک بدون شیر از کدام محصولات سیرنگ می‌توان استفاده کرد؟
کیک‌های لایه‌ای سیرنگ بهترین جایگزین برای این کیک هستند، شما می‌توانید از کیک لایه‌ای با طعم پرتقال و روکش شکلات سیرنگ استفاده کنید.