طرز تهیه بستنی وانیلی

طرز تهیه بستنی وانیلی

گرمای خانمان‌سوز تابستان را فقط یک چیز می‌تواند قابل‌تحمل کند؛ بستنی وانیلی! هیچ دسر و نوشیدنی خنکی در تابستان جوابگو نیست؛ اما این بستنی را می‌توان آب روی آتش دانست. هرچند که انواع بستنی تنوع بسیاری دارد و شاید مزه‌های بهتری هم وجود داشته باشند؛ اما هیچ‌کدام از آن‌ها محبوبیت بستنی وانیلی را ندارند.
در این مقاله از مجله کیک و شیرینی سیرنگ، می‌خواهیم طرز تهیه بستنی وانیلی را در کنار یکدیگر یاد بگیریم. شاید فکر کنید که برای تهیه بستنی در خانه، نیاز به دستگاه بستنی‌ساز دارید؛ اما باید همین ابتدا خیالتان را راحت کنیم که برای این بستنی، هیچ تجهیزات خاصی نیاز ندارید. در این مطلب همچنین با نکات مهم تهیه وانیلی نیز آشنا خواهیم شد.

روش تهیه بستنی وانیلی

یکی از خوبی‌های بستنی وانیلی آن است که می‌توان با کمترین و ساده‌ترین مواد اولیه آن را تهیه کرد. برخلاف سایر دسرهای تابستانی، این بستنی را می‌توان بسیار اقتصادی تهیه کرد و از مزه خوش آن لذت برد. اگر به تهیه انواع بستنی علاقه دارید، بد نیست که نگاهی به مجله سیرنگ انداخته و طرز تهیه بستنی سنتی را نیز یاد بگیرید.
از جمله مواد اولیه بستنی وانیلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
تخم‌مرغ: 2 عدد بزرگ
زرده تخم‌مرغ: 4 عدد
شکر: 1/2 پیمانه + 2 قاشق غذاخوری
نمک: 1/4 پیمانه
وانیل: 1 قاشق غذاخوری
خامه سنگین: 1 پیمانه
این مقدار از مواد اولیه که در طرز تهیه بستنی وانیلی مشاهده کردید می‌تواند برای 6 تا 8 نفر کافی باشد. اگر دوست دارید که مقدار بیشتری از این بستنی را برای پذیرایی از مهمانان خود تهیه کنید، تنها کافی است که مقدار مواد اولیه را به نسبت مساوی افزایش دهید. اگر هم فکر می‌کنید که این مقدار برای شما زیاد است، کافی است که مواد اولیه را به نسبت مساوی کاهش دهید؛ به همین راحتی!

مراحل تهیه بستنی وانیلی

همان قدر که مواد اولیه بستنی وانیلی کم و ساده است، طرز تهیه آن نیز درست به همان اندازه بی‌دردسر است. تنها چیزی که شما برای تهیه این دسر به آن نیاز دارید، صبر و تحمل است؛ زیرا که تهیه این بستنی حدود 5 ساعت طول خواهد کشید. اگر فکر می‌کنید که فرصت کافی برای تهیه این بستنی را ندارید، پیشنهاد ما به شما تهیه انواع کیک است؛ شما می‌توانید در مجله سیرنگ، طرز تهیه لاوا کیک شکلاتی را یاد بگیرید.
در طرز تهیه بستنی وانیلی باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:
ابتدا یک قابلمه و یک کاسه پیرکس یا رویی انتخاب کنید. حدود 5 سانتی‌متر از قابلمه را از آب پر کنید و کاسه دیگر را روی قابلمه قرار دهید. قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید تا آب شروع به جوشیدن کند. اکنون تخم‌مرغ‌ها و زرده تخم‌مرغ‌ها را داخل این کاسه بریزید. شکر و نمک را نیز به آن اضافه کنید. اجازه دهید که این ترکیب حدود 10 دقیقه روی حرارت بماند. در این میان مدام ترکیب شکر و تخم‌مرغ را هم بزنید تا نپزد.
غلظت ترکیب شکر و تخم‌مرغ شما باید در نهایت شبیه به غلظت فرنی باشد. در همین مدت، کاسه‌ای بزرگ‌تر از کاسه روی گاز آماده کنید؛ داخل آن آب و یخ بریزید. کاسه را از روی گاز برداشته و بلافاصله داخل کاسه آب و یخ قرار دهید. در این مرحله نیز هم‌زدن را ادامه بدهید تا ترکیب شما گلوله نشود. درصورتی‌که ترکیب تخم‌مرغ و شکر گلوله شد، آن را داخل یک آبکش ریخته و گلوله‌ها را از آن جدا کنید.
خامه را در ظرفی دیگر بریزید و به کمک همزن، آن‌قدر هم بزنید تا کمی پف کند. 2 قاشق شکر و مقداری وانیل به خامه اضافه کنید و مجددا شروع به هم‌زدن کنید. در نهایت خامه شما باید بافتی نرم و پف‌کرده داشته باشد.
اکنون ترکیب تخم‌مرغ و شکر را از داخل کاسه آب یخ بیرون بیاورید. حدود 1/3 از خامه را داخل آن بریزید و هم بزنید تا ترکیبی سبک به دست بیاید. حال باقی‌مانده خامه را نیز در دو مرحله به بقیه مواد اولیه اضافه کنید و هم بزنید. روی کاسه خود را سلفون بکشید، بهتر است که سلفون به سطح مایع بستنی شما بچسبد. حال کاسه را به مدت 4 تا 6 ساعت داخل فریزر قرار دهید. پس از این مدت بستنی آماده است؛ می‌توانید آن را سرو کنید، نوش جان!

نکات مهم در تهیه بستنی وانیلی

تلاش ما آن بود که بتوانیم تمامی نکات لازم را برای تهیه بستنی وانیلی، در طول دستور تهیه آن به شما آموزش دهیم. برای بهبود یک دستور تهیه در دنیای آشپزی، همیشه راهکارهای متنوعی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها بهره گرفته و محصول نهایی خود را با کیفیت بیشتری ارائه بدهید. اگر می‌خواهید بستنی وانیلی خوشمزه‌تری داشته باشید، می‌توانید از نکات زیر بهره بگیرید:

  • برای تهیه این بستنی می‌توانید از مواد اولیه دیگری مانند شیر عسلی نیز کمک بگیرید؛ طرز تهیه آن با این دسته از مواد اولیه، اندکی متفاوت خواهد بود.
  • شما می‌توانید در بستنی خود بیسکویت و شکلات نیز بریزید. همچنین می‌توانید مقداری کیک آماده را نیز به‌صورت مکعبی برش داده و داخل مایع بستنی بریزید.
  • برای تزیین این بستنی می‌توانید از سس شکلاتی استفاده کنید. همچنین می‌توانید در زمان تهیه این بستنی نیز مقداری پودر کاکائو در آن بریزید تا بستنی کاکائویی داشته باشید.
  • می‌توانید بستنی را به مدت یک شب در فریزر قرار دهید؛ در این صورت بهتر است که قبل از سرو، حدود 15 دقیقه آن را از فریزر بیرون بیاورید تا مقدار نرم شود.
  • از آنجایی‌که این بستنی ماده نگهدارنده ندارد، تاریخ انقضای آن نیز کمتر است؛ شما می‌توانید این بستنی را به مدت 3 ماه در فریزر نگهداری کنید.

Vanilla ice cream recipe

ارزش غذایی بستنی وانیلی

حالا که طرز تهیه بستنی وانیلی را یاد گرفته‌ایم، بد نیست که نگاهی به ارزش غذایی آن نیز داشته باشیم. اگر رژيم غذایی خاصی دارید یا اینکه در طول روز تنها مجاز به مصرف میزان مشخصی از کالری هستید، بدون شک آگاهی از ارزش غذایی بستنی وانیلی بسیار مهم خواهد بود. اگر دوست دارید که از ارزش غذایی خوراکی‌های دیگر مانند کاپ کیک شکلاتی آگاه شوید، سری به مجله سیرنگ بزنید.
در جدول زیر می‌توانید ارزش غذایی بستنی وانیلی را مشاهده کنید:
انرژي: 275 کیلوکالری
کربوهیدرات: 19 گرم
پروتئین: 5 گرم
چربی: 20 گرم
کلسترول: 268 میلی‌گرم
سدیم: 145 میلی‌گرم
قند: 18 گرم

کلام آخر

در این مقاله از مجله کیک و شیرینی سیرنگ، طرز تهیه بستنی وانیلی را در کنار یکدیگر یاد گرفتیم. روش تهیه این بستنی بسیار ساده است و در کمترین زمان ممکن نیز آماده می‌شود. اگر می‌خواهید دسر اقتصادی برای خود و عزیزانتان تهیه کنید، بدون شک بستنی وانیلی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. شما می‌توانید در طرز تهیه این بستنی، از انواع محصولات سیرنگ استفاده کنید؛ بیسکویت کاکائویی با کرم نارگیلی اولگو، بهترین انتخاب برای بهبود این دستور تهیه هستند.

سوالات متداول

باتوجه‌به‌ میزان پروتئین مناسب در این بستنی و کالری متوسط آن، افرادی که رژيم لاغری دارند می‌توانند از آن به‌عنوان یک میان‌وعده رژیمی استفاده کنند.

بله. برای بهبود مزه این بستنی می‌توانید از مقداری پوره موز در آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید موز را به‌صورت قطعات کوچک در این بستنی بریزید.

در این بستنی می‌توانید از بیسکویت کرم‌دار وانیلی سیرنگ یا انواع کیک‌های لایه‌ای کاکائویی آن استفاده کنید.
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)