فواید شیرینی نارگیلی

فواید شیرینی نارگیلی

شیرینی نارگیلی یکی از شیرینی‌های محبوب در بین ایرانیان است. طعم شیرینی نارگیلی برای بسیاری از ما، بسیار نوستالژیک است و ما را یاد عروسی‌های قدیمی، مهمانی‌های خانوادگی در دوران کودکی یا حتی یک عصر خوب کنار خانواده می‌اندازد. هنوز هم شیرینی نارگیلی را در هر قنادی که بروید پیدا می‌کنید. به خاطر محبوبیت و خوشمزگی خاص این شیرینی است که در این مطلب از مجله سیرنگ، به فواید شیرینی نارگیلی می‌پردازیم. شاید دوست داشته باشید گاهی، در کنار کیک‌ها و شیرینی‌های خوشمزه سیرنگ، شیرینی نارگیلی را هم امتحان کنید.
طرز تهیه چیز کیک را اینجا ببینید.

ارزش غذایی شیرینی نارگیلی

برای اینکه بدانیم فواید شیرینی نارگیلی چیست، ابتدا باید بدانیم مواد تشکیل دهنده هر 100 گرم شرینی نارگیلی چیست. البته میزان پروتئین، کربوهیدارت، چربی و... در هر نوع شیرینی نارگیلی، با هر دستور تهیه‌ و مواد اولیه‌ای، متفاوت است. اما به طور میانگین و معمول هر 100 گرم شیرینی نارگیلی:
انرژی: 467 کالری 
چربی: 25 گرم 
کربوهیدرات:57 گرم 
پروتئین: 4 گرم 
فیبر: 6 گرم 
قند: 33 گرم 
سدیم: 17 میلی‌گرم 
کلسیم: 19 میلی‌گرم 
آهن: 1 میلی گرم 
پتاسیم: 356 میلی‌گرم 

شیرینی نارگیلی

فواید نارگیل

همانطور که دیدیم، شیرنی نارگیلی یکی از شیرینی‌های مغذی و مقوی است که با وجود نارگیل در آن، فواید چشمگیر نارگیل را نیز کم و بیش خواهد داشت. در ادامه فواید نارگیل را برای شما آوردیم:

نارگیل؛ مقوی و مغذی

گوشت نارگیل، نسبت به سایر میوه‌ها بسیار مقوی است و چربی مفید فراوانی هم دارد. شاید به خاطر همین است که درخت نارگیل، بیشترین تعداد را در میان درختان میوه‌ای که به صورت طبیعی در کره زمین رشد می‌کنند، به خود اختصاص داده است. علاوه بر درخت‌های نارگیل خودرو که در بسیاری مناطق گرم و مرطوب پراکنده‌اند، مردم جهان نیز درختان نارگیل را می‌کارند و از محصولش برداشت می‌کنند. 

گوشت نارگیل را به صورت عادی می‌خورند، از پوره گوشت نارگیل شیر نارگیل و روغن نارگیل به دست می‌آورند و بعد از روغن‌کشی، گوشت نارگیل را خشک و حتی آرد می‌کنند و در صنایع مختلف از جمله آشپزی و صنعت آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنند.شاید یکی از دلایل زیادی فواید شیرینی نارگیلی هم همین است. در نارگیل، پروتئین، فیبر و چربی زیادی وجود دارد. چربی موجود در نارگیل، اگر جایگزین چربی‌های حیوانی و روغن‌های نباتی شود، می‌تواند به سلامت جسمی انسان کمک زیادی بکند. همین‌طور آنتی‌‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی موجود در نارگیل باعث می‌شود تقویت قوای بدنی و مبارزه با بیماری‌ها، یکی دیگر از فواید شیرینی نارگیلی باشد. طرز تهیه دسر بدون تخم مرغ اینجاست.

نارگیل؛ ضد باکتری

تحقیقات نشان داده است، روغن نارگیل می‌تواند خواص آنتی‌باکتریال داشته باشد و از بروز بیماری‌های باکتریایی جلوگیری کند، در نتیجه احتمالا یکی از فواید شیرینی نارگیلی، پیشگیری از بیماری‌های باکتریایی است.

کنترل قند خون با نارگیل

گوشت نارگیل، به خاطر داشتن کربوهیدرات کم، فیبر بالا و چربی مفید زیاد، می‌تواند اثرات خوبی بر کنترل قند خون و کاهش مقاومت به انسولین داشته باشد. اما این را نیز در نظر بگیرید که در زمینه فواید شیرینی نارگیلی، نمی‌توانیم به خواص کنترل قند خون نارگیل اعتماد کنیم، به خاطر اینکه وقتی شرینی نارگیلی را از یک قنادی تهیه می‌کنیم، نمی‌دانیم چه مقدار شکر در آن استفاده کرده‌اند که برای قند خون مضر است. شاید بهتر باشد برای کنترل قند خون و خوردن یک شیرینی خوشمزه که برای افراد دیابتی هم مناسب است، از استویا و شیرین‌کننده‌هایی که باعث افزایش آنی قند خون نمی‌شوند، استفاده کنیم تا در کنار تاثیر نارگیل، مضرات شکر را هم کاهش داده باشیم.
طرز تهیه کلوچه سیب را اینجا ببینید.

شیرینی نارگیلی

نارگیل؛ سرشار از آنتی‌اکسیدان

تحقیقات ثابت کرده است که گوشت نارگیل، دارای ترکیبات فنلی است که از آنتی‌اکسیدان‌های قوی برای مراقبت از سلول‌ها شمره می‌شود. در نتیجه، خوردن نارگیل باعث می‌شود شما در برابر بیماری های مزمن و همچنین سرطان در امان بمانید. اینکه چه مقدار از آنتی‌اکسیدان‌هایی که در نارگیل تازه و روغن نارگیل وجود دارد، به شیرینی نارگیلی می‌رسد و آیا می‌تواند به افزایش فواید شیرینی نارگیلی کمک کند، بستگی به این دارد که از چه نوع فرآورده نارگیلی در آن شیرینی استفاده شده است و اینکه فرآیند تهیه نارگیل برای شرینی چگونه بوده است ولی می توان ادعا کرد که خوردن شیرینی نارگیلی، می‌تواند بخشی از فواید خوردن نارگیل را برای بدن به ارمغان بیاورد.

کمک به وزن گیری

نارگیل کالری و مواد مغذی زیادی دارد، در نتیجه شیرینی نارگیلی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی است که نیاز به افزایش وزن دارند. شیرینی نارگیلی یک گزینه خوشمزه و سالم برای کودکان بدغذایی است که از وزن ایده‌آل خود عقب‌تر هستند و برای تقویت بدن این کودکان در کنار شیر یا نوشیدنی‌های دیگر توصیه می‌شود.

کاهش التهاب

یکی از مزایای نارگیل که در برخی تحقیقات به آن اشاره شده است، کاهش التهاب است. کاهش التهاب عموما با کاهش درد همراه است و یک مکمل عالی در درمان بیماری‌هایی نظیر آرتروز است. در نتیجه یکی از فواید شیرینی نارگیلی هم می‌تواند همین کاهش التهاب و درد باشد.

کلام آخر

در این مطلب درباره ارزش کالری شیرینی نارگیلی و فواید شیرینی نارگیلی گفتیم. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای یک عصرانه خوشمزه، یا یک میان‌وعده در کنار چای، شیرینی نارگیلی است. همین طور می‌توانید از کیک‌های جورواجور و رنگ و وارنگ سیرنگ خریداری و نوش جان کنید. شما از شیرینی نارگیلی خوشتان می‌آید؟ به نظر شما کدامیک از فواید شیرینی نارگیلی این شیرینی را انقدر محبوب می‌کند؟ نظرات و خاطرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
مطلب کلوچه چگونه درست می شود هم باید برایتان جالب باشد.

سوالات متداول

مضرات شیرینی نارگیلی چیست؟
با وجود اینکه فواید شرینی نارگیلی زیاد است، اما این شیرینی خوشمزه مضراتی هم دارد. چون نارگیل چرب است و کالری بالایی دارد، این شرینی ممکن است برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، مضر باشد. همین طور افرادی که کلسترول بالا یا بیماری‌های قلبی دارند بهتر است برای مصرف شیرینی نارگیلی، با پزشک خود مشورت کنند. بعضی از افراد نیز، ممکن است به نارگیل حساسیت داشته باشند و با خوردن شیرینی نارگیلی دچار مشکل شوند. 
فواید شیرینی نارگیلی چیست؟
بیشتر فواید شیرینی نارگیلی، به خاطر وجود نارگیل در آن است. تقویت بدن، وزن‌گیری، کاهش التهاب، مبارزه با باکتری‌ها و مقابله با بیماری‌هایی نظیر سرطان از این جمله است.
طرز تهیه دونات اینجاست.
طبع شیرینی نارگیلی چگونه است؟
طبع شیرینی نارگیلی گرم و خشک است.