بهترین روش برای رفع بوی زحم و بد تخم مرغ در کیک

بهترین روش برای رفع بوی زحم و بد تخم مرغ در کیک

هیچ چیز به اندازه بوی زحم و بد تخم مرغ نمی‌تواند یک نفر را از خوردن یک برش کیک تازه خانگی منصرف کند! تخم مرغ در دستور پخت بسیاری از شیرینی‌ها و کیک‌ها وجود دارد، و یاد گرفتن بهترین روش برای رفع بوی زحم و بد تخم مرغ در کیک نکته‌ای است که همه باید آن را بدانند. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید و نمی‌دانید چگونه این بوی نامطبوع را از کیک و شیرینی‌ها خود دور کنید، در این مقاله از مجله کیک و شیرینی سیرنگ با ما همراه باشید. در ادامه مطلب درباره بهترین روش برای رفع بوی زحم و بد تخم مرغ در کیک و ترفند‌های بسیار کاربردی و ساده در این مورد صحبت می‌کنیم. 

7 ترفند ساده برای رفع بوی زحم و بد تخم مرغ در کیک

کیک پختن یک هنر است که برای رسیدن به یک نتیجه فوق‌العاده، نیاز به آزمون و خطا‌های بسیار دارد. گاهی حتی با رعایت دقیق تمام نکات یک دستور پخت، ممکن است نتیجه نهایی دلخواه نباشد. یکی از مشکلات رایج در پخت کیک، بوی زحم تخم مرغ است. علاوه بر اینکه استشمام بوی تخم مرغ در کیک تجربه ناخوشایندی محسوب می‌شود، چنین کیکی برای پذیرایی از مهمان‌ها نیز مناسب نخواهد بود! خوشبختانه، می‌توانید این مشکل را برطرف کنید و کیکی کاملا مطبوع و خوشایند را برای پذیرایی از مهمانان خود آماده کنید. با این حال، ممکن است ترجیح دهید که از تخم مرغ در تهیه دسر استفاده نکنید. در مقاله طرز تهیه دسر بدون تخم‌مرغ تعدادی از این کیک‌های بدون فر را معرفی کرده‌ایم. در ادامه ترفند‌های رفع بوی زحم و بد تخم مرغ در کیک را در زیر می‌بینید:

تخم مرغ را قبل از استفاده به دمای اتاق برسانید

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که افراد به آن توجهی ندارند، همین موضوع است. اگر از تخم مرغ سرد در طرز تهیه کیک استفاده کنید، احتمال اینکه کیک شما بوی زحم تخم مرغ بگیرد، بیشتر می‌شود. علاوه‌براین، وقتی دمای تخم مرغ پایین باشد، با دیگر مواد به خوبی مخلوط نمی‌شود. حتما تخم مرغ را به دمای اتاق برسانید، و آن را در تهیه کیک و شیرینی استفاده کنید. 

بهترین روش برای رفع بوی زحم و بد تخم مرغ در کیک

تخم مرغ تازه بخرید و سریع استفاده کنید

گاهی مهمترین دلیل بوی زحم تخم مرغ به تازه نبودن آن برمی‌گردد. حتما موقع خرید به تاریخ تولید تخم مرغ دقت کنید، و در سریع‌ترین زمان ممکن آن را مصرف کنید. تخم مرغ کهنه بوی بدتری دارد، و طعم نهایی کیک و شیرینی را خراب می‌کند. در طرز تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی از هیچ تخم مرغی استفاده نشده و بدون نگرانی از بوی بد تخم مرغ، این کیک شکلاتی خوشمزه را در خانه درست کنید. 

تخم مرغ را به اندازه کافی هم بزنید

قبل از اینکه بخواهید تخم مرغ را با دیگر مواد ترکیب کنید، حتما تخم مرغ را به خوبی ترکیب کنید. اگر می‌خواهید کیک درست کنید، ابتدا تخم مرغ‌ها را در یک کاسه جدا مخلوط کنید. سپس، آنها را با دیگر مواد مخلوط کنید. این ترفند احتمال بوی بد تخم مرغ در کیک را کمتر می‌کند. 

تخم مرغ‌ سایز بزرگ انتخاب کنید

تخم مرغ‌های کوچک معمولا از نظر طعم و بو غنی‌تر هستند. اگر از این تخم مرغ‌ها در تهیه کیک استفاده کنید، احتمال اینکه بوی زحم بد تخم مرغ در کیک بپیچد، بیشتر است. برای جلوگیری از این بوی ناخوشایند در تخم مرغ، حتما این ترفند بسیار ساده را رعایت کنید. 

کیک را به اندازه کافی بپزید

نه تنها کیک خام می‌تواند بوی زحم تخم مرغ بدهد، بلکه پخت بیش از اندازه کیک نیز در ایجاد این بوی نامطبوع موثر است. اگر کیک مدت زمان زیادی در دمای بالا باقی بماند، گوگرد موجود در سفیده با آهن موجود در زرده واکنش داده، و بوی تخم مرغی ایجاد می‌شود.

وانیل و اسانس‌های طبیعی در مواد کیک استفاده کنید

اضافه کردن مقداری عصاره وانیل یا سایر اسانس‌های طبیعی مانند اسانس لیمو یا بادام به مواد کیک می‌تواند بوی تخم مرغ را کاهش دهد. پس از هم زدن تخم مرغ‌ها و مخلوط کردن خمیر کیک، یک قاشق چای‌خوری عصاره وانیل اضافه کنید. اگر کیک وانیلی درست می‌کنید که این مقدار تا یک قاشق غذاخوری هم می‌تواند بیشتر شود. در مقاله طرز تهیه کیک وانیلی می‌توانید مقدار دقیق مواد لازم این کیک بسیار خوشمزه و پرطرفدار را ببینید. 

زست لیمو یا پرتقال در مواد کیک استفاده کنید

استفاده از زست لیمو و پرتقال یکی از موثرترین روش‌ها برای رفع بوی نامطبوع تخم مرغ در کیک است. زست این میوه‌ها حاوی روغن‌های معطر طبیعی است که می‌تواند بوی تخم مرغ را پوشش دهد و طعم و عطر دلپذیری به کیک ببخشد. علاوه بر زست لیمو و پرتقال، می‌توانید از وانیل، دارچین یا جوز هندی نیز استفاده کنید تا بوی تخم مرغ به طور کامل پوشش داده شود.

همه این ترفند‌ها بهترین روش برای رفع بوی زحم و بد تخم مرغ در کیک محسوب می‌شوند. شما چه روش دیگری برای کاهش بوی ناخوشایند تخم مرغ در کیک دارید؟

 بیشتر بخوانید: کیک اسفنجی چگونه درست می‎‏شود؟

بهترین روش برای رفع بوی زحم و بد تخم مرغ در کیک

راه حل کاربردی برای رفع بوی زحم و بد تخم مرغ در کیک پخته شده

با تلاش و زحمت فراوان کیک درست می‌کنید، اما بوی بد تخم مرغی که در کیک پیچیده است اجازه نمی‌دهد که با لذت فراوان یک برش از این کیک خانگی را میل کنید. جلوی ضرر را از هر کجا بگیری منفعت است! اگر در این شرایط هستید، دست به کار شوید و کیک را با یک لایه فراستینگ بپوشانید. شاید بتوان گفت این تنها روش برای پنهان کردن بوی ناخوشایند تخم مرغ پس از پختن کیک است. اضافه کردن انواع میوه‌ها یا ترکیبات دیگر نیز می‌توانند تا حدی در پنهان کردن این بو موثر باشند. 

کلام آخر

یکی از ناخوشایند‌ترین تجربیاتی که افراد برای تهیه کیک با آن مواجه می‌شوند، بوی زحم و نامطبوع تخم مرغ در کیک است. دیگر نگران این موضوع نباشید! با ترفند‌های گفته شده در این مقاله می‌توانید یک کیک خوش عطر و بو در خانه درست کنید و در مهمانی‌ها یا دورهمی‌ها در کنار یک لیوان چای تازه دم، سرو کنید. این مقاله را با کیک پز‌هایی که می‌شناسید به اشتراک بگذارید که آنها هم بهترین روش برای رفع بوی زحم و بد تخم مرغ در کیک را یاد بگیرند. 

سوالات متداول

بوی زحم و بد تخم مرغ در کیک معمولا به خاطر نحوه مخلوط کردن تخم مرغ با سایر مواد یا استفاده از تخم مرغ‌های قدیمی ایجاد می‌شود. استفاده از تخم مرغ بلافاصله بعد از بیرون آمدن از یخچال نیز از موارد مهم دیگر برای ایجاد این بو است.

استفاده از عصاره وانیل به همراه زست لیمو و پرتقال می‌تواند تا حد زیادی این بوی ناخوشایند را در کیک حذف کند. انتخاب فراستینگ مناسب برای روی کیک نیز به حذف این بوی نامطبوع بعد از پخت کمک می‌کند.

برای یک کیک متوسط، معمولا یک تا دو قاشق چایخوری زست لیمو یا پرتقال کافی است. شما می‌توانید طبق سلیقه و اندازه کیک، این مقدار را تنظیم کنید تا بوی مطبوع و عطر دلپذیری به کیک بدهد.
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)