طرز تهیه کاپ کیک وگان شکلاتی

طرز تهیه کاپ کیک وگان شکلاتی

یکی از شیک‌ترین و خوشمزه‌ترین شیرینی‌هایی که می‌توانید برای انواع رویدادهای مختلف استفاده کنید، کاپ کیک است. این شیرینی کوچک که در انواع مزه‌ها و رنگ‌ها و استایل‌های مختلف پخته می‌شود، بدون شک می‌تواند به مهمانی‌های شما رنگ ببخشد و هنر آشپزی شما را به رخ مهمانان عزیزتان بکشد.
در این مطلب از مجله کیک و شیرینی سیرنگ، می‌خواهیم طرز تهیه کاپ کیک وگان شکلاتی را در کنار هم یاد بگیریم. فرقی نمی‌کند که رژیم غذایی وگان داشته باشید یا نه، طعم و مزه این کیک آن‌قدر دلنشین است که هر کسی را مجذوب خود می‌کند. در این مطلب همچنین درباره ارزش غذایی کاپ کیک وگان شکلاتی نیز خواهیم خواند.

روش تهیه کاپ کیک وگان شکلاتی

وقتی که می‌گویم یک خوراکی وگان است، به آن معناست که در آن از هیچ نوع محصول حیوانی استفاده نشده است؛ در کاپ کیک وگان شکلاتی نیز خبری از شیر و تخم‌مرغ نیست. باقی مواد اولیه این شیرینی خوشمزه را می‌توان به‌راحتی در سوپرمارکت‌ها پیدا کرد. از دیگر انواع کاپ کیک ساده می‌توان به کاپ کیک وانیلی نیز اشاره کرد؛ طرز تهیه کاپ کیک وانیلی را می‌توانید در مجله سیرنگ مطالعه کنید.
از جمله مواد اولیه کاپ کیک وگان شکلاتی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
آرد سفید: 1.5 پیمانه
پودر کاکائو: 1/2 پیمانه + 3/4 پیمانه برای کرم کاکائو
شکر: 1/2 پیمانه
شکر قهوه‌ای: 1/2 پیمانه
بیکینگ‌پودر: 1 قاشق چای‌خوری
نمک: 1/2 قاشق چای‌خوری
شیر سویا: 1 پیمانه + 2 تا 3 قاشق غذاخوری برای کرم کاکائو
وانیل: 2 قاشق چای‌خوری
روغن گیاهی: 1/3 پیمانه
پوره سیب: 3 قاشق غذاخوری
سرکه سفید: 1 قاشق غذاخوری
کره گیاهی: 3/4 پیمانه
پودر قند: 3 پیمانه
این مقدار از مواد اولیه که در طرز تهیه کاپ کیک وگان شکلاتی مشاهده کردید، می‌تواند برای تهیه 12 عدد کاپ کیک کافی باشد. اگر دوست دارید که مقداری بیشتری از این دسر برای مهمان‌های با جمعیت بیشتر تهیه کنید، تنها کافی است که مقدار هر یک از مواد اولیه را به نسبت مساوی افزایش دهید. همچنین اگر فکر می‌کنید که این مقدار زیاد است، می‌توانید مواد اولیه را به نسبت مساوی کم کنید.

طرز تهیه کاپ کیک وگان شکلاتی

مراحل تهیه کاپ کیک وگان شکلاتی

مواد اولیه این شیرینی شاید اندکی زیاد به نظر برسد، اما به شما قول می‌دهیم که تهیه آن بسیار آسان است. فرقی نمی‌کند که مهارت آشپزی شما چقدر باشد، درهرصورت می‌توانید بدون دردسر و زحمت خاصی، کاپ کیک شکلاتی وگان را در عرض 40 تا 50 دقیقه تهیه کنید. از دیگر کاپ کیک‌های ساده که می‌توانید تهیه کنید، کاپ کیک کاراملی است؛ طرز تهیه کاپ کیک کاراملی را می‌توانید در مجله سیرنگ مطالعه کنید.
در طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی وگان باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:
قبل از هر چیز فر را روشن کرده و روی دمای 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. کاسه‌ای مناسب انتخاب کنید، آرد و پودر کاکائو را داخل آن بریزید و سپس حداقل یک مرتبه الک کنید. حال شکر سفید و شکر قهوه‌ای را نیز همراه با بیکینگ‌پور و نمک به باقی مواد اولیه اضافه کنید. در نهاین خوب همه مواد را با یکدیگر ترکیب کنید.
در کاسه‌ای دیگر، شیر سویا، وانیل، روغن، سرکه و پوره سیب را با هم ترکیب کرده و خوب هم بزنید تا به مایعی کاملاً یکدست برسید. حال این مایع را داخل کاسه آرد و سایر مواد خشک بریزید. به‌وسیله یک قاشق چوبی یا همزن دستی، خوب همه مواد را با یکدیگر ترکیب کنید تا هیچ گلوله‌ای داخل خمیر باقی نماند.
اکنون خمیر کاپ کیک شما حاضر است؛ می‌توانید آن را داخل قالب ریخته و برای پخت در فر قرار دهید. قالب مخصوص کاپ کیک را می‌توانید از لوازم مخصوص قنادی تهیه کنید؛ این قالب را ابتدا با روغن چرب کرده و مقداری آرد داخل آن بپاشید؛ سپس خمیر کیک را با اندازه‌های مساوی در هر یک از قالب‌ها بریزید.
قالب را به مدت 20 دقیقه داخل فری که از قبل گرم شده است قرار دهید. پس از این مدت‌زمان، یک خلال دندان داخل یکی از قالب‌ها فرو برده و اگر چیزی از مایع کیک به آن نچسبید، فر را خاموش کنید. کاپ کیک شکلاتی خود را از فر خارج کرده و اجازه دهید که کاملا سرد شود. در این میان می‌تواند کرم کاکائو روی کیک را تهیه کنید.
اکنون کاسه‌ای دیگر انتخاب کنید؛ کره گیاهی خود را که از قبل به دمای اتاق رسیده و نرم شده، داخل آن بریزید. پودر قند، پور کاکائو، وانیل و نمک را به آن اضافه کنید و همه را خوب با یکدیگر ترکیب کنید تا یکدست شوند. در این میان طی چند مرحله شیر سویا را نیز داخل ظرف بریزید تا به غلظت مناسب برسید.
کاپ کیک‌ها را از قالب خارج کنید و داخل کاغذ مخصوص کاپ کیک قرار دهید. کرم کاکائو را داخل قیف و ماسوره ریخته و سپس به‌آرامی روی هر یک از کیک‌ها را به کمک آن تزیین کنید. اکنون طرز تهیه کاپ کیک وگان شکلاتی شما به پایان رسیده است؛ می‌توانید آن را برای مهمانان خود سرو کنید؛ نوش جان

نکات مهم در تهیه کاپ کیک وگان شکلاتی

ما تلاش کردیم تا تمامی نکات لازم برای تهیه کاپ کیک شکلاتی وگان را در طول دستور پخت آن در اختیار شما قرار دهیم. اگر دوست دارد که کیفیت کار خود را حتی از آن چیزی که هست نیز بیشتر کنید، می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید. قبل از آن توصیه می‌کنیم که نکات مهم تهیه کاپ کیک مجلسی را در مقاله طرز تهیه کاپ کیک مجلسی نیز مطالعه کنید.

  • مقدار آرد در این دستور پخت بسیار مهم است؛ سعی کنید که دقیقاً مطابق با آنچه که گفته شده است در تهیه کیک استفاده کنید.
  • به‌جای استفاده از پوره سیب، می‌توانید از جایگزین‌هایی مانند پوره موز، ماست چکیده یا کره گیاهی استفاده کنید.
  • بهتر است شیر سویا ساده استفاده کنید؛ شیر سویا طعم‌دار می‌تواند روی مزه کاپ کیک‌های شما تأثیر داشته باشد.
  • اگر مواد اولیه کافی در دسترس نداشتید، می‌توانید کرم کاکائو روی کاپ کیک را دستور تهیه حذف کنید.
  • برای تزیین کاپ کیک شکلاتی وگان خود می‌توانید از مقداری پودر قند استفاده کنید یا اسلایس‌های موز رویش قرار دهید.

طرز تهیه کاپ کیک وگان شکلاتی

ارزش غذایی کاپ کیک وگان شکلاتی

خیلی از افراد نیاز دارند بدانند که ارزش غذایی خوراکی‌هایی که در طول روز مصرف می‌کنند چقدر است. گاهی اوقات این کار به دلیل داشتن رژیم لاغری است و برخی اوقات نیز ممکن است به دلیل مراقبت‌های مربوط به بیماری‌های خاص باشد. درهرصورت، اگر می‌خواهید درباره ارزش غذایی کاپ کیک شکلاتی وگان در هر عدد از آن آگاه شوید، می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید:
انرژي: 410 کیلوکالری
کربوهیدرات: 65 گرم
پروتئین: 4 میلی‌گرم
چربی: 16.5 میلی‌گرم
سدیم: 331 میلی‌گرم
فیبر: 3.8 میلی‌گرم
قند: 46.5 میلی‌گرم

کلام آخر

در این مقاله از مجله کیک و شیرینی سیرنگ، طرز تهیه کاپ کیک وگان شکلاتی را در کنار یکدیگر یاد گرفتیم. اگر رژیم غذایی وگان دارید و نمی‌توانید از فراورده‌های حیوانی استفاده کنید، این کاپ کیک می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. درصورتی‌که رژیم وگان ندارید و همچنین حوصله پخت کیک را نیز ندارید، می‌توانید از محصولات سیرنگ استفاده کنید؛ از بین محصولات ما، کاپ کیک دوقلو شفاف می‌تواند بهترین گزینه باشد!

سوالات متداول

از آنجایی‌که مقدار کالری این کیک مقداری بالاست، نمی‌توان آن را برای رژیم لاغری مناسب دانست. با حذف کرم کاکائو روی این کیک، کالری آن کمتر می‌شود.

چای همیشه محبوب‌ترین گزینه برای ما ایرانی‌ها است؛ اما شما می‌توانید از قهوه یا شیر داغ نیز در کنار کاپ کیک وگان شکلاتی استفاده کنید.

کیک براونی دوقلو یا کاپ کیک دوقلو وانیلی کاکائویی از جمله محبوب‌ترین محصولات سیرنگ هستند که می‌توانید جایگزین این کاپ کیک وگان بکنید.
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)