طرز تهیه ماست بستنی

طرز تهیه ماست بستنی

با هر چیزی که فکرش را کنید، می‌توان بستنی درست کرد. انواع بستنی را اگر بخواهم در یک فهرست قرار دهیم، بدون شک باید صدها صفحه برایش در نظر بگیریم. یکی از متفاوت‌ترین و البته سالم‌ترین بستنی‌هایی که می‌توانید از آن به‌عنوان دسر تابستانی استفاده کنید، بدون شک بستنی ماست است؛ این بستنی با هر چیزی که تابه‌حال خورده‌اید، فرق دارد.
در این مقاله از مجله کیک و شیرینی سیرنگ می‌خواهیم طرز تهیه ماست بستنی را در کنار هم یاد بگیریم. تهیه این بستنی بسیار آسان است و هیچ نیازی هم به دستگاه‌های بستنی‌ساز ندارد. تمام این موارد را می‌توان از جمله امتیازهای این بستنی نسبت به دیگر دسرها دانست. همچنین در این مطلب در کنار هم درباره ارزش غذایی ماست بستنی نیز خواهیم خواند.

روش تهیه ماست بستنی

همان‌طور که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، ماست بستنی را می‌توان با کمترین مواد اولیه تهیه کرد. همین موضوع باعث شده است که تهیه این بستنی به‌عنوان یک دسر پذیرایی، بسیار اقتصادی باشد. از دیگر دسرهای ارزان و اقتصادی می‌توانیم به دونات فوری با ماست اشاره کنیم؛ شما می‌توانید طرز تهیه این دسر را نیز در مجله سیرنگ مطالعه کنید.
از جمله مواد اولیه ماست بستنی باید به موارد زیر اشاره کرد:
ماست هم زده: 1 پیمانه
میوه دلخواه: 4 پیمانه
موز خرد شده: 2 پیمانه
شکر: 1/4 پیمانه
عسل: 4 تا 6 قاشق غذاخوری
وانیل: 2 قاشق چای‌خوری
شربت ذرت (اختیاری): 1 قاشق غذاخوری
این مقدار از مواد اولیه که در طرز تهیه بستنی ماست مشاهده می‌کنید، می‌تواند برای حداکثر تا 6 نفر جوابگو باشد. اگر دوست دارید که برای تعداد مهمان‌های بیشتری از این بستنی سرو کنید، نیاز دارید که مقدار هر یک از مواد اولیه بستنی ماست را با حفظ نسبت مساوی، افزایش دهید. همچنین اگر فکر می‌کنید که این مقدار برای شما زیاد است، تنها کافی است که مقدار مواد اولیه را با همان نسبت مساوی، کمتر کنید.

طرز تهیه ماست بستنی

مراحل تهیه ماست بستنی

همان قدر که مواد اولیه ماست بستنی در دسترس هستند و به‌آسانی تهیه می‌شوند، آماده‌سازی آن‌ها نیز آسان است. تنها چیزی که شما در طرز تهیه ماست بستنی به آن نیاز دارید، اندکی صبر است؛ زیرا که تهیه این بستنی و مدت‌زمان حاضرشدنش ممکن است در مجموع حدود 6 ساعت طول بکشد. اگر نیاز به دسرهای سریع‌تری دارید، توصیه می‌کنیم که در مجله سیرنگ، سری به طرز تهیه کیک بیسکویتی بزنید.
در طرز تهیه ماست بستنی باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:
ابتدا قبل از هر چیز، باید میوه‌های دلخواه خود را علاوه بر موز، پوست گرفته و سپس داخل فریزر قرار دهید. بعد از اینکه میوه‌ها به‌خوبی یخ زدند، آن‌ها را از فریزر خارج کرده و داخل مخلوط‌کن بریزید. دستگاه را چند دقیقه روشن کنید و به‌خوبی همه میوه‌ها را با یکدیگر مخلوط کنید تا به ترکیبی یکدست برسید.
حال در مخلوط‌کن را باز کرده و باقی مواد اولیه را نیز به آن اضافه کنید. ماست، وانیل، عسل، شکر را داخل ظرف مخلوط‌کن خود بریزید. در صورت داشتن شربت ذرت، آن را نیز در همین مرحله اضافه کنید. دستگاه را مجدداً روشن کنید و چند دقیقه همه مواد اولیه را خوب به هم بزنید تا یکدست شوند و بافتی لطیف پیدا کنند.
حال مخلوط‌کن را خاموش کرده و غلظت مایع بستنی خود را بررسی کنید. بافت مایع بستنی باید چیزی شبیه به شیرموز باشد؛ نه خیلی رقیق و نه‌ خیلی غلیظ. اگر فکر می‌کنید که ترکیب شما زیادی غلیظ شده است، مقدار بیشتر ماست به آن اضافه کنید. اگر بیش از اندازه رقیق شده است، می‌توانید مقدار بیشتری میوه یا موز به آن اضافه کنید.
همچنین در این مرحله ترکیب مایع بستنی را بچشید و اگر نیاز بود، مقدار بیشتری شکر یا عسل به آن اضافه کنید. در نهایت، اگر از همه چیز راضی بودید، مایع بستنی خود را به داخل ظرفی که مناسب فریزر است انتقال دهید. سطح بستنی را صاف کرده و تکه‌ای نایلون، سلفون یا پارچه‌ای کاملاً تمیز روی آن قرار دهید تا کریستال‌های یخ تشکیل نشوند.
حال ظرف را داخل فریزر قرار دهید و اجازه دهید که به مدت 5 تا 6 ساعت آنجا بماند. بعد از این مدت، می‌توانید ظرف را از فریزر خارج کرده و ماست بستنی خود را سرو کنید. قبل از انتقال بستنی به کاسه مخصوص سرو، اجازه دهید که بستنی چند دقیقه در فضای آشپزخانه بماند تا نرم شود؛ سپس با اسکوپ، آن را در ظرف بریزید. نوش جان!

نکات مهم در طرز تهیه ماست بستنی

ما تلاش کردیم تا در این مقاله، تمامی نکات لازم در طرز تهیه ماست بستنی را به شما آموزش دهیم. اگر حتی کوچک‌ترین تجربه‌ای در آشپزی و مطالعه دستورهای پخت داشته باشید، به‌خوبی می‌دانید که همیشه راهکارها و فوت‌و‌فن بسیاری برای بهبود آن‌ها وجود دارد. اگر شما نیز می‌خواهید که بستنی ماست بهتری داشته باشید، بد نیست که نکات زیر را بدانید:

  • بهترین میوه دلخواه برای استفاده در این بستنی، توت‌فرنگی است؛ در کنار آن، انبه و هلو را نیز می‌توان از دیگر انتخاب‌های مناسب دانست.
  • ماستی که برای این بستنی استفاده می‌کنید باید پرچرب باشد؛ بهترین ماست برای تهیه این بستنی، ماست یونانی است.
  • به‌جای استفاده از ماست یونانی، می‌توانید از ماست لبنه نیز استفاده کنید.
  • اضافه‌کردن شکر به این بستنی کاملاً اختیاری است؛ اگر بستنی رژیمی می‌خواهید، می‌توانید شکر را از ترکیبات حذف کنید.
  • بسته به ذائقه خود، می‌توانید از مقدار عسل بیشتری استفاده کنید؛ همچنین استفاده از شیرین‌کننده‌های دیگری مانند شیره انگور یا خرما نیز مجاز است.
  • اگر دوست دارید که بستنی شما بافت کرمی‌تری داشته باشد، می‌توانید حدود 1/4 پیمانه خامه قنادی به آن اضافه کنید.
  • می‌توانید مرحله یخ‌زدن بستنی را حذف کنید و بلافاصله بعد از حاضرشدن، این بستنی را به‌صورت نوشیدنی اسموتی سرو کنید.
  • برای نگهداری این بستنی می‌توانید آن را حداکثر تا 2 هفته در فریزر قرار دهید؛ توصیه می‌شود که حداکثر تا 3 روز بعد از تهیه، این بستنی را میل کنید.

طرز تهیه ماست بستنی

ارزش غذایی ماست بستنی

حال که طرز تهیه ماست بستنی را یاد گرفته‌ایم، بد نیست که نگاهی به ارزش غذایی آن نیز داشته باشیم. اگر رژيم لاغری دارید یا به هر دلیل باید میزان کالری دریافتی خود را در طول روز شمارش کنید، این بخش برای شماست. همچنین شما می‌توانید طرز تهیه بستنی سنتی را نیز در مجله سیرنگ مشاهده کنید.
در ادامه می‌توانید ارزش غذایی بستنی ماست را با جزئیات بخوانید:
انرژي: 146.5 کیلوکالری
پروتئین: 4.3 گرم
کربوهیدرات: 33.1 گرم
چربی: 0.5 گرم
کلسترول: 1.7 میلی‌گرم
سدیم: 13.9 میلی‌گرم
پتاسیم: 273.7 میلی‌گرم
فیبر: 2.5 گرم
قند: 28.2 گرم
ویتامین ث: 58.2 میلی‌گرم
ویتامین آ: 25.4 واحد
کلسیم: 54.1 میلی‌گرم
آهن: 0.5 میلی‌گرم

کلام آخر

در این مقاله از مجله کیک و شیرینی سیرنگ، طرز تهیه ماست بستنی را در کنار یکدیگر یاد گرفتیم. این بستنی را می‌توان از جمله ساده‌ترین و البته ارزان‌ترین بستنی‌های خانگی دانست. این بستنی را می‌توان بدون دردسر و فقط در عرض چند ساعت حاضر کرد. امیدواریم که در اولین فرصت این دسر تابستانی را تهیه کرده و نظران خود را با ما به اشتراک بگذارید.
فراموش نکنید که می‌توانید از محصولات سیرنگ در طرز تهیه بستنی ماست استفاده کنید؛ شکلات صبحانه سیتلا از جمله محصولات ما است که می‌توانید آن را به مواد اولیه این بستنی اضافه کنید.

سوالات متداول

بله؛ این بستنی میزان کالری بسیار کمی نسبت به سایر بستنی‌ها دارد. درست به همین دلیل، افرادی که رژیم لاغری دارند می‌توان به‌عنوان میان‌وعده از آن استفاده کنند.

بله؛ شما می‌توانید در طرز تهیه ماست بستنی از شکلات یا پودر کاکائو استفاده کرده و بستنی ماست شکلاتی برای خود و عزیزان خود تهیه کنید.

بله؛ شما می‌توانید در طرز تهیه این بستنی، از انواع محصولات سیرنگ مانند شکلات صبحانه یا انواع کیک‌های لایه‌ای کاکائویی آن استفاده کنید.
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)
از من بپرس... مشاوره خرید(واحد صادرات)